هوندا پریلود 2025 با پیشرانه هیبرید 200 اسب بخاری

هوندا پریلود 2025
هوندا پریلود ۲۰۲۵

هوندا پریلود بالاخره با پیشرانه هیبرید برای سال ۲۰۲۵ از سوی کمپانی هوندا با مشخصات فنی جدید معرفی شد و اندازه آن تقریباً مشابه تویوتا GR86 خواهد بود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در نمایشگاه خودروی توکیو سال ۲۰۲۳، هوندا با ارائه کانسپت Honda Prelude، همه را متعجب کرد. این کمپانی ژاپنی قبلاً تأیید کرده است که در نهایت هوندا پریلود به عنوان یک خودروی کوپه دودر با سیستم هیبرید تولید خواهد شد و گزارش جدیدی از وب‌سایت Best Car جزییاتی درباره سیستم قدرت، ابعاد و قیمت خودروی جدید برند هوندا را ارائه می‌دهد.

مدیران 777 مدیران 777

طبق اطلاعاتی که در زمان معرفی کانسپت این خودرو منتشر شد، همه می دانیم که این خودرو دارای یک سیستم قدرت هیبرید خواهد بود که مهندس مسئول آن، تومویوکی یاماگامی، آن را به عنوان «پیش‌نمایی» از خودروهای برقی آینده هوندا توصیف کرده است. طبق گفته وب‌سایت Best Car، این خودرو دارای همان موتور چهار سیلندر ۲.۰ لیتری e:HEV است که در مدل‌های هیبریدی Accord و Civic استفاده شده است و توان بیش تری نسبت به دو مدل ذکرشده با تولید قدرت ۲۰۷ اسب بخار ترکیبی تولید می‌کند. همچنین آخرین نسل هوندا Prelude در سال ۲۰۰۱ در ایالات متحده آمریکا عرضه شد که توانایی تولید قدرت ۲۰۰ اسب بخار را داشت.

طبق اطلاعات منتشرشده، طول هوندا Prelude 2025 حدوداً ۱۶۹.۳ اینچ، عرض آن ۷۰.۵ اینچ و ارتفاع آن ۵۱.۲ اینچ است، با مبنای چرخ ۱۰۱.۴ اینچ. این اندازه آن را بزرگ تر از Mazda MX-5 Miata دونفره با طول ۱۵۴.۱ اینچ می‌کند که البته این موضوع خیلی متعجب کننده نیست و تقریباً مشابه Toyota GR86 در اندازه با مبنای چرخ مطابقت دارد.

با توجه به اطلاعات دیگری که از هوندا پریلود ۲۰۲۵ منتشر شده است، هوندا قرار است آن را به عنوان یک مدل پریمیوم در جایگاهی بالاتر از تویوتا دودر قرار دهد. به ظاهر، قیمت آن در ژاپن حدود ۴.۲ تا ۴.۵ میلیون ین (معادل ۲۷,۳۲۵ تا ۲۹,۲۷۷ دلار با نرخ تبدیل امروز) خواهد بود، بیش تر از GR86 با قیمت ۲.۹ تا ۳.۶ میلیون ین (معادل ۱۸,۸۶۷ تا ۲۳,۴۲۲ دلار)، اما این موضوع هنوز به طور رسمی از سوی کمپانی سازنده تأیید یا تکذیب نشده است و احتمال دارد تا زمان عرضه تصمیم کمپانی هوندا تغییر کند، اما آن چیزی که الان مشخص است هوندا پریلود ۲۰۲۵ یک خودروی کوپه اسپرت نسبتاً لوکس است.

هوندا پریلود 2025
هوندا پریلود ۲۰۲۵

زمان عرضه هوندا پریلود ۲۰۲۵ هنوز به طور رسمی اعلام نشده است، اما Prelude تا نیمه دوم سال ۲۰۲۵ به احتمال زیاد وارد بازارهای جهانی خواهد شد و هوندا بیان کرده است که انتظارات مشتریان را با عرضه این مدل کوپه اسپرت برآورده خواهد کرد. همچنین، هنوز مکان عرضه خودرو به طور رسمی از سوی برند هوندا اعلام نشده است، که آیا هوندا قصد دارد آن را در ایالات متحده آمریکا عرضه کند یا در بازارهای اروپا. کمپانی خودروسازی ژاپنی، هوندا Prelude 2025 را در دو نسخه فرمان در سمت چپ و راست تولید خواهد کرد، بنابراین احتمال این که این خودروی جذاب هم در اروپا و هم در آمریکا عرضه شود بالاست.

۴.۱ امتیاز از ۹ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.