دوکاتی DesertX Discovery مدل 2025 ؛ موتورسیکلت آفرودی برند ایتالیایی

دوکاتی DesertX Discovery مدل 2025
دوکاتی DesertX Discovery مدل ۲۰۲۵

کمپانی دوکاتی به تازگی محصولی جدیدی در کلاس ادونچر را با نام DesertX Discovery با آپشن های رفاهی بیش‌تر برای سال ۲۰۲۵ معرفی کرده است.

آریزو 8 آریزو 8

زمانی که دوکاتی مدل بسیار محبوب DesertX را در سال ۲۰۲۲ معرفی کرد، مشخص بود که موتورسیکلت آفرودی جدید الهام گرفته از مسابقات داکار، بازار فروش خوبی را کسب خواهد کرد. دوکاتی نسخه رالی DesertX را در سال گذشته، با بهبود عملکرد سیستم تعلیق و سایر آپشن ها تقویت کرد و در سال ۲۰۲۵، شاهد محصول جدیدی به نام Discovery در خانواده DesertX هستیم.

به نظر می‌رسد دوکاتی DesertX Discovery نسخه‌ای مجهزتر برای ماجراجویی نسبت به مدل استاندارد باشد، به دلیل اضافه شدن محافظ های بدنه بیش‌‌تر و راحتی بیشتر برای سرنشین، اما باید گفت نسبت به نسخه رالی از نظر مشخصات فنی برتری چندانی ندارد. البته دوکاتی دو طرح رنگی جدید قرمز و مشکی این موتورسیکلت را بسیار تبلیغ کرده است، اما در کل، این موتورسیکلت جدید در اکثر بخش ها همانند همتایان خود است.

موتورسیکلت دوکاتی Discovery جدید مجهز به گرم‌کن فرمان و یک شیلد بادگیر بزرگ‌تر (که گفته می‌شود آیرودینامیک تر است، اما به نظر می‌رسد قابل تنظیم نیست) است. همچنین جک وسط نیز به صورت استاندارد برای این مدل در نظر گرفته شده که ممکن است چند کیلوگرم به وزن کلی موتورسیکلت اضافه کند، اما کار را به مراتب برای راکب آسان تر خواهد کرد.

دوکاتی مدل جدید DesertX Discovery را با گاردهای محافظ در بخش های مختلف بدنه مجهز کرده است، محافظ‌های دست، محافظ رادیاتور و محافظ موتور با محافظت اضافی برای پمپ آب به صورت استاندارد بر روی این موتورسیکلت ارائه می‌شوند. همچنین یک صفحه محافظ در بخش زیرین موتورسیکلت تعبیه شده است تا از پیشرانه و شاسی به بهترین شکل محافظت کند.

همچنین برند دوکاتی به اضافه شدن باکس های آلومینیومی کناری و یک شاسی تقویت شده برای استفاده آفرود اشاره می‌کند، اما سیستم ناوبری  جدید در دوکاتی DesertX عرضه شده است، که امکان ناوبری گام به گام از طریق اپلیکیشن Ducati Link را فراهم می‌کند و می‌تواند مستقیماً بر روی صفحه تی‌اف‌تی ۵ اینچی این موتورسیکلت نمایش داده شود. این سیستم، یک بهبود نسبت به مدل پایه است.

در مورد بقیه اجزای اصلی، کار به همان روال معمول ادامه دارد و دوکاتی Discovery از همان موتور V-twin آب خنک Testastretta 11° ۹۳۷ سی سی با سیستم desmodromic مانند سایر اعضای این خانواده استفاده می‌کند، که در این مدل نیز بدون تغییر باقی مانده و ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت در ۹,۲۵۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۹۲ نیوتن متر در ۶,۵۰۰ دور در دقیقه تولید می‌کند. سه حالت رانندگی در دوکاتی DesertX مخصوص استفاده در جاده‌ها در نظر گرفته شده است، یک حالت برای استفاده شهری و دو حالت دیگر به طور خاص برای رانندگی آفرود طراحی شده‌اند. همچنین ارتفاع صندلی ۳۴.۴ اینچی (که با تجهیزات جانبی قابل کاهش یا افزایش است) و ظرفیت مخزن سوخت ۲۰ لیتری مانند مدل پایه باقی مانده است.

موتورسیکلت جدید دوکاتی Discovery بین دیگر موتورسیکلت‌های خانواده DesertX قرار می‌گیرد، و قیمت آن نیز متناسب با این موقعیت، قیمت یک محصول میان‌رده است؛ Discovery با قیمت پایه ۱۹,۹۹۵ دلار ارائه می‌شود که کم‌تر از DesertX Rally با قدرت آفرود بیش‌تر با قیمت ۲۲,۹۹۵ دلار است و گران‌تر از مدل پایه DesertX با قیمت ۱۷,۹۹۵ دلار است. انتظار می‌رود که Ducati DesertX Discovery مدل ۲۰۲۵ در پاییز ۲۰۲۴ به نمایندگی‌های فروش دوکاتی در سراسر جهان برسد و با طرح رنگی جدیدی، که شرکت به آن “Thrilling Black/Ducati Red” می گوید، عرضه خواهد شد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.