بهترین موتورسیکلت های جهان در سبک کافه ریسر

موتورسیکلت های کافه ریسر
موتورسیکلت های کافه ریسر

سبک موتورسیکلت های کافه ریسر، به عنوان یک پدیده، توسط مالکان موتورسیکلت های کلاسیک در پارکینگ خانه هایشان ابداع شد و با گذشت زمان به دلیل جذابیت آن به یکی از سبک های موتورسیکلت برای تولیدکنندگان تبدیل شد.

مدیران 777 مدیران 777

پدیده کافه ریسر در اواخر دهه ۱۹۵۰ توسط علاقه مندان به حوزه موتورسیکلت و نوجوانانی که موتورهایشان از نوع سفارشی نبود، آغاز شد. این افراد قصد داشتند موتورسیکلت های ارزان قیمت خود را شبیه به موتورهای مسابقه ای آن زمان کنند و پس از این اقدام تصمیم گرفتند با موتورسیکلت های تقویت شده خود مسابقاتی را برگزار کنند، که در کافه های محلی شهر خود برگزار می کردند. این موتورسیکلت ها به شکلی عجولانه ساخته می‌شدند و به سختی به سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسیدند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

حالا به قرن بیست و یکم رسیده ایم و اکثر تولیدکنندگان بزرگ موتورسیکلت در جهان بر روی این سبک جذاب و محبوب تمرکز ویژه دارند. در ادامه این مقاله بهترین موتورسیکلت های کافه ریسر جهان را به شما معرفی خواهیم کرد.

ام وی آگوستا Superveloce

موتورسیکلت های کافه ریسر
موتورسیکلت های کافه ریسر

اگر پول برای شما اهمیتی ندارد و می‌خواهید یک موتورسیکلت با ظاهری مانند یک موتور مسابقه‌ای برای جاده داشته باشید، آن‌گاه Superveloce 800 موتور مناسب شماست. در دهه ۱۹۶۰، فلاپ های جلویی که استایل یک موتور مسابقه ای را به موتورهای شهری می داد یک طراحی معمول بود، زیرا موتورهای مسابقه از دهه ۱۹۵۰ نیز از آن‌ها استفاده می‌کردند و عموم مردم علاقه داشتند موتورهایشان شبیه آن ها باشند.

ام وی آگوستا با الهام از دوران اوج مسابقات گرندپری برند ایتالیایی، Superveloce 800، را در سبک کافه ریسر تولید کرده است، که با موتور سه سیلندر با ظرفیت ۷۹۸ سی‌سی و قدرت بالغ بر ۱۴۸ اسب بخار، طراحی جذاب و کلاسیکی دارد، همچنین قیمت این موتورسیکلت حدود ۲۳ هزار دلار است.

ترایامف Thruxton RS

موتورسیکلت های کافه ریسر
موتورسیکلت های کافه ریسر

با موفقیت موتورسیکلت ترایامف بانول در سال ۲۰۰۱، ترایامف متوجه شد که فرصتی برای بهتر شناختن تاریخ خود و تنوع بیش تر در محصولات خود برای او به وجود آمده است. ترایامف تراکستون اصلی یک موتور مسابقه تولید محدود بود که دست ساز بود، که برای اولین بار در نمایشگاه موتور سواری Earls Court در سال ۱۹۶۴ معرفی شد.

در سال ۲۰۰۴، ترایامف بانول تازه تولیدشده خود را به تراکستون ۹۰۰ تبدیل کرد، با استفاده از موتور دو سیلندر ۹۰۰ سی‌سی و طراحی تک زین. در سال ۲۰۱۶ ترایامف، مدل تراکستون را به طور کامل بازطراحی کرد و آن را با پیشرانه دو  سیلندر ۱۲۰۰ سی‌سی عرضه کرد، که طراحی اصلی حفظ شده بود.

