هایما 7X در شهر آفتاب رونمایی شد

هایما 7X
هایما ۷X

از اوایل دهه ۹۰ شاهد ورود محصولات هایما از سوی ایران خودرو به بازار ایران بودیم و همکاری موفقیت آمیز ایران خودرو و هایما، حتا در زمان تحریم ها، سبب شد امروز شاهد رونمایی کراس اوور و MPV جدید این برند در نمایشگاه باشیم. یکی از محصولات جدید هایما که امروز توسط آبی های جاده مخصوص در شهر آفتاب رونمایی شد، ۷X است؛ مینی‌ون جذاب و مدرنی که قرار است نقش پرچم‌دار محصولات هایما در ایران را ایفا کند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

معرفی هایما ۷X

بخش خودروهای چندمنظوره یا MPV، یکی از بخش‌های پرفروش در بازار جهانی است که این سال ها در بازار داخلی هیچ گاه مورد توجه قرار نگرفته است و چندان در ایران محبوب نیستند.
هایما ۷X قرار است به عنوان یک مینی ون لوکس توسط ایران خودرو در بازار داخلی عرضه شود و ناکامی های این سگمنت در کشورمان را به دست فراموشی بسپارد.

طراحی ظاهری

طراحی ظاهری ۷X، به خصوص در نمای جلو، به هیچ عنوان کسالت آور و تکراری نیست و چراغ های جلو با زوایای خاص، گریل شارک نوز با تم مشکی پیانویی و لوگوی حجیم هایما، طرح متفاوتی را برای این خودرو ایجاد کرده اند.
در نمای عقب هم شاهد همان سبک چراغ های جلو با زوایای تند و تیز هستیم و به طور کل، نمای بیرونی خودرو علیرغم مینی ون بودن آن متفاوت و جذاب است.

طراحی داخلی

کابین 7X
کابین ۷X

درون خودرو با کابینی لوکس، مدرن و تا حدودی آینده‌ نگرانه مواجه هستیم. استفاده از چرم مصنوعی قهوه ای رنگ در کابین سبب شده است این خودرو حتا لوکس تر از آن چه هست جلوه کند. طراحان هایما برای ۷X از سیستم مالتی مدیا و کلاستر دیجیتال یکپارچه استفاده کرده‌اند که هر دو کیفیت مناسبی دارند. نکته جالب دیگر در بخش داخلی هایما ۷X فرمان دوشاخه و دی کات آن است که کاملاً لوکس و از نکاتی است که جلب توجه می کند. چینش صندلی ها نیز در ردیف دوم به صورت دو صندلی تکی و ردیف سوم به صورت سه نفره به هم پیوسته است.

امکانات ایمنی و رفاهی

از امکانات هایما ۷X می توان به مواردی نظیر اتوهلد، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، ترمز پارک برقی، سیستم جلوگیری از برخورد از جلو، شش عدد ایربگ، سیستم حرکت بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم هشدار عبور از خط، دوربین ۳۶۰ و… اشاره کرد.

مشخصات فنی

در هایما ۷X، برخلاف اکثریت چینی ها که از قوای محرکه ۱.۵ لیتری بهره می برند، از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژ GDI با حداکثر قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر استفاده شده است. یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیز مانند هایما S7 وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را در این خودرو بر عهده دارد.

رضا صفرآبادی فراهانی

پایگاه خبری اسب بخار

پایگاه خبری اسب بخار و مجموعه خودروچی با حمایت نمایشگاه خودروی تهران و شرکت پترو افرا خاورمیانه، در ورودی سالن A5 و سالن ملل، دو غرفه را به خود اختصاص داده است و خبرنگاران این رسانه پوشش مستقیم بزرگترین رویداد خودرویی سال را انجام خواهند داد.

هایما ۷X چه مشخصاتی دارد؟

در هایما ۷X از یک پیشرانه ۱.۶ لیتری توربو شارژ GDI با حداکثر قدرت ۱۹۲ اسب بخار و گشتاور ۲۹۳ نیوتن متر استفاده شده است. یک جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک نیز مانند هایما S7 وظیفه انتقال قدرت به چرخ های جلو را بر عهده دارد.

هایما ۷X چه امکاناتی دارد؟

از امکانات هایما ۷X می توان به مواردی نظیر اتوهلد، سیستم کمکی حرکت در سربالایی و سراشیبی، سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل کشش، ترمز پارک برقی، سیستم جلوگیری از برخورد از جلو، شش عدد ایربگ، سیستم حرکت بین خطوط، رادار نقطه کور، سیستم هشدار عبور از خط، دوربین ۳۶۰ و… اشاره کرد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.