لیرموزین؛ ترکیب عجیبی از جت شخصی و یک لیموزین

لیرموزین
لیرموزین

برای بار دوم در ۹ ماه اخیر، لیموزین گران قیمت Learmousine که بیشتر به یک جت شخصی شباهت دارد، در حراجی شرکت کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار به نقل از دیجیاتو: نخستین بار که سر و کله این لیموزین عجیب و غریب در دنیای خودروها پیدا شد، سال ۲۰۱۹ بود که در اپیزودی از مجموعه Ridiculous Rides مورد استفاده قرار گرفت. گویا مالک این لیموزین، چیزی بیش از ۱ میلیون دلار برای ساخت آن، هزینه کرده بود. اما او در آن زمان تمایل داشت که فقط نیمی از حق مالکیت آن را به قیمت ۵ میلیون دلار، به فروش برساند.

لیرموزین
لیرموزین

رویداد حراجی Mecum که از تاریخ ۲۳ تا ۲۸ ماه ژوئن ۲۰۲۰ برگزار شد، اولین بار این خودرو را وارد پروسه قیمت گذاری کرد. اما فروش « لیرموزین » در آن حراجی با شکست مواجه شد. چرا که کسی حاضر به پرداخت بیش از ۶۰۰,۰۰۰ دلار برای تصاحب آن، نبود. اما گویا امسال هم حراجی Mecum بار دیگر در تلاش است که برای لیرموزین مشتری پیدا کند. این حراجی در سال ۲۰۲۱، در تاریخ ۱۴ تا ۲۲ ماه می، برگزار می‌گردد.

لیرموزین
لیرموزین

لیرموزین قبل از آنکه توسط « دن هریس » به یک لیموزین اشرافی بدل شود، یک جت شخصی بوده‌است. هریس بدنه این جت را به یک شاسی استیل سفارشی اتصال داد که پروسه انجام این کار به گفته خودش، ۲ سال تحت تحقیق، مطالعه و طراحی بوده است.

رنگ استفاده شده برای بدنه بیرونی لیرموزین، قرمز آبنباتی غلیظ است و از آنجا که این وسیله نقلیه دیگر قرار نیست حکم یک جت شخصی را بازی کند، در محل نصب موتورهای توربینی جت، اسپیکرهای غول آسا قرار داده اند.

لیرموزین
لیرموزین

قوای محرک لیرموزین را پیشرانه V8 شورولت ورتک که یک تراک نیمه سنگین است، تشکیل می‌دهد. این پیشرانه ۴۰۰ اسب بخار قدرت دارد، حال آنکه وزن لیرموزین به ۵,۴۴۳ کیلوگرم (۱۲,۰۰۰ پوند) می‌رسد!

با این وجود، لیرموزین همچنان قادر است تا ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت، سرعت بگیرد. زمانی که این لیموزین غول آسا در حراجی سال گذشته شرکت کرد، قرار بود که همراه با یک تریلر ۴۴ فوت که توسط یک دستگاه شورولت ۲۵۰۰ HD مدل ۲۰۱۵ کشیده می‌شد، تحویل خریدار داده شود.

درباره حراجی امسال، هیچ اشاره‌ای به این موضوع نشده که آیا لیرموزین این بار هم همراه با تریلر و کشنده به فروش می‌رسد یا نه؟

کابین لیرموزین
کابین لیرموزین
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.