لینکلن ناتیلوس 2024 با صفحه نمایش 23 اینچی در کابین

لینکلن ناتیلوس 2024
لینکلن ناتیلوس ۲۰۲۴

مهم ترین نکته ای که توجه عموم را در لینکلن ناتیلوس (Lincoln Nautilus) به خود جلب می کند، یک صفحه نمایش پانوراما یکپارچه بسیار بزرگ در کابین خودروست، اما برای امسال، برند لینکلن یک پیشرانه جدید هیبریدی و بهبودهایی در کیفیت مواد اولیه، برای مدل ناتیلوس ارائه کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

لینکلن موتور یک شرکت خودروسازی آمریکایی است و به عنوان سازنده خودروهای لوکس مختلف شناخته می‌شود. این شرکت در حال حاضر یکی از زیرمجموعه‌های شرکت خودروسازی فورد است. دفتر مرکزی این شرکت در شهر دیربورن میشیگان واقع شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

شرکت لینکلن موتور در سال ۱۹۱۷ توسط هنری ام. لیلند و پسرش ویلفرد لیلند در دیترویت میشیگان تأسیس شد. چند سال بعد، نام شرکت به لینکلن موتور تغییر یافت، این اقدام در نتیجه علاقه‌مندی هنری لیلند به آبراهام لینکلن صورت گرفت.

در سال ۱۹۲۲، به علت ورشکستگی، شرکت خودروسازی لینکلن به کمپانی فورد واگذار شد و اکنون به فورد تعلق دارد. شرکت فورد به طور عمده خودروهای لوکس خود را با نام تجاری لینکلن به بازار عرضه می‌کند.

گاهی اوقات، صفحه نمایش یک خودرو به قدری جذاب و بزرگ است که سایر بخش‌های خودرو به دلیل جذابیت این بخش کم تر دیده می شوند. این مورد درباره Lincoln Nautilus سال ۲۰۲۴ صادق است. یک صفحه نمایش ۲۳.۶ اینچی توجه هر بیننده ای را به خود جلب می کند. با این حال، نسل جدید ناتیلوس جدا از بحث طراحی در بخش مشخصات فنی تغییراتی را تجربه کرده است. یک موتور توربوشارژ ۲.۰ لیتری با توان ۲۵۰ اسب بخار هنوز به عنوان استاندارد و نسخه پایه در این خودرو وجود دارد، اما موتور توین توربو V-6 بهبود یافته حذف شده و جای آن یک پیشرانه هیبریدی ۳۱۰ اسب بخاری جدید قرار گرفته است.

طراحی لینکلن ناتیلوس ۲۰۲۴

لینکلن ناتیلوس در سال ۲۰۲۴ در بخش طراحی بیرونی تغییرات اساسی داشته است. ابعاد خودرو نیز افزایش یافته است. فاصله محوری آن ۲۹۰۰ میلی‌متر است که ۵۰ میلی‌متر بیشتر از نسل قبلی است. در نسل قبلی ناتیلوس، طول کلی خودرو ۴۸۲۵ میلی‌متر بود اما در نسل جدید به ۴۹۰۷ میلی‌متر افزایش یافته است. همچنین، ارتفاع و عرض نیز به ترتیب ۵۰ و ۲۸ میلی‌متر افزایش یافته‌اند.

زبان طراحی Quiet Flight 2.0 نسبت به تغییراتی که لینکلن در چند سال گذشته اعمال کرده است، به‌روزتر است. این طراحی اشتراکات زیادی با لینکلن زفیر (که برای بازار خارج از آمریکای شمالی است) دارد.

یک نوار نورانی روی جلوپنجره قرار دارد که لوگوی لینکلن را به چراغ‌های جلوی باریک متصل می‌کند. این طرح، با وجود پوشش سیاه مدرن، با سایر طراحی های امروزی متمایز است. چراغ‌های عقب نیز مشابه مدل زفیر طراحی شده‌اند، اما تا حدودی به آئودی Q8 نیز شباهت دارند.

طراحی خارجی لینکن ناتیلوس نسبت به قبل جذاب تر شده است، جانمایی دستگیره های در به جای قرارگیری بر روی سطوح موج‌دار بدنه، در زیر شیشه های خودرو، در نوع خود جالب به نظر می رسد، همچنین در بخش کابین برند لینکلن تمام تلاش خود را کرده است تا طراحی متمایزی را ارائه دهد و کیفیت مواد اولیه کابین نسبت به مدل سال قبل به طرز چشم‌گیری بهبود یافته است.

