معرفی ریویان R3 و R3X

ریویان R3 و R3X
ریویان R3 و R3X

در این محتوا به سراغ معرفی جدیدترین محصول ریویان در کلاس شاسی‌بلندهای آفرود با ابعاد کوچک آمده ایم؛ ریویان R3 و R3X.

مدیران 777 مدیران 777

بازار خودرو در مارکت بین المللی به سرعت به سمت و سوی برقی شدن می رود و در این بین، استارت آپ های جذابی همچون ریویان، با محصولات خود روز به روز در حال رشد و قد علم کردن جلوی بزرگان هستند. بر همین اساس، در این محتوا به سراغ معرفی خودروی ریویان R3 و R3X آمده ایم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

ریویان برخلاف دیگران

آن چه محصولات ریویان را متفاوت از تسلا نشان می‌دهد، توانایی محصولات این خودروساز در بحث های رانندگی آفرودی است. غالب شرکت‌های تازه تأسیس در صنعت خودروهای برقی، مثل لوسید و فیسکر، هم‌اکنون با مشکلات مالی و زیان انباشه مواجه هستند، اما ریویان با شناخت بسیار خوب از بازار آمریکا، مسیر پیشرفت را ادامه می‌دهد. نکته دیگری که ریویان را متفاوت از دیگر خودروسازان نشان می دهد، نحوه نام گذاری محصولات این شرکت است به طوری که، R1 بزرگ ترین ساخته این کمپانی و R3 کوچک ترین ساخته آن است.

ریویان R3

اگر با برند ریویان آشنایی چندانی نداشته باشیم، با نگاه کلی به نمای عقب خودرو، در وهله اول فکر می کنیم با نسل جدید لادا نیوا مواجه شده ایم، اما در اشتباه‌ایم؛ این یک آفرودر کوچک آمریکایی از نوع تمام برقی است.

از نکات برجسته در سبک طراحی این خودرو می توان به لاستیک های بزرگ، فاصله مناسب از زمین و شیب درِ صندوق اشاره کرد. اطلاعات فنی از ریویان R3 منتشر نشده و صرفاً شتاب صفر تا صد کیلومتر بر ساعت این خودرو حدود ۳ تا ۴ ثانیه بیان شده است. نسخه R3X، به عنوان یک نسخه پرفورمنس، شتابی زیر ۳ ثانیه را ارائه می دهد و شعاع حرکتی آن با شارژ کامل نیز در محدوده ۵۰۰ کیلومتر خواهد بود. علاوه بر موارد فوق، در R3X شاهد استفاده از لاستیک های بزرگ تر و برخی دیتیل های متفاوت نسبت به نسخه استاندارد در ظاهر و کابین خودرو هستیم.

ریویان گفت نسخه‌های تک‌موتور، دو‌موتور و سه‌موتور از این خودرو وجود خواهد داشت. در آخرین نسخه،‌ یک پیشرانه در جلو و دو پیشرانه در عقب خودرو قرار داده شده است.

۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.