معرفی گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک فروخته شده در سال ۲۰۱۸ – بخش اول

معرفی گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک فروخته شده در سال ۲۰۱۸ - بخش اول
اکنون که به پایان سال ۲۰۱۸ رسیدیم می توانیم به کارنامه خودروهای کلاسیک فروخته شده در حراجی های مختلف امسال نگاهی دقیق بیاندازیم. اگر به بررسی اعداد و ارقام ثبت شده برای خودروهای کلاسیک فروخته شده در سال ۲۰۱۸ بپردازید، تا حدودی شوکه خواهید شد زیرا امسال سالی بسیار پربار برای خودروهای کلاسیک بود و حتا رکورد گران قیمت ترین خودروی جهان هم توسط یک خودروی کلاسیک شکسته شد.

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید

از فورد جی تی ۴۰ گرفته تا استون مارتین و فراری، همه چیز در این فهرست دیده می شود. در ادامه با ما همراه باشید تا ۲۵ نمونه از گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک سال ۲۰۱۸ را معرفی کنیم.

۲۵ آلفارومئو ۶C 2500 Competizione
معرفی گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک فروخته شده در سال ۲۰۱۸ - بخش اول


این خودروی جذاب و منحصر به فرد در ماه آگوست در حراجی Quail Lodge به فروش رسید. آلفارومئو ۶C مورد بحث ما یکی از سه نمونه ساخته شده در سال ۱۹۴۸ است که امروز به عنوان تنها نمونه باقی مانده شناخته می شود. این آلفای دوست داشتنی در دهه ۴۰ و ۵۰ میلادی در مسابقاتی همچون رالی میله میلیا، مسابقه تارگا فلوریو و Coppa d’Oro شرکت کرده بود. بعدها این خودرو توسط مایکل دوواز خریداری شد و در کلکسیون معروفی که در فرانسه پیدا شد، حضور داشت. سپس در سال ۱۹۹۵ اولین بازسازی حرفه ای خود را تجربه کرد تا در سال ۲۰۱۸ با قیمت ۴٫ ۳ میلیون دلار فروخته شد.

۲۴- پورشه ۷۱۸ RSK 1959 مدل ۱۹۵۹
معرفی گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک فروخته شده در سال ۲۰۱۸ - بخش اول


پورشه ۷۱۸ RSK مدل ۱۹۵۹ موجود در فهرست، در حراجی معروف پبل بیچ کالیفرنیا به فروش رسید. این خودرو یکی از تنها ۳۴ نمونه تولید شده از ۷۱۸ RSK است که توسط کمپانی پورشه ساخته شده است. این رودستر چابک در دهه ۵۰ میلادی در مسابقه لمانز و پایکس پیکس هم شرکت کرده بود. نمونه نقره ای رنگی که مشاهده می کنید با قیمت ۵٫ ۳ میلیون دلار به فروش رسید.

۲۳- بوگاتی تایپ ۵۱ گرندپری مدل ۱۹۳۱

یکی از کمیاب ترین نمونه های ساخته شده توسط بوگاتی که با وجود ظاهر عجیب اش، با قیمت بالایی به فروش رسید. این بوگاتی ارزشمند در حراجی پبل بیچ آمریکا با قیمت ۵٫ ۳ میلیون دلار (۸٫ ۲ میلیون پوند) به فروش رسید. این خودرو در دهه ۳۰ میلادی در چند مسابقه گرند پری شرکت کرده بود.

۲۲-پاکارد ۱۲ مدل ۱۹۳۴
معرفی گران قیمت ترین خودروهای کلاسیک فروخته شده در سال ۲۰۱۸ - بخش اول
یکی از زیباترین خودروهای فهرست که حتا پس از گذشت هشت دهه هنوز هم جذاب است. این پاکارد زیبا عنوان دار چندین مقام مختلف از جمله بهترین خودروی کلاس خود در نمایشگاه پبل بیچ ۲۰۱۳ و جایزه Concours d’Elegance در سال ۲۰۱۶ است. این خودرو در حالی با قیمت ۵۴٫ ۳ میلیون دلار فروخته شد که موتور، بدنه، فرمان و شاسی اصلی اش هم چنان حفظ شده بود.

۲۱-دوزنبرگ مدل J 1933
یکی از دو نمونه جذاب دوزنبرگ که در فهرست ما وجود دارد. این دوزنبرگ که متعلق به سال ۱۹۳۳ است در حراجی مانتری با قیمت ۶۶٫ ۳ میلیون دلار فروخته شد. این خودرو در ابتدا توسط ” ماری درسلر ” (Marie Dressler ) یکی از بازیگران هالیوودی دوران خود، خریداری شد و سپس به یک کارگردان فروخته شد. سوپر استار سفید رنگ نام برده یکی از تنها ۱۰ نمونه ساخته شده از مدل J با این بدنه است.


ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.