جک گیرفا V7 ؛ کشنده دماغدار جدید بازار ایران

جک گیرفا V7 ؛ کشنده دماغدار جدید بازار ایران
جک گیرفا V7 ؛ کشنده دماغدار جدید بازار ایران

آن طور که گفته می شود، گروه خودروسازی مایان برنامه دارد تا یک کشنده دماغدار به سبد محصولات خود اضافه کند. جک گیرفا V7 یک کشنده جدید بازار ایران است که بزودی با نشان دیما به بازار عرضه می شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، مایان یکی از شاخه های گروه صنعتی ماموت به حساب می آید که در زمینه تولید تریلر فعالیت گسترده ای دارد. همچنین این خودروساز خصوصی در چند سال گذشته محصولات فوسو میتسوبیشی و کامیون باری و کشنده جک را به بازار ایران عرضه کرده است. کشنده و کامیون باری جک با نشان دیما در مایان مونتاژ می شوند و بدیهی است که کشنده دماغدار جک گیرفا V7 هم با همین نشان تجاری به خط تولید مایان می آید. در حال حاضر نمونه اولیه این خودروی کار و تجاری به دفتر مرکزی این شرکت آمده است.

جک گیرفا V7 به عنوان یک کشنده دماغدار می تواند رقیب محصول شاکمان در ویرا دیزل باشد. بدیهی است که این خودرو برای استفاده در بازار آسیا طراحی شده و به خاطر سبک طراحی و برخی استانداردها امکان تردد در جاده های اروپایی را ندارد.

مشخصات فنی جک گیرفا V7

جک گیرفا وی ۷ (Greefa V7) یک کشنده چینی به حساب می آید که با نسخه تک و جفت می توان آن را سفارش گذاری کرد. این خودرو به یک پیشرانه ۱۱.۸ لیتری توربو دیزل کامینز مجهز است که با ساختار ۶ سیلندر، قدرتی در بازه ۴۹۰ تا ۵۴۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۳۰۰ تا ۲۸۰۰ نیوتن متر تولید می کند. همچنین جعبه دنده گیرفا V7 از نوع ۱۲ سرعته اتوماتیک (نیمه اتوماتیک AMT) کمپانی ZF است.

حداکثر گشتاور پیشرانه جک گیرفا V7 از ۱۱۰۰ تا ۱۴۰۰ دور در دقیقه تولید می شود. یکی از ویژگی های گیرفا V7 استفاده از ساختار Long Oil Change برای سرویس های دوره ای گیربکس، اکسل، دیفرانسیل و… است. حداکثر بار مجاز روی محور گیرفا V7 توسط کمپانی جک ۱۳ تن اعلام شده است و این خودرو می تواند وزن ناخالص نزدیک به ۵۲ تن را داشته باشد.

تعلیق عقب این کشنده دماغدار مایان از نوع بادی-بالنی قابل تنظیم است و اتاق خودرو هم روی چهار بالن قرار دارد.

امکانات جک Greefa V7

در نمونه فول آپشن جک گیرفا V7 امکاناتی مانند سانروف برقی، رادار خطی، ترمز اتوماتیک هوشمند، ریموت تنظیم ارتفاع محور، کروز کنترل، تهویه الکتریکی، نمایشگر لمسی، دوربین ۳۶۰ درجه، صندلی بادی راننده با گرمکن، دو تخت، بخاری درجا، کولر درجا، یخچال، قفل دیفرانسیل، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، تنظیم حالت رانندگی، اینتادر و ریتادر، آینه های جانبی برقی با گرمکن، استارت دکمه ای، سنسور پایش باد تایرها و… وجود دارد.

قیمت کشنده دماغدار جک

در بازار چین، کشنده گیرفا V7 با توجه به سطح امکانات، مشخصات فنی و ساختار اکسل قیمتی حدود ۴۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار یوان را دارد. به عبارت ساده تر ارزش جهانی این کشنده جک حدود ۶۶ هزار تا ۷۴ هزار دلار است. برای همین می توان پیش بینی کرد که خودروسازی مایان گیرفا V7 را با نشان دیما و قیمتی فراتر از ۵ میلیارد تومان به بازار ایران عرضه می کند. هنوز به صورت رسمی زمان عرضه این کشنده چینی و دماغدار اعلام نشده است. اما می توان پیش بینی کرد که این خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۲ به صورت رسمی تردد خود را در جاده های کشور آغاز می کند.

جک دماغدار گیرفا V7 توسط کدام شرکت عرضه می شود؟

گروه خودروسازی مایان برنامه دارد تا کشنده جک گیرفا V7 را با نشان دیما به بازار عرضه کند.

مشخصات فنی جک گیرفا V7 چیست؟

این خودرو به یک پیشرانه ۱۱.۸ لیتری توربو دیزل کامینز مجهز است که در نسخه های مختلف قدرت ۴۹۰ تا ۵۴۰ اسب بخار را با گشتاور ۲۳۰۰ تا ۲۸۰۰ نیوتن متر تولید می کند. جعبه دنده این کشنده چینی از نوع ۱۲ سرعته نیمه اتوماتیک ZF است و کمپانی جک می تواند این کشنده دماغدار را با ساختار تک و جفت دیفرانسیل به دست مشتریان برساند.

قیمت جک دماغدار V7 چقدر است؟

در بازار چین، کشنده گیرفا V7 با توجه به سطح امکانات، مشخصات فنی و ساختار اکسل قیمتی حدود ۴۵۰ هزار تا ۵۰۰ هزار یوان را دارد. به عبارت ساده تر ارزش جهانی این کشنده جک حدود ۶۶ هزار تا ۷۴ هزار دلار است. برای همین می توان پیش بینی کرد که خودروسازی مایان گیرفا V7 را با نشان دیما و قیمتی فراتر از ۵ میلیارد تومان به بازار ایران عرضه می کند

۳.۶ امتیاز از ۱۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.