ویدیوی معرفی فوتون تونلند G7

ویدیوی معرفی فوتون تونلند G7
ویدیوی معرفی فوتون تونلند G7

ایران خودرو دیزل برای اولین بار فوتون تونلند G7 اتوماتیک را در بیست و ششمین نمایشگاه خودروی تبریز به نمایش گذاشت. در این گزارش، ویدیوی معرفی فوتون تونلند G7 توسط اسب بخار تهیه شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

مشخصات فنی تونلند اتوماتیک G7

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار، زیر کاپوت پیکاپ جدید ایران خودرو دیزل پیشرانه بورگوارد با کد G01-4G20TI5 با استاندارد یورو ۶ را داریم که یک موتور ۲ لیتری توربو با فناوری پاشش مستیم سوخت (GDI) است. این پیشرانه توان تولید نهایت قدرت ۲۳۸ اسب بخار و گشتاور ۳۶۰ نیوتن متر را دارد و قدرت از طریق جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک ZF به تمام چرخ ها منتقل می شود. سیستم انتقال قدرت قابلیت کمک سنگین و سبک را دارد و کنترل پایداری در حالت ۴H هم فعال است. در این پیکاپ اتوماتیک ایران خودرو دیزل، تنظیم سیستم انتقال قدرت به چرخ ها به صورت برقی و اتوماتیک است. در سایر پیکاپ ها تنظیم حالت انتقال قدرت به صورت دستی (برقی یا مکانیکی) بوده و راننده می تواند میان حالت های تک دیفرانسیل عقب، دو دیفرانسیل سبک و دو دیفرانسیل سنگین، انتقال قدرت را انتخاب کند. اما در پیکاپ تونلند G7 اتوماتیک این امکان وجود دارد تا انتقال قدرت و تقسیم نیرو میان چرخ های جلو و عقب به صورت اتوماتیک انجام شود که این ویژگی در پیکاپ های فعلی بازار ایران وجود ندارد.
همانطور که خواندید، با پیکاپی طرف هستیم که بالاترین قدرت و گشتاور را ارائه می دهد و سیستم انتقال قدرت پیشرفته تری نسبت به رقبا دارد. همچنین ایران خودرو دیزل در زمینه سفارش گذاری قطعات فنی، تطبیق سوخت و سازگارسازی با شرایط ایران با طرف چینی همکاری داشته و به نوعی می توان گفت این نسخه از فوتون تونلند G7 مخصوص بازار ایران سفارشی شده است.

تعلیق جلوی تونلند G7 اتوماتیک از نوع جناغی دوبل بوده و در بخش عقب این پیکاپ از تعلیق فنر تخت با دیفرانسیل یک پارچه استفاده شده است. همین مسئله باعث می شود که این پیکاپ جدید تفاوت خاصی با سایر پیکاپ های چینی بازار نداشته باشد و همچنان بهمن G9 با تعلیق چند اتصالی در بخش عقب و با کیت تعلیق نیتروژنی، در اولویت فناوری های پیکاپ ها در بحث سیستم های تعلیق و دفع ضربه باشد.

امکانات فوتون تونلند G7

در داخل کابین کیفیت متریال نسبت به آنچه در دیگر پیکاپ های چینی دیده می شود، بهتر است و ارگونومی کابین هم خوب ارزیابی می شود. فوتون تونلند G7 یک خودروی پر آپشن محسوب می شود و در این پیکاپ امکانات خوبی نظیر سیستم تهویه اتوماتیک، ۶ کیسه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، آینه های تاشوبرقی، سنسور دنده عقب، نمایشگر ۱۰.۲۵ اینچی لمسی مالتی مدیا، سنسور نور و باران، تنظیم حالت انتقال قدرت(AUTO-2H-4H-4L)، تنظیم حالت رانندگی اسپرت، عادی و اکونومی، صندلی شش حالته برقی راننده، گرمکن صندلی های جلو، کروز کنترل، استارت دکمه ای، پدل شیفتر (تعویض دنده از پشت فرمان)، سیستم پایش فشار باد تایر ها (TPMS)، رول بار، کنترل حرکت در سراشیبی، قفل دیفرانسیل اتوماتیک محور عقب و… را دارد.

عکس ها: علیرضا پاداش

ویدیو: رضا چوکامی و حسین دلاور

۴.۶ امتیاز از ۱۷ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.