مشخصات کوییک GX معلوم شد

مشخصات و امکانات سایپا کوییک GX
مشخصات و امکانات سایپا کوییک GX

سایپا در شرایط فروش اخیر خود اعلام کرد که پیش فروش کوییک GX و کوییک آر GX را آغاز می کند و این خودروها را در سال ۱۴۰۲ به دست مشتریان می رساند. حال ویژگی های فنی و مشخصات کوییک GX و کوییک آر GX معلوم شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، پیش از این سایپا برنامه داشت تا کوییک آپشنال دنده ای را با نام «S آپشنال» به بازار عرضه کند. اما حال قرار است تا این نسخه از کوییک دنده دستی فیس لیفت، با تغییرات فنی همراه شود و نام کوییک GX را داشته باشد. با توجه به اطلاعیه فروش سایپا، کوییک جی ایکس در دو نسخه بدنه تک رنگ و دو رنگ (R) تولید خواهد شد.

مشخصات فنی کوییک GX

کوییک GX و کوییک GX آر بر خلاف سایر نسخه های این هاچ بک کراس ملی به نسل جدید پیشرانه M15 مجهز هستند. این پیشرانه که M15GSI نام دارد، فناوری زمان بندی متغییر سوپاپ های ورودی (VVT-i) را دارد و هدرز بر روی آن نصب شده است. همچنین سرسیلندر M15GSI نسبت به M15 معمولی ارتقا پیدا کرده و ساختار پاشش سوخت و جرقه زنی آن تغییر داشته است. این پیشرانه ۱.۵ لیتر حجم دارد و چیدمان ۴ سیلندر خطی و ۸ سوپاپ در آن دیده می شود.

پیشرانه M15GSI می تواند ۹۰ تا ۹۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۲ تا ۱۳۷ نیوتن متر تولید کند و مصرف سوخت کمتری را نسبت به نمونه معمولی داشته باشد. این پیشرانه به خاطر داشتن ساختار VVT-i در کنار اینکه گشتاور و قدرت بیشتری را نسبت به M15 تولید می کند، می تواند نمودار گشتاور کوییک جی ایکس و کوییک آر جی ایکس را بهبود ببخشد و گشتاور بیشتری را در دورهای پایین در اختیار راننده بگذارد.

جعبه دنده کوییک جی ایکس و کوییک آر جی ایکس از نوع ۵ سرعته دستی است که ساختار کابلی دارد و توان را به چرخ های جلوی این هاچ بک کراس ارتقا یافته می رساند.

امکانات رفاهی و ایمنی کوییک GX

کوییک GX نسخه آپشنال کوییک S به حساب می آید و امکانات رفاهی و ایمنی کامل تری را نسبت به نسخه پایه دارد. این خودرو در بحث ظاهری به رینگ آلومینیومی ۱۴ اینچی مجهز شده و نسخه R از بدنه ای دو رنگ دارد. کوییک جی ایکس و کوییک آر جی ایکس به دو کیسه هوای SRS، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، بلوتوث، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم و پارچه، تهویه الکتریکی دستی، غربیلک فرمان چرمی، سنسور پارک دنده عقب، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور باد تایرها، رهیاب ماهواره ای، ترمز ABS و EBD، سامانه مالتی پلکس و… مجهز است.

قیمت کوییک جی ایکس و کوییک آر جی ایکس

هنوز به صورت رسمی سایپا قیمتی را برای نسخه های ارتقا یافته کوییک دنده ای اعلام نکرده است. اما با توجه به پیش پرداخت های تعیین شده برای کوییک جی ایکس و کوییک آر جی ایکس، احتمال آن زیاد است که این خودروها در زمان تحویل قیمتی فراتر از ۲۱۰ میلیون تومان را در کارخانه داشته باشند.

کوییک GX و کوییک آر GX چه پیشرانه ای دارد؟

کوییک جی ایکس و کوییک آر جی ایکس به پیشرانه M15GSI مجهز هستند. پیشرانه M15GSI می تواند ۹۰ تا ۹۲ اسب بخار قدرت را با گشتاور ۱۳۲ تا ۱۳۷ نیوتن متر تولید کند و مصرف سوخت کمتری را نسبت به نمونه معمولی داشته باشد. این پیشرانه به خاطر داشتن ساختار VVT-i در کنار اینکه گشتاور و قدرت بیشتری را نسبت به M15 تولید می کند، می تواند نمودار گشتاور کوییک GX و کوییک آر GX را بهبود ببخشد و گشتاور بیشتری را در دورهای پایین در اختیار راننده بگذارد.

کوییک جی ایکس و کوییک آر جی ایکس چه امکانات رفاهی و ایمنی دارد؟

دو کیسه هوای SRS، نمایشگر لمسی ۷ اینچی با قابلیت نمایش صفحه تلفن همراه، بلوتوث، سنسور نور، چراغ روشنایی روز، تریم داخلی چرم و پارچه، تهویه الکتریکی دستی، سنسور پارک دنده عقب، دوربین دنده عقب، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سنسور باد تایرها، رهیاب ماهواره ای، ترمز ABS و EBD، سامانه مالتی پلکس، رینگ آلومینیومی، کامپیوتر سفری و… از جمله امکانات نسخه ارتقا یافته کوییک دنده دستی است.

۴.۲ امتیاز از ۷۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.