معرفی هوندا WR-V مدل 2022

هوندا WR-V
هوندا WR-V

کمپانی هوندا به تازگی از نسل دوم کراس اوور ساب کامپکت WR-V رونمایی کرده است. کراس اووری که نخستین بار در سال ۲۰۱۷ به بازار آمد و عمده فروش آن نیز معطوف به شرق آسیا بوده است.

مدیران 777 مدیران 777

نسل دوم WR-V بر مبنای پلت فرم سدان ساب کامپکت هوندا امیز (Amaze) شکل گرفته است. سدان امیز در خط تولید هوندا واقع در کشور هندوستان و از سال ۲۰۱۸ به تولید می رسد و از جمله خودروهای به نسبت پرفروش در بازار هند و سایر کشورهای همسایه هندوستان به شمار می آید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی ظاهری

هوندا WR-V

در نمای جلوی خودرو شاهد استفاده از جلوپنجره شش ضلعی با گرافیک کهکشانی هستیم و در لبه بالای این جلوپنجره، یک نوار کرومی به کار رفته که تا لبه بالایی چراغ ها نیز امتداد یافته است. در نسخه  RS، سقف و آینه های کناری خودرو با بدنه آن تریم دورنگ دارند.

هوندا WR-V

در نمای عقب خودرو چراغ های Lشکل را شاهد هستیم که تا حدودی ما را به یاد هیوندای توسان نسل قبل نیز می اندازند.

هوندا WR-V

طراحی داخلی و امکانات

هر چند WR-V یک کراس اوور ساب کامپکت کاملاً اقتصادی است، اما طراحان هوندا سعی کرده اند در بخش طراحی داخلی این مورد چندان نمود نکند. در بخش داشبورد شاهد طراحی خاص پنل تهویه هستیم و پوشش چرم و پارچه برای صندلی ها و بخش هایی از داشبورد در نظر گرفته شده است.

کابین هوندا WR-V
کابین هوندا WR-V

مدل های فول WR-V در بحث امکانات ایمنی و رفاهی دارای مواردی همچون شش ایربگ، سیستم ترمز اضطراری‌، کنترل سیستم تهویه با ریموت، روشن کردن خودرو از طریق ریموت، سیستم ورود و استارت بدون کلید، کروز کنترل و… هستند.

ابعاد و اندازه های هوندا  WR-V

هوندا WR-V دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۰۶۰، ۱۶۰۸ و ۱۷۸۰ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۴۸۵ میلی متر اعلام شده است. حجم صندوق بار WR-V هم برابر با ۳۸۰ لیتر است که با توجه به ابعاد خودرو، این عدد برای یک کراس اوور ساب کامپکت چهار نفره بد به نظر نمی رسد.

مشخصات فنی

برای هوندا WR-V تنها یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با کد L15ZF و با حداکثر قدرت ۱۱۹ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر در نظر گرفته شده است. گیربکس این خودرو از نوع CVT است و قدرت تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ های جلوی WR-V می رساند. نکته جالب این که نسل قبلی WR-V دارای نسخه دیزلی هم بود که عرضه آن در نمونه جدید متوقف شده است.

قیمت

تولید هوندا WR-V در کاخانه هوندا واقع در اندونزی صورت خواهد گرفت و بازار هدف این کراس اوور کشورهای شرق و جنوب شرق آسیا در نظر گرفته شده است. قیمت این خودرو هم در حدود ۱۷۰۰۰ دلار اعلام شده است.

امکان حضور در بازار ایران

حال که بحث واردات کمی داغ شده است و وزارت صمت برای ابقای وزیر و همراهانش روزی یک یا چند برند و یک یا چند واردکننده معرفی می کند، شاید بد نباشد گریزی هم به برند هوندا و مدل هایی نظیر همین کراس اوور WR-V و سدان Amaze بزنیم (با توجه به سقف قیمت تعیین شده برای واردات) چراکه کمپانی هوندا بی تردید یکی از باکیفیت ترین و همچنین باسابقه ترین کمپانی های ژاپنی است و مردم ایران نیز به خوبی این برند مطرح را می شناسند.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

هوندا WR-V چه مشخصاتی دارد؟

برای هوندا WR-V تنها یک پیشرانه ۱.۵ لیتری تنفس طبیعی با کد L15ZF و با حداکثر قدرت ۱۱۹ اسب بخار و بیشینه گشتاور ۱۴۵ نیوتن متر در نظر گرفته شده است. گیربکس این خودرو از نوع CVT است و قدرت تولیدی توسط پیشرانه را به چرخ های جلوی WR-V می رساند.

هوندا WR-V چه امکاناتی دارد؟

مدل های فول WR-V در بحث امکانات ایمنی و رفاهی دارای مواردی همچون شش ایربگ، سیستم ترمز اضطراری‌، کنترل سیستم تهویه با ریموت، روشن کردن خودرو از طریق ریموت، سیستم ورود و استارت بدون کلید و… هستند.

هوندا WR-V چه قیمتی دارد؟

قیمت این خودرو در حدود ۱۷۰۰۰ دلار اعلام شده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.