ب ام و R nineT

ب ام و R nineT
ب ام و R nineT

ب ام و در حقیقت یک سری موتورسیکلت رترو موفق در خط تولید محصولات R nineT داشت. در واقع، R nineT Racer یک نمونه عالی و مدرن در سبک کافه ریسر از این کمپانی آلمانی بود، اما بدون شک، به دلیل قیمت بالا و ارگونومی منحصر به فرد، فروش آن خوب نبود و ب ام و این مدل را از خط تولید خارج کرد، اما ب ام و با تجربه شکست در این مدل از سبک موتورسیکلت های کافه ریسر خارج نشد و در سال ۲۰۲۳، آن ها نسخه جدیدی را با عنوان R 12 nineT معرفی کردند.

دلیل نام‌گذاری ب ام و برای موتورسیکلت جدید خود جالب است، عدد ۱۲ به معنای حجم موتور و عدد ۹ به معنای تاریخ ۹۰ ساله این کمپانی آلمانی از تولید اولین مدل ب ام و تا تولید R nineT است.

هوندا CB1000R

هوندا CB1000R
هوندا CB1000R

موتورسیکلت CB1000R به نظر می آید که بیش تر شبیه یک موتورسیکلت نیکد با ظاهری اسپرت باشد، اما طبق گفته هوندا، این موتورسیکلت پادشاه تمامی موتورسیکلت های کافه ریسر نئو اسپرت است. اگرچه ممکن است تعداد زیادی موتورسیکلت های کافه ریسر نئو اسپرت وجود نداشته باشد، اما CB1000R نسخه مدرنی از موتورسیکلت های کافه ریسر محبوب در بازارهای جهانی است.

به عنوان یکی از بهترین پیشنهادهای هوندا، این موتورسیکلت از قطعات باکیفیتی مانند قطعات تعلیق Showa و سیستم گاز دستی با چهار حالت سواری بهره می‌برد.

کاوازاکی W800

کاوازاکی W800
کاوازاکی W800

بعد از عرضه Z900RS از سوی کاوازاکی، که با استقبال بی نظیری همراه بود، کاوازاکی تصمیم گرفت در بازار کافه ریسر دوباره تلاش کند و موتورسیکلت زیبای W800 را معرفی کرد. صندلی پله‌ای و فرم طراحی کلی بدنه، به جلوه رترو این موتورسیکلت کمک می‌کند.

یاماها XSR 700

یاماها XSR 700
یاماها XSR 700

XSR700 به سوارکارانی که می‌خواهند در دسته موتورسیکلت ها با پیشرانه متعادل سواری داشته باشند، اختصاص داده شده است، همانند XSR900 ،XSR700 دارای طراحی کلاسیک است که با ویژگی‌های مدرن احاطه شده است تا سواری راحت‌تری را ارائه دهد.

اگرچه به عنوان یک موتورسیکلت اسپرت در بازارهای جهانی به فروش می رسد، اما این مدل به شدت پارامترهای یک موتورسیکلت کافه ریسر را رعایت کرده است، همچنین XSR700 دارای سیستم ترمز ABS و چراغ‌های LED است تا سواری ایمن‌تری را فراهم کند. تعلیق قابل تنظیم باعث بهبود کیفیت سواری شده است.

Royal Enfield Continental GT 650

Royal Enfield Continental GT 650
Royal Enfield Continental GT 650

در سال ۱۹۶۵، نخستین مدل Continental GT 250 به عنوان یک موتورسیکلت اقتصادی برای عموم عرضه شد. در سال ۲۰۱۴، مدل Continental GT 535 معرفی شد که به طور مستقیم از GT 250 در زمینه طراحی الهام گرفته بود، که توان خود را از یک پیشرانه تک سیلندر ۵۳۵ سی سی با توان ۳۰ اسب بخار دریافت می کرد.

در نهایت، در سال ۲۰۱۷، مدل Royal Enfield Continental GT 650 معرفی شد که دارای یک موتور دو سیلندر موازی ۶۴۸ سی سی با توان ۴۷ اسب بخار است.

۴.۶ امتیاز از ۱۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.