طراح لامبورگینی شاه ایران درگذشت

مارچلو گاندینی
مارچلو گاندینی

مارچلو گاندینی، اسطوره طراحی خودرو ایتالیا که طراح لامبورگینی میورای افسانه ای و لامبورگینی مورد علاقه شاه ایران بود، در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، رزومه مارچلو گاندینی آن قدر غنی است که همه خودروهای طراحی شده وی را به سختی می توان نام برد، اما از مهم ترین مدل هایی که به دست گاندینی طراحی شده است می توان به لامبورگینی میورا، لامبورگینی کانتاش، ب ام و گارمیش و بسیاری دیگر را نام برد.

گاندینی در تورین و در یک خانواده هنرمند به دنیا آمد؛ پدر او رهبر ارکستر بود و وی دوران کاری حرفه ای خود را در خانه طراحی برتونه آغاز کرد و پس از آن توانست خانه طراحی Stile Bertone را تأسیس کند؛ جایی که بسیاری از خودروهای مفهومی مانند Lancia Stratos و Lamborghini Miura طراحی شدند.

مارچلو گاندینی
مارچلو گاندینی

لامبورگینی اولین پروژه گاندینی در برتونه بود و او مدل های بیش تری را برای این برند پرفورمنس ایتالیایی طراحی کرد. در طول مدت حضورش در آن جا، او همچنین فراری Dino 308 GT4 را طراحی کرد که اولین و تنها فراری طراحی شده توسط برتونه بود، اما گاندینی خود را به خودروهای مدل بالا محدود نکرد. او همچنین روی پروژه های پیش پا افتاده تر کار می کرد و همیشه راهی برای افزایش هیجان داشت. این فهرست شامل فولکس واگن پولو اصلی، فیات ۱۳۲، رنو ۵ توربو، سیتروئن BX و برخی خودروهای دیگر است.

پس از ترک Bertone در سال ۱۹۸۰، او به کار خود به عنوان یک طراح مستقل ادامه داد و در دهه ۱۹۹۰ تلاش کرد منحنی های بیش تری را وارد طرح های خود کند. گاندینی هرگز از نوآوری دست نکشید، در سال های اخیر بر توسعه روش هایی برای ساخت خودرو با هدف بهبود کارایی و هزینه ها در فرآیند تولید تمرکز کرده بود. این طراح که خودروهایی به یادماندنی را برای جهان به ارمغان آورده است، در نهایت در سن ۸۵ سالگی جان خود را از دست داد و به همراه خودروهای زیبایی که طراحی کرده است به تاریخ پیوست.

۴.۱ امتیاز از ۳۸ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.