کلاهبرداری با برنامه‌های کاربردی پرداخت عوارض الکترونیکی

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

رییس پلیس فتا چهارمحال و بختیاری درباره شیوه جدید کلاهبرداری از مالکان خودرو در برنامه های کاربردی جعلی پرداخت عوارض الکترونیکی خودروها هشدار داد.

سرهنگ مرتضی عسگری گفت: از زمان الکترونیکی شدن پرداخت عوارض در برخی از آزاد راه های کشور از ابتدای امسال و عملی شدن این سامانه ها؛ پیام های پرداخت عوارضی برروی گوشی تلفن همراه مالکان خودرو ارسال می شود.

وی گفت: برخی از مالکان خودرو به جهت بیم از اعمال جریمه پرداخت نکردن عوارض خودرو با جستجو در اینترنت و یا شبکه های اجتماعی بدون توجه و اطمینان به اعتبار سایت ها و برنامه های کاربردی اقدام به ثبت اطلاعات کارت های بانکی در درگاه های تقلبی ویا نصب برخی از برنامه های کاربردی جعلی می کنند که باعث از دست رفتن اطلاعات کارت های بانکی مالکان خودرو و در نتیجه برداشت غیر مجاز از حساب بانکی آنان توسط کلاهبرداران سایبری می شود.

سرهنگ عسگری با هشدار در خصوص وجود درگاه های پرداخت تقلبی و برنامه های کاربردی جعلی به کاربران توصیه کرد: مالکان خودرو پرداخت الکترونیکی عوارض خودرو خود را از طریق سایت ها و برنامه های کاربردی معتبر پرداخت کنند و برای تهیه برچسب الکترونیکی پرداخت عوارض خودرو به بانک های مربوطه مراجعه کنند.

وی افزود :در صورت مواجهه با هرگونه مشکل و ابهام در حوزه فضای مجازی به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه و یا با شماره تماس ۲۱۸۲۴۴۴۰با کارشناسان پلیس فتا در ارتباط باشند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.