طراحی کابین لینکلن ناتیلوس ۲۰۲۴

ناتیلوس به طور چشم‌گیری زیباتر شده و به همین اندازه، کابین آن نیز بزرگ‌تر شده است. یک نمایشگر ۱۲.۳ اینچی برای صفحه کیلومتر و یک نمایشگر ۱۳.۲ اینچی در مرکز کابین دیده می‌شوند. رانندگان می‌توانند هر دو نمایشگر را شخصی‌سازی کنند و از اتصال ۵G و ویژگی‌هایی مانند اپل کار پلی، اندروید اتو و آمازون الکسا استفاده کنند. لینکلن درباره نمایشگرهای بزرگ و تأثیر آن‌ها بر تمرکز راننده گفته است که رانندگان علاقه دارند نمایشگرها نزدیک به خط دید آن‌ها قرار داشته باشند. همچنین یک صفحه‌نمایش لمسی ۱۱.۱ اینچی به عنوان مکملی برای نمایشگرهای قبلی در نزدیکی کنترل‌های روی فرمان قرار گرفته است. یک صفحه نمایش بسیار بزرگ یکپارچه ۲۳.۶ اینچی پانوراما به صورت یک دیوار بزرگ‌ در سراسر داشبورد خودرو کشیده شده است. داشبورد که از صفحه نمایش دیجیتال خودرو جداست، ارتفاع کمی دارد و حس یک میز ناهارخوری را به سرنشینان خودرو منتقل می کند.

سیستمی به نام Lincoln Rejuvenate در خودرو ناتیلوس ارائه شده و هدف از عرضه چنین آپشنی این است که امکاناتی نظیر ماساژ صندلی، رایحه و عطر خودکار خودرو و سیستم استریو صوتی به موقع و در زمانی که سرنشینان در حالات روحی مختلف قرار دارند به صورت خودکار عمل کنند تا حال و هوای کابین خودرو متناسب با نیاز سرنشینان تغییر کند. فقط لازم به ذکر است که این سیستم هنگامی که خودرو ناتیلوس در حالت سکون قرار دارد کار می‌کند، زیرا صندلی ها به طور کامل در حالت خوابیده قرار می گیرند تا حس آرامش و امنیت به سرنشینان القا شود.

همچنین سیستم کمک راننده BlueCruise 1.2 نیز در دسترس است و به طور رایگان برای ۹۰ روز ارائه می‌شود. سپس، به صورت یک سرویس چهار ساله در دسترس خواهد بود. فناوری‌های به‌روزشده شامل کمک در تغییر لاین و تغییر موقعیت در لاین می‌شوند. این یک آپشن است و لینکلن ادعا می‌کند که ناتیلوس جدید از فناوری ایمنی فعال با استاندارد بالاتری نسبت به سایر خودروهای هم‌رده برخوردار شده است.

مشخصات فنی لینکلن ناتیلوس ۲۰۲۴

برای لینکن ناتیلوس دو پیشرانه جدید در نظر گرفته شده است. اولین پیشرانه یک موتور توربوشارژ ۲ لیتری است که در واقع پیشرانه لینکلن کورس‌ایر است. این پیشرانه دارای قدرت ۲۵۰ اسب‌بخار و گشتاور ۳۷۵ نیوتن‌متر است. این پیشرانه به یک گیربکس ۸ سرعته اتوماتیک متصل شده است و نیرو را به تمام چهار چرخ منتقل می‌کند.

نسخه هیبریدی شامل همان پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ و یک موتور الکتریکی ۱۰۰ کیلوواتی است. این ترکیب به قدرت ۳۱۰ اسب‌بخار می‌رسد. پیشرانه هیبریدی به یک گیربکس CVT متصل شده است. در نسخه هیبریدی، ناتیلوس با رینگ‌های ۲۱ یا ۲۲ اینچی عرضه می‌شود. لینکلن ناتیلوس مدل ۲۰۲۴ براساس پلتفرم اصلاح شده فورد C2 ساخته شده است و تولید آن در کارخانه هانگژو چانگان در چین انجام خواهد شد. این خودرو قرار است در اوایل یا اواسط سال ۲۰۲۴ به بازارهای جهانی عرضه شود.

۴.۴ امتیاز از ۱۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.