تویوتا تاکوما ۲۰۲۴ معرفی شد

تویوتا تاکوما ۲۰۲۴
تویوتا تاکوما ۲۰۲۴

به تازگی، تویوتا از تاکوما مدل ۲۰۲۴ پرده برداشته است؛ پیکاپ میان سایزی که رقبایی همچون فورد رنجر، کلرادو، کانیون و فرانتییر را پیش روی خود می بیند و برای موفقیت در این سگمنت شلوغ، راه سختی را پیشِ رو خواهد داشت.

مدیران 777 مدیران 777

فهرست مطالب

تاکوما نخستین بار در سال ۱۹۹۵ رونمایی شد و حالا یکی از استراتژیک ترین محصولات تویوتا برای بازار آمریکاست. تاکوما از نظر ابعاد بدنه، بین هایلوکس و تاندرا محسوب می‌شود و مدل ۲۰۲۴ این خودرو همراه تجهیزات ویژه طبیعت‌گردی از سری TRD Pro نیز عرضه می‌شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی ظاهری تویوتا تاکوما ۲۰۲۴

تویوتا تاکوما ۲۰۲۴
تویوتا تاکوما ۲۰۲۴

طراحان تاکوما آمریکایی هستند و برای این خودرو از سبک طراحی تاندرا و سکویا استفاده کرده‌اند. تاکوما با چهره جدید، رقابت سختی با فورد رنجر، نیسان فرانتیر، جی‌ ام‌ سی کنیون و شورولت کلرادو خواهد داشت. تاکوما نسل قبل در سال ۲۰۲۲ موفق به فروش ۲۳۰ هزار دستگاه شد و نشان داد در بازار آمریکا و کانادا، با اقبال خوبی مواجه است.
نسل جدید تاکوما در چهار نسخه پایه، لیمیتد، تریل‌هانتر (Trailhunter) و تی‌ آر دی پرو عرضه خواهد شد. لیمیتد در واقع نسخه لوکس تاکوما و TRD نسخه ای برای علاقه مندان به آفرود به حساب می آید. رینگ ۱۸ اینچ با تایر ۳۳ اینچ عاج‌ دار از برند گودیر، مخصوص تاکوما تی‌ آر دی پرو است.

نسخه‌ تریل‌هانتر هم ترکیبی از تزیینات لوکس و تجهیزات آفرود ارائه می‌کند که برای علاقه‌ مندان به طبیعت گردی و کمپ پیشنهاد می‌ شود. این نسخه ورودی هوای مخصوص موتور دارد که نزدیک سقف و شیشه‌ کناری سمت شاگرد، نصب می‌شود.

تویوتا تاکوما ۲۰۲۴
تویوتا تاکوما ۲۰۲۴

سیستم تعلیق و فنربندی از برند Fox و Bilstein آمریکا، مهم‌ترین تفاوت فنی تاکوما تی‌آردی پرو با تریل‌هانتر است و نقش مهمی در بهبود توانایی‌ های آفرودی تاکوما تی‌آردی پرو، Off-Road و اسپرت خواهد داشت.
مشتریانی که نسخه های پایه تاکوما را خریداری نمایند، با تهیه تجهیزات آفرودی یا لوکس این خودرو می توانند ظاهر پیکاپ خود را ارتقا بخشند؛ تجهیزات کروم براق برای جلوپنجره، سپر، دستگیره‌ ها و آینه های کناری و…

طراحی داخلی تویوتا تاکوما ۲۰۲۴

کابین تویوتا تاکوما ۲۰۲۴

در بخش داخلی طراحی کابین تا حدود زیادی مانند ظاهر بیرونی خودرو ما را به یاد سکویا و تاندرا می اندازد. مانیتور ۸ اینچی و کلاستر دیجیتال ۷ اینچی برای تمام نسخه ها ارائه می شود، اما خریداران می توانند مانیتور ۱۴ اینچی و کلاستر ۱۲.۳ اینچی را نیز سفارش گذاری نمایند. اپل‌کارپلی و اندورید اتو به همراه شارژر وایرلس در تمام نسخه‌ های تاکوما ارائه خواهد شد، اما سیستم صوتی JBL به همراه ۱۰ اسپیکر آپشن سفارشی است.

قوای فنی تویوتا تاکوما ۲۰۲۴

تیپ پایه تاکوما مجهز به موتور چهار سیلندر ۲.۴ لیتری توربوشارژ با قدرت ۲۲۸ اسب بخار و گشتاور ۳۲۹ نیوتن‌متر به همراه گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته، خواهد داشت.

پیشرانه بعدی تاکوما به نام SR5 مانند نسخه قبلی ۲۴۰۰ سی سی توربوشارژ است، اما ۲۷۰ اسب بخار و ۴۲۰ نیوتن‌متر دارد. این نمونه می‌تواند با دو نوع گیربکس دستی یا اتوماتیک سفارش گذاری شود. البته در نسخه اتومات قدرت موتور به اندازه ۵ اسب و گشتاور به اندازه ۱۰ نیوتن متر افزایش می یابد.

تویوتا تاکوما ۲۰۲۴

قوی‌ترین نسخه تاکوما به پیشرانه جدید تویوتا موسوم به I-Force Max مجهز است و پیکاپی هیبریدی محسوب می شود. پیشرانه ۲.۴ لیتری توربوشارژ به همراه موتور برقی ۴۸ ولتی، ۳۲۶ اسب بخار قدرت و ۶۳۰ نیوتن‌متر گشتاور را برای تاکوما به ارمغان می آورند. خریداران تاکوما تریل‌هانتر و تی‌آردی پرو از این قوای محرکه بهره‌مند می‌شوند.

از دیگر تجهیزات قابل نصب برای تاکوما می توان به مواردی همچون سیستم هشدار برخورد از جلو، سیستم ترمز اتوماتیک، رادار حرکت خودرو بین خطوط، سیستم هدآپ دیسپلی و قابلیت تنظیم ارتفاع از سطح جاده اشاره نمود.

قیمت پایه

برآورد قیمتی تویوتا تاکوما در نسخه پایه، عددی در حدود ۳۰ هزار دلار پیش بینی می شود.

۳.۹ امتیاز از ۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.