هاوال بیگ داگ ۲۰۲۴ معرفی شد

هاوال بیگ داگ ۲۰۲۴

کمپانی هاوال به تازگی از نسخه جدید بیگ داگ با مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرده است؛ خودرویی با ظاهر جسورانه و دوست داشتنی.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

نام شرکت هاوال برای ما ایرانی ها آشناست؛ این شرکت با چند مدل کراس اوور و شاسی بلند مختلف به بازار کشورمان وارد شد. اکنون این شرکت از نسخه جدید شاسی بلند Big Dog با مدل ۲۰۲۴ رونمایی کرده است. خودرویی که در ۲۵ جولای به صورت رسمی به بازار عرضه خواهد شد. نکته جالب در خصوص چینی ها، زمان کوتاه بین معرفی تا لانچ محصولات‌شان است که نشان از برنامه ریزی دقیق خودروسازان چینی دارد.

طراحی ظاهری بیگ داگ

در قسمت جلو از چراغ های دایره ای با قاب تیره استفاده شده و سپر تنومندی نصب شده است. جلوپنجره جدید بیگ داگ به نوشته نواری HAVAL در قسمت پیشانی مزین شده است. در قسمت های مختلف بدنه از جمله دور گلگیرها از زه های پلاستیکی استفاده شده است که ظاهر شاسی بلند هاوال را جذاب تر می کند. از رینگ و لاستیک ها و محافظ زیرسپر هاوال بیگ داگ می توان تشخیص داد که این خودرو برای عبور از مسیرهای خارج جاده ای توسعه یافته است. در قسمت عقب نیز از چراغی Lشکل با گرافیک جذابی استفاده شده است که به وسیله یک قاب افقی به یکدیگر متصل شده اند.

بخش داخلی بیگ داگ

کابین هاوال بیگ داگ ۲۰۲۴

در قسمت کابین خودرو هم طرحی زیبا را داریم که البته نسبت به نسخه قبلی تفاوتی نکرده است. همانند تمامی خودروهای روز دنیا، هاوال بیگ داگ از دو نمایشگر دیجیتالی برای سیستم سرگرمی به ابعاد ۱۲.۳ اینچ و بخش کلاستر به ابعاد ۱۰.۲۵ اینچ استفاده کرده است. فرمان خودرو نیز با طرحی سه شاخه و بدونِ فرم دی کات جلب توجه می کند. شیفتر دنده چرخان، پد شارژ وایرلس، خروجی عمودی سیستم تهویه و دستگیره های بزرگ از جمله نکات قابل توجه کابین هستند.

ابعاد خودرو

هاوال بیگ داگ ۲۰۲۴

هاوال بیگ داگ ۲۰۲۴ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۴۶۲۰، ۱۸۹۰ و ۱۷۸۰ میلی متر است و فاصله محوری آن هم ۲۷۳۸ میلی متر اعلام شده است.

مشخصات فنی هاوال بیگ داگ ۲۰۲۴

پیشرانه هاوال بیگ داگ ۲۰۲۴

در بخش فنی، هاوال بیگ داگ ۲۰۲۴ با دو پیشرانه عرضه می شود؛ پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور و دیگری، پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور خواهد بود.

نسخه های ۱.۵ لیتری با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و نسخه های ۲ لیتری با گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه به مشتریان عرضه خواهند شد.

قیمت

هاوال بیگ داگ ۲۰۲۴ احتمالاً در محدوده ۱۷ تا ۲۴ هزار دلار بسته به نوع پیشرانه و سطح تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی، قیمت گذاری خواهد شد.

هاوال بیگ داگ ۲۰۲۴ چه مشخصاتی دارد؟

در بخش فنی، بیگ داگ ۲۰۲۴ با دو پیشرانه عرضه می شود؛ پیشرانه ۱.۵ لیتری ۴ سیلندر توربوشارژ با ۱۸۴ اسب بخار قدرت و ۲۷۵ نیوتن متر گشتاور و دیگری، پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ با ۲۳۸ اسب بخار قدرت و ۳۸۵ نیوتن متر گشتاور خواهد بود.

هاوال بیگ داگ ۲۰۲۴ چه گیربکس هایی دارد؟

نسخه های ۱.۵ لیتری با گیربکس ۷ سرعته دوکلاچه و نسخه های ۲ لیتری با گیربکس ۹ سرعته دوکلاچه به مشتریان عرضه خواهند شد.

هاوال بیگ داگ ۲۰۲۴ چه قیمتی دارد؟

بیگ داگ ۲۰۲۴ احتمالاً در محدوده ۱۷ تا ۲۴ هزار دلار بسته به نوع پیشرانه و سطح تجهیزات و امکانات ایمنی و رفاهی، قیمت گذاری خواهد شد.

۳.۷ امتیاز از ۳ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.