موتورسیکلت بنلی 180 S چه ویژگی هایی دارد؟ + قیمت

موتورسیکلت بنلی 180 S
موتورسیکلت بنلی ۱۸۰ S

بازار موتورسیکلت اگرچه در سال های اخیر، بیش تر به سمت اسکوترها کشیده شده است، اما همچنان موتورهای اسپرت شهری یا همان کلاس استریت، جایگاه مخصوص به خود را نزد مشتریان دارند. در این متن به بررسی موتورسیکلت بنلی ۱۸۰ S می‌پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در این سگمنت، سال ها موتورهای هندی بر بازار ایران حکم‌رانی می کردند. محصولات دو شرکت هندی باجاج و TVS از دهه هشتاد به خیابان های کشورمان آمدند و فروش بالایی را تجربه کردند. اما از دهه ۹۰، کم کم دوران سلطنت هندی ها به سر رسید و سر و کله رقبای چینی هم پیدا شد. از میان شرکت های مختلف، برند بنلی توانسته است با اتکا بر ریشه ایتالیایی و شرایط فروش متنوع، توجه بسیاری از جوانان را به خود جلب کند. بنلی ۱۸۰ S یکی از پرفروش ترین محصولات کلاس استریت این برند است که مشخصات فنی و ظاهری قابل قبولی هم دارد.

مدیران 777 مدیران 777

ویژگی های ظاهری

موتورسیکلت های اسپرت شهری یا همان استریت ها، معمولاً یک رده پایین تر از ریس استریت ها قرار می گیرند. اما کمپانی های موتورساز در سال های اخیر تلاش کرده اند که با بزرگ کردن فلاپ ها و عضلانی جلوه دادن بدنه موتور، فاصله این کلاس از موتورها را با موتورهای ریس کاهش دهند. به همین دلیل، زمانی که با ۱۸۰ S مواجه می شوید، این موتورسیکلت را بسیار حجیم تر از رقبای هم‌کلاسش می یابید. طراحی خاص باک بنزین و برجستگی زیاد آن، از المان های ظاهری همیشگی موتورهای بنلی بوده است. پیچ و خم های زیاد فلاپ های کناری هم در کنار استیکرهای مختلف روی بدنه، ظاهر این موتورسیکلت را اسپرت تر کرده اند.

از نمای روبه‌رو، چراغ های نئون کاری شده را می بینیم که امضای جدید طراحی موتورهای بنلی به شمار می رود. فرم چینش نئون ها درون کاسه چراغ، چشم های یک حشره سمی را یادآوری می کنند که با سرعت بالا به سمت شما در حال پرواز است! طراحی رینگ ها و گلگیر هم اسپرت به نظر می رسد. آینه ها ظاهر ساده ای دارند و اگزوز نیز نسبتاً جذاب است. چراغ عقب ابعاد بسیار کوچکی دارد. جای پلاک هم، به سبک اکثر موتورهای این کلاس، بر روی یک پایه نازک قرار گرفته است. زین به فرم دوتکه است و چندان هم راحت به نظر نمی آید. صفحه کیلومتر از نوع تمام دیجیتال است که شاید این موضوع به مذاق برخی افراد خوش نیاید.

مشخصات فنی بنلی ۱۸۰ S

طول، عرض و ارتفاع این موتور سیکلت به ترتیب ۲۰۳۰، ۷۸۰ و ۱۰۷۰ میلی متر است. فاصله دو محور آن هم به ۱۳۴۵ میلی متر می رسد. بنلی برای ۱۸۰ S به عنوان یک موتورسیکلت کلاس استریت یا نیکد (Naked)، از شاسی Arch Bar Truck استفاده کرده است. این موتورسیکلت به طور خالص ۱۴۷ کیلوگرم وزن دارد. پیشرانه استفاده شده در ۱۸۰ S از نوع تک سیلندر ۴ زمانه ۴ سوپاپ است که حجم آن به ۱۷۵ سی سی می رسد. این موتور در دور ۹۵۰۰ rpm، حداکثر ۱۳.۳ کیلو وات قدرت تولید می کند که تقریباً معادل با ۱۸ اسب بخار است. بیشینه گشتاور ۱۴ نیوتن متری آن هم از دور ۷۰۰۰ rpm آزاد می شود. سیستم احتراق سوخت این موتور از نوع انژکتور برقی است و از ۳ شمع TLI بهره می برد.

روغن کاری در این موتور با پاشش پرفشار صورت می گیرد. بنلی بر روی ۱۸۰ S، یک جعبه دنده ۶ سرعته نصب کرده است. سیستم انتقال قدرت این موتور هم با زنجیر کار می کند. استارت پیشرانه ۱۸۰ S از نوع الکتریک استارتر است. کمک فنرهای استفاده شده در جلو و عقب این موتور سیکلت از نوع تلسکوپی هستند. کمک جلو ۳۵ میلی متر قطر دارد و کمک عقب، تسلکوپی روغنی است. تایرهای جلو و عقب ۱۸۰ S به ترتیب، به سایزهای ۱۰۰/۸۰-۱۷ و ۱۳۰/۷۰-۱۷ هستند. ترمزهای بنلی ۱۸۰ S در جلو و عقب از نوع دیسکی انتخاب شده اند. باک بنزین این موتورسیکلت نیز ۱۰ لیتر ظرفیت دارد.

قیمت بنلی ۱۸۰ S

بنلی ۱۸۰ S اکنون با مدل ۱۴۰۰ توسط نمایندگی های رسمی به صورت نقدی به قیمتی بیش از ۶۳ میلیون تومان فروخته می شود، اما در بازار می توان مدل های صفرکیلومتر همین موتور را با قیمت های کم تر و حتا نزدیک به ۶۰ میلیون تومان هم خریداری کرد. البته شرایط فروش اقساطی نیز همچنان برای بنلی ۱۸۰ S برقرار است. S180 در چهار رنگ قرمز، سبز، سفید و مشکی به بازار عرضه شده است و از این نظر، تنوع حق انتخاب زیادی به مشتریان می دهد. گران بودن لوازم یدکی و افت قیمت زیاد در بازار دست دوم را از اصلی ترین نقاط ضعف موتورسیکلت های بنلی در ایران باید دانست.

موتورسیکلت بنلی 180 S
موتورسیکلت بنلی ۱۸۰ S

سپهر عظیمی

پایگاه خبری اسب بخار                  

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.