کانسپت جنسیس GV80 کوپه ؛ پیش نمایشی از رقیب ب ام و X6

کانسپت جنسیس GV80 کوپه

کانسپت جنسیس GV80 کوپه پیش نمایشی از جدیدترین محصول نشان پرمیوم ساز جنسیس است، که به زودی، نسخه تولیدی آن به بازار خواهد آمد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

جنسیس که در سال های اخیر خود را به سطح اول خودروسازی جهان رسانده حالا می خواهد به کلاس های جذاب تر رده لوکس ورود کند. یکی از جذاب ترین سگمنت های امروز بازار رده کراس اوورهای کوپه است که نمونه موفق آن را پیش تر در ب ام وهای X4 و X6 دیده بودیم. حالا نمونه تولیدی از طرح مفهومی جدید جنسیس قرار است این رده بازار را دگرگون کند و جنگ کره و آلمان در این رده آغاز شود. از آن جا که، نمونه های اولیه این خودرو بارها در حال تست دیده شده است پس این جا با یک کانسپت نزدیک به تولید طرف هستیم و احتمالاً این خودرو را به زودی در بازار خواهیم دید.

طراحی کانسپت جنسیس GV80 کوپه

کانسپت جنسیس GV80 کوپه

این طرح مفهومی در یک مراسم در شهر نیویورک ایالات متحده آمریکا رونمایی شد. در ظاهر، المان هایی را در بدنه می بینیم که به وضوح از کانسپت جذاب جنسیس اکس اسپیدیوم کوپه گرفته شده است. زمانی که اسپیدیوم کوپه معرفی شد تا خط طراحی جدید جنسیس را نشان دهد، بسیاری از علاقه مندان و کارشناسان خط طراحی جدید جنسیس را تحسین کردند و به همین دلیل هم بود که کره ای ها از ادامه دادن این خط طراحی در محصولات‌شان مصمم تر شدند.

کانسپت جنسیس GV80 کوپه

در نمای جلوی کانسپت جنسیس GV80 کوپه همان طراحی جنسیس GV80 معمولی را داریم که تغییراتی مهیج و جذاب داشته است. چراغ های تمام LED در جلو باریک تر شده اند و حالا تکنولوژی چند لنزی را دارند. ورودی های هوا نسبت به آن چه در GV80 دیده می شد خشن تر طراحی شده اند و رنگ مشکی دارند. همان طور که از نام این خودرو پیداست با یک سقف منحنی و با شیب به عقب طرف هستیم تا استایل کوپه در این کراس اوور ایجاد شود. ادامه دو خط چراغ های جلو تا انتهای گلگیر کشیده می شود و ارتفاع کم تری در این طرح مفهومی نسبت به GV80 معمولی می بینیم.

کانسپت جنسیس GV80 کوپه

اما در نمای عقب، طراحی نکات بیش تری دارد. چراغ های عقب کانسپت جنسیس GV80 کوپه به سبک جلو با دو خط طراحی شده اند، اما این جا چراغ ها به صورت سرتاسری عرض خودرو را پوشانده اند، که باز هم این المانی است که در کانسپت اسپیدیوم X کوپه دیده بودیم. دو اسپویلر را در عقب داریم که یکی در ادامه شیب سقف نصب شده و دیگری بالای درِ صندوق قرار گرفته است. رنگی که در بدنه این طرح مفهومی به کار رفته است نارنجی ماگما (مواد مذاب) نام دارد و ظاهری جذاب به کانسپت جنسیس داده است.

کابین کانسپت جنسیس GV80 کوپه

درون کابین هم تغییراتی نسبت به GV80 معمولی داریم تا این طرح مفهومی متمایز به نظر برسد. طراحی فرمان کاملاً تغییر کرده است و رودری ها، داشبورد و صندلی ها روکش چرم و جیر دارند. رنگ مشکی و نارنجی را هماهنگ با بدنه در داخل هم می بینیم و قطعاتی از جنس فیبرکربن در کابین بکار رفته است. در کابین کانسپت جنسیس GV80 کوپه ترکیب چهار صندلی را داریم و تمام صندلی ها الگوی باکت یا اسپرت را دارند. در پشت ردیف دوم به سبک خودروهای مسابقه ای میله های تثبیت کننده یا استرات بار را داریم که احتمالاً در نمونه تولیدی نخواهند بود.

کانسپت جنسیس GV80 کوپه

نمونه تولیدی این خودرو احتمالاً سال آینده به بازار می آید. در مورد مشخصات فنی این کراس اوور کوپه هیچ اطلاعاتی منتشر نشده است، اما از آن جا که این خودرو براساس GV80 ساخته شده است، می توان پیشرانه ۳.۵ لیتر تویین توربو V6 را برای آن متصور بود که توان تولید نهایت قدرت ۳۷۵ اسب بخار را دارد. با این مشخصات، جنسیس GV80 کوپه می تواند رقبای قدرتمند آلمانی خود را به چالش بکشد.

نمونه تولیدی جنسیس GV80 کوپه چه زمان به بازار می آید؟

فعلاً طرح مفهومی این خودرو معرفی شده است، اما این طرح به تولید نزدیک است و نمونه تولیدی این خودرو احتمالاً سال آینده به بازار می آید.

نمونه تولیدی جنسیس GV80 احتمالاً چه مشخصات فنی‌ای خواهد داشت؟

در مورد مشخصات فنی این کراس اوور کوپه هیچ اطلاعاتی منتشر نشده، اما از آن جا که این خودرو براساس GV80 ساخته شده است، می توان پیشرانه ۳.۵ لیتر تویین توربو V6 را برای آن متصور بود که توان تولید نهایت قدرت ۳۷۵ اسب بخار را دارد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.