آیا با عرضه سوپرا، تویوتا برای همیشه با GT86 خداحافظی می کند؟

آیا با عرضه سوپرا، تویوتا برای همیشه با GT86 خداحافظی می کند؟
اکنون که سوپرا به عنوان مهم ترین مدل اسپرت “تویوتا”، بار دیگر به بازار آمده است، بسیاری از طرف داران GT86 نگران ادامه حیات این مدل هستند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

گزارش جدیدی که وب سایت “Japanese Nostalgic Cars” منتشر کرده است، نشان می دهد احتمال توقف تولید، هم برای GT و هم خواهر خوانده تجاری آن سوبارو BRZ، وجود دارد. همچنین چهار رسانه بومی ژاپن نیز گزارش این سایت را تایید کرده اند، بنابراین می توان به زودی شاهد خداحافظی این دو قلوی اسپرت ژاپنی ها بود.
اما با پیگیری دوباره برخی از رسانه های خودرویی معروف جهان، قائم مقام شرکت سوبارو مدعی شده است آن ها از مدت ها پیش، طرح نسل دوم BRZ را آغاز کرده اند، اما در حال حاضر سوبارو دوست ندارد درباره اطلاعات فنی این پروژه، سخنی به میان آورده شود. به نظر می رسد نام BRZ در سلسله محصولات سوبارو زنده می ماند، اما شاید در قالب و کلاسی جدید!
آیا با عرضه سوپرا، تویوتا برای همیشه با GT86 خداحافظی می کند؟
اما مدیران تویوتا نیز به طور مشابه با شریک هموطن خود، به آینده GT86 امیدوار هستند! چنان که سخنگوی شرکت تویوتا به وب سایت “موتور وان” گفته است: “همان طور که آقای “آکیو تویودا” در مراسم رونمایی سوپرا ۲۰۲۰ گفتند، تویوتا به دنبال ساخت اتومبیل های هیجان انگیز است. اتاق ۸۶ از سال ۲۰۱۳ در سبد محصولات ما قرار دارد و برنامه ما این است که همچنان این خودرو را زنده نگه داریم.”
بنابراین بر پایه گزارش وب سایت های ژاپنی و مصاحبه موتور وان، تویوتا و سوبارو همچنان به همکاری با یکدیگر در ساخت این اتاق اسپرت ادامه می دهند و تاکنون خبری مبنی بر قطع همکاری آن ها گزارش نشده است. سوبارو پیشرانه اتمسفریک تخت ۴ سیلندر این خودروها را می سازد و تویوتا جعبه دنده ۶ دنده و دیگر قطعه های فنی را تأمین می کند. هر دو خودرو در سال ۲۰۱۲ توسط دو شرکت معرفی شدند و با وجود عرضه ویرایش های متفاوت از آن ها تا امروز، هنوز تغییر نسل برای آن ها به صورت رسمی اتفاق نیافتاده است.
در نهایت می توان گفت تا اطلاع ثانوی، شایعه های توقف تولید دو قلوهای اسپرت تویوتا و سوبارو منتفی است. تویوتا، سوپرای جدید را خارج از آمریکا با موتور ۴٫۰ سیلندر عرضه می کند. یعنی یک نوع رقابت درون خانوادگی بین سوگلی تویوتا و GT86 در حال شکل گیری است که بی شک می تواند به ضرر GT86 تمام شود! اگرچه سوپرا قیمتی به مراتب بالاتر دارد. از سویی دیگر شایعه ساخت تویوتا MR2 با کمک سوبارو نیز به گوش می رسد. آیا MR2 هم تویوتایی با DNA سوبارو خواهد شد؟ آیا سوبارو به دنبال طراحی نسل بعدی BRZ به شکل موتور وسط است؟ پرسش های بسیاری پیرامون آینده این دو خودرو وجود دارد که در ماه های آینده به آن ها پاسخ داده می شود.
سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.