آقای وزیر و نارضایتی هایی که هر روز بیشتر می شود!

انبار خودرو

با وجود اینکه دستور ترخیص خودروهای مانده در گمرک توسط معاون رییس جمهور ابلاغ شده است، اما می بینیم که بعد از گذشت مدت ها همچنان وزارت صمت عملکرد مطلوبی را از خود نشان نداده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»؛ در شرایط فعلی که حواله داران خودروهای وارداتی منتظر ترخیص خودروها هستند و بعد از ماه ها می خواهند تا به خودروی ثبت نامی خود برسند، شاهد عدم عملکرد مطلوب بخش های مختلف وزارت صنعت، معدن و تجارت هستیم. تنها سه هفته مهلت برای ترخیص خودروهای باقی مانده و هنوز آقای وزیر فعالیت خاصی را برای خودروهای مانده در گمرک انجام نداده است.

بعد از گذشت ماه ها و حتی سال ها، همچنان بیش از هزار دستگاه خودرو در گمرک های کشور خاک می خورند و در وضعیت نه چندان مطلوب نگه داری می شوند. خودروهایی که برای مشتریان شرکت های واردکننده هستند و اگر ترخیصشان انجام شود، تا حدی سطح نارضایتی های این افراد نیز کاهش پیدا می کند. جالب است که به گفته منابع خبری و کارشناسان مختلف، خودروهای حاضر در گمرک از نظر قانونی شفاف ترین پرونده ها را دارند و تخلفی برای آن ها گزارش نشده است. اما به راحتی وزارت صمت مقابل ترخیص خودروهایی که برای مردم است، می ایستد و از انجام فرایندهای منطقی و قانونی سر باز می زند.

در این سال ها شاهد بوده ایم که بعد از ممنوع شدن واردات خودرو، بارها مصوبه های مختلفی برای ترخیص خودروهای مانده در گمرک ابلاغ شده و هر بار، تنها بخشی از خودروها آن هم با حاشیه های مختلف به خارج از انبارهای دولتی آمده اند. حال این بار هم می بینیم که عدم عملکرد به موقع و مطلوب وزارت صمت و دستگاه های مربوطه باعث شده تا سطح نارضایتی مشتریان شاکی شرکت های واردکننده به اوج خود برسد. نارضایتی که امروز به بخش مدیریت شرکت های واردکننده هم رسیده و آن ها را هم به جمع منتقدان عملکرد وزارت صمت و آقای وزیر اضافه کرده است.

بدیهی است در شرایط فعلی، میزان نارضایتی مشتریان و مدیران شرکت های واردکننده در سطحی به سر می برد که بدون شک دلیل آن ساختار و فعالیت نامناسب دستگاه های دولتی است. شاید در این روزها هم مانند سال های گذشته شاهد اعتراض های عمومی مردم و تجمع های مسالمت آمیز مشتریان شاکی مقابل ساختمان نهادهای مربوطه از جمله وزارت صمت باشیم. اما این بار تفاوتی وجود دارد؛ شاید مدیران شرکت های واردکننده هم در صف معترضان باشند و حتی آن ها هم به صورت مستقیم فعالیت های آقای وزیر و وزارتخانه اش را نقد کنند.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.