اسکوتر انتورک 125 سی سی ؛ محصول جدید TVS در بازار ایران

انتورک 125 سی سی
انتورک ۱۲۵ سی سی

در حال حاضر، فروش اسکوترها در اکثر بازارهای جهانی در حال رونق و رشد است، این قاعده در بازار موتورسیکلت ایران هم صدق می کند. در این مقاله قصد داریم یکی از جدیدترین محصولات کمپانی TVS را در بازار ایران به نام انتورک ۱۲۵ سی سی بررسی کنیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

بیش ترین فروش اسکوترها در جهان به اسکوترهای ۱۱۰ سی‌سی محدود شده است، که به عنوان اسکوترهای خانوادگی برای استفاده روزانه فروش خوبی دارند. با این حال، با علاقه‌مند شدن بیش تر مردم به این سبک موتوری، تقاضا برای اسکوترهای سریع و هیجان‌انگیز افزایش یافته است. این باعث شده است که تولیدکنندگان تلاش خود را افزایش دهند. یکی از آخرین برندهایی که به سمت تولید اسکوترهای سریع حرکت کرده، برند تی وی اس است، با اسکوتر جدید خود با موتور ۱۲۵ سی‌سی. این اولین اسکوتر ۱۲۵ سی‌سی از تی وی اس است، که به تازگی وارد بازار ایران شده است.

بررسی سبک و طراحی تی وی اس انتورک ۱۲۵ سی سی

برند تی وی اس بیان کرده که طراحی اسکوتر جدید ۱۲۵ سی‌سی اش را با الهام از یک پهپاد جاسوسی طراحی کرده است و این موضوع در خطوط تیز و زاویه‌دار انتورک ۱۲۵ دیده می شود. فلاپ ساده اما دورنگ در بخش جلو به همراه یک چراغ جلوی Vشکل نمای جلویی این موتورسیکلت را کامل می کنند. متأسفانه، چراغ های LED در این نسل وجود ندارند، اما در پایین چراغ جلو، نوار LED به عنوان دی لایت طراحی شده است. در نمای عقب انتورک، یک چراغ عقب LED با شکل T طراحی شده است، که بسیار منحصر به فرد به نظر می‌رسد. همچنین پوشش کربن مصنوعی روی پنل‌های پلاستیکی به طور گسترده استفاده شده است.

انتورک 125 سی سی
انتورک ۱۲۵ سی سی

جزییات دیگر انتورک ۱۲۵ سی سی شامل اگروز بزرگ و چاق، رینگ های مشکی چند شعاعی زیبا می شود. فرمان اسکوتر، کوچک و با قابلیت چرخش زیاد است، که انتهای نقره‌ای تنها تزیینی است که برای آن طراحی شده است. همچنین یک صفحه نمایش بزرگ کاملاً دیجیتال در مرکز فرمان تعبیه شده است تا تمام اطلاعات مربوط به اسکوتر را در اختیار راکب بگذارد.

مشخصات فنی انتورک ۱۲۵ سی سی

انتورک 125 سی سی
انتورک ۱۲۵ سی سی

انتورک ۱۲۵ یک موتورسیکلت کامل با طراحی به‌روز و زیباست که توسط برند تی وی اس هند تولید می‌شود. این موتورسیکلت دارای موتور ۱۲۴.۸ سی سی با نوع تک سیلندر، چهارزمانه، هواخنک و انژکتور FI است. قدرت این موتورسیکلت ۶.۹ کیلووات در ۷۰۰۰ دور در دقیقه است، که معادل ۹.۳ اسب بخار می‌شود. گیربکس آن (CVT) اتوماتیک بوده و تعلیق جلوی آن تلسکوپی است، در حالی که، تعلیق عقب از نوع تک کمک فنر است. ترمز جلو دیسکی با قطر ۲۲۰ میلی متر و ترمز کاسه‌ای با قطر ۱۳۰ میلی متر در عقب با سیستم CBS (Combined Braking System) است، باک آن حجم ۵.۸ لیتر دارد.

شاسی تی وی اس انتورک ۱۲۵ همان پلتفرم تی وی اس جوپیتر است. وزن انتورک ۱۲۵ سی سی ۱۱۸ کیلوگرم است، که به طور قابل توجهی از رقبای خود در بازار سنگین تر است، اما این اضافه وزن به هیچ عنوان در تندی و شتاب موتورسیکلت تأثیر نگذاشته، رانندگی این اسکوتر قابل قبول است و اتفاقاً این اضافه وزن باعث هندلینگ خوب آن شده است.

NTORQ 125 اسکوتری است که به عنوان اسپرت ترین محصول توسط برند TVS عرضه می‌شود. این محصول در سه رنگ آبی، قرمز و مدادی قابل تهیه است. این محصول به عنوان نسخه بهبودیافته از محصولات محبوب برند TVS مانند Wego 110 و Jupiter 110 عرضه شده است. معرفی این محصول در سال ۱۴۰۲ توسط شرکت نیرو موتور در بازار ایران صورت گرفت. بین رقبای این اسکوتر می‌توان به هوندا Scoopy 110، هوندا Genio 110 و هوندا Beat 110 اشاره کرد.

۳.۴ امتیاز از ۱۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.