آغاز فروش ساینا جدید (آپشنال) از فردا + مشخصات

سایپا ساینا

شرکت سایپا برنامه دارد تا فردا (سه شنبه مورخ ۸ بهمن ۱۳۹۸) عرضه نسخه جدید ساینا را آغاز کند. ساینا جدید با نام «ساینا آپشنال» به فروش می رسد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

پیش از این ساینا در نسخه EX به بازار عرضه شده بود که امکاناتی نظیر سیستم تهویه الکتریکی دستی، آینه ها و شیشه های برقی، دما سنج، سنسور پارک عقب، ترمز ABS و EBD، مه شکن عقب و جلو، رینگ آلومینویمی و… در آن دیده می شد. همچنین نمونه اتوماتیک ساینا دارای فرمان کمکی برقی، کروز کنترل، محدودکننده سرعت، استارت دکمه ای، سنسور باد لاستیک و… بود. اما آغاز تحریم ها باعث ساده سازی خودروها در کارخانه ها شد و برای همین ساینا اتوماتیک از خط تولید سایپا خداحافظی کرد. همچنین ساینا EX نیز در چند وقت اخیر با حذف برخی امکانات همراه شده و امروز رینگ آلومینیومی، دما سنج و سنسور پارک عقب در تمام نمونه های تولیدی آن دیده نمی شود.

مدیران 777 مدیران 777

حال سایپا برنامه دارد که از خرداد ۹۹، ساینا را در نسخه ای کاملتر به بازار خودروی کشور عرضه کند و برای همین از ۸ بهمن ۹۸، پیش فروش آن را با پیش پرداخت ۳۴ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان برگزار خواهد کرد.

با توجه به سیاست های پیش فروش خودرو و از سویی سابقه فروش سایپا، مشخص است که این شرکت اختلاف قیمت فاحشی را میان ساینا EX و ساینا آپشنال در نظر گرفته است. در حال حاضر مشتریان می توانند ساینا EX دنده ای را با پیش پرداخت ۲۷ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان ثبت نام کنند. اما برای پیش خرید ساینا آپشنال به ۷ میلیون تومان هزینه بیشتر در مرحله اول نیاز است و احتمال دارد که در زمان تحویل، اختلات قیمت مصوب این دو نسخه ساینا فراتر از ۱۲ میلیون تومان باشد.

با توجه به پیش پرداخت مشابه میان ساینا آپشنال و کوییک آر، احتمال آن بسیار است که نسخه جدید این سدان اقتصادی با قیمتی در بازه ۶۵ تا ۷۰ میلیون تومان به دست مشتریان برسد. از سویی با توجه به آغاز تولید آزمایشی ساینا در شرکت پارس خودرو، احتمال آن زیاد است که تولید ساینا آپشنال مانند کوییک آر در این شرکت انجام شود.

با توجه به اختلاف قیمت میان نسخه ساده ساینا و نمونه آپشنال، می توان از این سدان به روز شده توقع امکانات زیر را داشت:

پیشرانه ۱٫۵ لیتری ۴ سیلندر و ۸ سوپاپ

۸۷ اسب بخار و ۱۲۸ نیوتن متر

استاندارد آلایندگی یورو ۵

دیفرانسیل جلو

فرمان هیدرولیک

جعبه دنده ۵ سرعته دستی

دو کیسه هوا

ترمز ABS و EBD و BA

مه شکن جلو و عقب

تنظیم الکتریکی ارتفاع نور چراغ

تریم و طرح کابین جدید با پوشش چرم مصنوعی

تهویه الکتریکی دستی

نمایشگر لمسی

دوربین و سنسور پارک عقب

رهیاب ماهواره ای

بلوتوث

دماسنج محیط

کامپیوتر پیمایش و سفر

آینه ها و شیشه های برقی

پخش DVD، USB، SD و AUX

دستگیره های طرح جدید (آسان بازشو)

فلاپ رکاب و سپر

ترکیب رنگ جدید بدنه و کابین

لازم به ذکر است که مشخصات فوق به صورت رسمی و قطعی از جانب سایپا تایید نشده و تنها احتمال هایی است که از زبان کارشناسان و برخی منابع خبری شنیده می شود. برخی از منابع خبری می گویند؛ به احتمال زیاد ساینا آپشنال، همان نمونه فیس لیفت این سدان اقتصادی است که عرضه آن سال ۱۳۹۹ برنامه ریزی شده و در حال حاضر نمونه نهایی آن به صورت محدود تولید گردیده است.

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.