فونیکس FX دو دیفرانسیل و FX برقی در راه ایران

فونیکس FX دو دیفرانسیل و برقی
فونیکس FX دو دیفرانسیل و برقی

شب گذشته طی برگزاری ایونتی با نام ترسیم آینده، مسئولان و مدیران ارشد برند فونیکس خبر از ورود FX دو دیفرانسیل و FX برقی به بازار ایران دادند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

فونیکس FX را می توان یکی از متفاوت ترین محصولات چری در بازار ایران دانست که از بدو ورود به کشور، به دلیل طراحی ظاهری خاص و پیشرو، امکانات گسترده و همچنین مشخصات فنی وسوسه کننده، همواره در بین تمامی رقبا در کانون توجه خریداران بوده و است، اما طبق اخبار جدید شرکت مدیران خودرو، به زودی نسخه دو دیفرانسیل و نسخه برقی این خودرو نیز به ایران خواهند آمد.

رویداد ترسیم آینده

فونیکس FX دو دیفرانسیل و برقی
فونیکس FX دو دیفرانسیل و برقی

شب گذشته ایونتی با نام ترسیم آینده و با هدف طراحی روی بدنه فونیکس FX به انجام رسید و از برندگان این کمپین تقدیر به عمل آمد. جایزه نفر اول برای این طراحی هزار دلار و نفرات دوم و سوم به ترتیب ۷۰۰ و ۵۰۰ دلار بود. طرح کاوری که برای خودروی FX موفق به دریافت جایگاه نخست شد، یک طرح آینده نگرانه با نیم نگاهی به آینده الکتریکی صنعت خودرو بود که مورد توجه مدیران چینی شرکت چری نیز واقع شده بود. کمپین مذکور حاصل همکاری بین دانشگاه و شرکت مدیران خودرو بود.

فونیکس FX دو دیفرانسیل

در خلال برگزاری این رویداد و اعلام برندگان، اشاره ای نیز به روند تکمیل محصول FX در ایران شد و مدیران شرکت اعلام کردند که پس از عرضه دو تیپ ۱.۵ توربو و ۱.۶ توربو از FX، به زودی نوبت به نسخه دو دیفرانسیل این کراس اوور خواهد رسید. این نسخه از همان پیشرانه ۱.۶ توربو با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۲۹۰ نیوتن منر گشتاور بهره می گیرد. در این تیپ نیز سیستم تعلیق عقب از نوع مولتی لینک است. از نظر فنی این نسخه به تیگو ۷ پرومکس دو دیفرانسیل شباهت بسیاری دارد.

از امکانات این خودرو می توان به مواردی همچون  شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، سنسور باران، رادار نقطه کور، رادار خطی، سامانه رانندگی خودکار بین خطوط، سامانه رانندگی خودران سطح ۲.۵ اتونوموس، کروز کنترل تطبیقی، فناوری LED چراغ ها، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سامانه پاک‌سازی هوای کابین، سردکن و گرم‌کن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده و شاگرد، فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شارژر بی سیم تلفن همراه، سیستم صوتی سونی، سانروف، درِ صندوق عقب برقی، نورپردازی متغییر کابین، استارت دکمه ای، فرمان پذیر صوتی تجهیزات الکتریکی خودرو، سامانه اخطار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی دورنگ و… اشاره کرد.

فونیکس FX برقی

فونیکس FX برقی
فونیکس FX برقی

در این خودرو برای ایجاد تفاوت بصری نسبت به نسخه بنزینی، طراحان کمپانی چری، ساختار سپر و چراغ‌ ها را تغییر داده‌اند تا جلوپنجره حذف شده و ترند خودروهای برقی برای FX EV رعایت شود. این امر به گونه ای صورت پذیرفته که عملاً هیچ آسیبی به چهره هماهنگ و جذاب FX وارد نشده است.

مشخصات فنی FX برقی شامل یک موتور سنکرون مغناطیسی دائم با سیستم خنک‌ کننده مایع است. این موتور برقی می‌تواند ۲۲۱ اسب بخار قدرت و حداکثر ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور تولید نماید. پک باتری این خودرو ۶۱ کیلووات ساعتی بوده و می تواند با یک بار شارژ کامل مسافتی در حدود ۴۰۰ کیلومنر را پیمایش کند. شتاب صفر تا صد فونیکس FX برقی حدود ۸.۷ ثانیه اعلام شده است.

از امکانات نسخه برقی هم می توان به مواردی همچون  شش کیسه هوای ۱۰ نقطه ای، سامانه کنترل پایداری الکتریکی، سنسور نور، سنسور باران، رادار نقطه کور، رادار خطی، سامانه رانندگی خودکار بین خطوط، سامانه رانندگی خودران سطح ۲.۵ اتونوموس، کروز کنترل تطبیقی، فناوری LED چراغ ها، تهویه اتوماتیک دوکاناله، سامانه پاک‌سازی هوای کابین، سردکن و گرم‌کن صندلی های جلو، صندلی برقی راننده و شاگرد، فرمان کمکی برقی، دوربین ۳۶۰ درجه، نمایشگر لمسی، دسته دنده الکتریکی، ترمز پارک برقی و اتوهلد، شارژر بی سیم تلفن همراه، سیستم صوتی سونی، سانروف، درِ صندوق عقب برقی، نورپردازی متغییر کابین، استارت دکمه ای، فرمان پذیر صوتی تجهیزات الکتریکی خودرو، سامانه اخطار برخورد از جلو، ترمز اضطراری اتوماتیک، رینگ آلومینیومی ۱۸ اینچی دورنگ و… اشاره کرد.

۳.۴ امتیاز از ۵ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.