لاماری ایما هیبرید (Lamari Eama HEV) رونمایی شد + مشخصات فنی و ویدیو

لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید در بیست و سومین نمایشگاه خودرو مشهد توسط آرین پارس موتور به صورت رسمی رونمایی شد.

مدیران 777 مدیران 777

ویدیو معرفی لاماری ایما HEV

لاماری ایما، که در ایران توسط آرین موتور در حال عرضه است و اتفاقاً به دلیل طراحی خاص و زیبای خود و شباهتش با خودرویی همچون لامبورگینی اوروس بسیار مورد توجه و اقبال عمومی قرار گرفته است، به تازگی، زیر تیغ جراحی کمپانی دانگ فنگ و زیرشاخه فورتینگ رفته و ظاهری خشن تر و اسپرت تر به همراه مشخصات فنی هیبریدی برای آن تدارک دیده شده است. ظاهری که بیش از پیش به لامبورگینی اوروس شباهت پیدا کرده است و به زودی توسط آرین پارس موتور در ایران نیز عرضه خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مشخصات لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبرید

لاماری ایما هیبریدی دارای پیشرانه بنزینی چهار سیلندر توربوشارژر با حجم ۱.۵ لیتر است که با پیشرانه برقی همراهی می‌شود. حداکثر قدرت این خودرو ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر است. انتقال قدرت در این خودرو توسط گیربکس CVT انجام می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی لاماری ایما هیبریدی حدود ۵.۳ لیتر در صد کیلومتر است، که برای یک کراس‌اوور هیبریدی عدد مناسبی به حساب می‌آید.

لاماری ایما هیبریدی با قابلیت‌ هایی همچون حداکثر سرعت ۱۶۰ کیلومتر در ساعت و میانگین مصرف سوخت ۵.۳ لیتر بر صد کیلومتر، یکی از خودروهای پاک و با کارایی بالا در بازار خودرو ایران است. همچنین، این خودرو در رانندگی شهری، فقط از ۴۰ درصد توان موتور بنزینی‌اش استفاده می‌کند که باعث کاهش مصرف سوخت و کاهش میزان آلایندگی هوا می‌ شود.

تغییرات ظاهری لاماری هیبریدی

در بخش دماغه خودرو، سپر کاملاً مورد بازنگری قرار گرفته و لبه بالای جلوپنجره هم حالت Vشکل به خود گرفته است که کاملاً بیننده را به یاد لامبورگینی اوروس می اندازد. ورودی هوای مرکزی سپر هم عضلانی تر شده است و دو قطعه کرومی عمودی در دو طرف سپر از دی لایت های لبه کاپوت انشعاب گرفته شده است. پکیج چراغ های اصلی هم حالتی عمودی به خود گرفته و در دو سوی سپر خودرو جانمایی شده اند.

در نمای کناری، لبه پایین درها تغییر کرده و یک قطعه پلاستیکی مشکی رنگ مزین به نوار کرومی به آن ها افزوده شده است. در نمای عقب نیز سپر و دیفیوزر مورد بازنگری کلی قرار گرفته اند و پلاک نیز در قسمت دیفیوزر جانمایی شده است، حال آن که، در نسخه قبلی، محل قرارگیری پلاک در بخش فرورفتگی دیفیوزر و در قابی همرنگ با بدنه تعبیه شده بود. دو خروجی هوای مصنوعی هم در پایین چراغ ها طراحی شده است که حس و حال اسپرت این خودرو را به بیننده القا می کنند.

تغییرات کابین

طبق تصویری که بر روی سایت آرین پارس موتور از کابین لاماری ایما هیبریدی منتشر شده است، داشبورد خودرو مانند نسخه های استاندارد و X است و صرفاً برخی قطعات دکوراتیو و دوخت هایی با رنگ سبز فسفری به آن اضافه شده است که از جمله آن ها می توان به نوار دور دریچه های تهویه و بخشی از چرم صندلی ها و دوخت آن ها اشاره کرد.

نسخه هیبریدی لاماری احتمالاً مانند لاماری ایما X از فهرست تجهیزات بسیار کامل تری هم بهره مند خواهد بود؛ از جمله این موارد می توان به سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ های جلو ال ای دی، صندلی های برقی جلو، گرم‌کن صندلی های جلو، صندلی راننده مجهز به سردکن و ماساژور، صندوق بار برقی و سنسور پارک جلو اشاره کرد.

لاماری ایما هیبرید

از امکانات استاندارد لاماری ایما هیبریدی  هم می توان به مواردی نظیر کروز کنترل، کنترل حرکت در سربالایی و سرپایینی، سیستم کنترل پایداری و کنترل کشش، سنسور عقب، ترمز کمکی، ترمز ضد قفل، ترمز اضطراری، ترمز پارک برقی، اتولایت، دی لایت، کلاستر و مانیتور یکپارچه، سنسور باران، دوربین عقب، کیسه های ایمنی هوا، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه اتومات، صندلی برقی راننده، تنظیم صندلی شاگرد از ردیف دوم، آینه های کناری برقی مجهز به گرم‌کن، سقف پانوراما با قسمت بازشو و… اشاره داشت.

سوالات متداول

لاماری ایما هیبریدی چه مشخصاتی دارد؟

لاماری ایما هیبریدی دارای پیشرانه بنزینی چهار سیلندر توربوشارژر با حجم ۱.۵ لیتر است که با پیشرانه برقی همراهی می‌شود. حداکثر قدرت این خودرو ۱۷۴ اسب بخار و گشتاور ۳۰۰ نیوتن متر است. انتقال قدرت در این خودرو توسط گیربکس E-CVT انجام می‌شود. مصرف سوخت ترکیبی لاماری ایما هیبریدی حدود ۵.۳ لیتر در صد کیلومتر است که برای یک کراس‌اوور هیبریدی عدد مناسبی به حساب می‌آید.

لاماری ایما HEV چه امکاناتی دارد؟

نسخه هیبریدی لاماری احتمالاً مانند لاماری ایما X از فهرست تجهیزات بسیار کامل تری هم بهره مند خواهد بود. از جمله این موارد می توان به سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد از جلو، رادار نقطه کور، دوربین ۳۶۰ درجه، چراغ های جلو ال ای دی، صندلی های برقی جلو، گرم‌کن صندلی های جلو، صندلی راننده مجهز به سردکن و ماساژور، صندوق بار برقی و سنسور پارک جلو اشاره کرد.

۴.۲ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.