فیات ۵۰۰ ؛ بررسی ویژگی ها و مشخصات فنی

فیات 500
فیات ۵۰۰

در این مطلب به معرفی فیات ۵۰۰ و بیان تمام مشخصات و ویژگی های این کوچولوی وارداتی خواهیم پرداخت.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

صنایع خودروسازی پارسیان موتور قصد دارد علاوه بر سدان تیپو، کوچولوی دوست داشتنی فیات یعنی مدل ۵۰۰ را نیز بار دیگر به ایران بیاورد. فیات ۵۰۰ معروف ترین محصول این خودروساز ایتالیایی است و فروش بالایی را در کلاس هاچ بک های کوچک شهری در بازار جهانی دارد. اکنون قرار است با بازگشایی واردات خودرو، بار دیگر این محصول ایتالیایی و بااصالت پا به جاده های کشور بگذارد.

اندکی درباره پارسیان موتور

پارسیان موتور متولی واردات خودروهای سواری فیات است. در حال حاضر، این شرکت ون های مختلف این خودروساز ایتالیایی را به بازار ایران عرضه می کند و مسئولیت فروش و خدمات پس از فروش ون های باری، مسافری و امدادی دوکاتو را برعهده دارد. اکنون این شرکت خصوصی می خواهد در بحث واردات خودرو با دو مدل سواری فیات ۵۰۰ و فیات تیپو حضور خود را در بازار پررنگ تر کند.

فیات 500
فیات ۵۰۰

مشخصات فنی فیات ۵۰۰

پارت اول فیات ۵۰۰ در ایران احتمالاً با موتور ۱۲۰۰ سی سی عرضه شود و بعدتر احتمالاً شاهد ورود نسخه های ۱.۴ لیتری نیز باشیم. پیشرانه ۱.۲ لیتری این خودرو توانایی تولید ۶۹ اسب بخار قدرت را به همراه ۱۰۲ نیوتن متر گشتاور داراست. این موتور به گیربکس‌ ۵ سرعته دستی یا اتومات مجهز شده است. مصرف سوخت ترکیبی فیات ۵۰۰ عدد بسیار خوب ۵.۱ لیتر به ازای هر صد کیلومتر است که البته با توجه به پیشرانه و جثه خودرو، جز این نیز انتظار نمی‌ رود. لازم به ذکر است که فیات ۵۰۰ دارای انواع مدل های الکتریکی سافت هیبریدی نیز است.

ابعاد و اندازه ها

فیات ۵۰۰ دارای طول، عرض و ارتفاعی به ترتیب برابر با ۳۵۷۱، ۱۶۲۷ و ۱۴۸۸ میلی متر است.

طراحی ظاهری فیات ۵۰۰

پس از تجربه ارزشمند و گران بهای فولکس واگن از احیای مجدد مدل بیتل و موفقیت دوباره آن در بازارهای جهانی، فیات نیز بر آن شد تا محصول ۵۰۰ را، که متعلق به دهه ۵۰ میلادی و با پیشرانه ۴۹۷ سی سی (دلیل نام گذاری این خودرو) بود، بار دیگر و با ظاهری به‌روز و البته نوستالژیک به تولید برساند، که این امر سبب موفقیتی بزرگ برای فیات شد.

در مورد فیات ۵۰۰ باید به جرئت بیان کرد که طراحان این کمپانی توانسته اند نهایت کارایی و زیبایی و حس خوشایند نوستالژی را در حداقل فضا، به شکلی بسیار هنرمندانه ارائه نمایند و این مورد واقعاً تحسین برانگیز است.

طراحی داخلی و امکانات ایمنی و رفاهی

فضای داخلی خودرو در مقایسه با ابعاد بیرونی آن، واقعاً جادار و با فضاسازی بسیار خوب طراحی شده است. داشبورد خودرو در عین سادگی به طرز عجیبی جذاب و دارای پیوندهای عمیقی با نسل اولیه فیات ۵۰۰ است.

ترکیب رنگ های متنوع و قابل انتخاب داشبورد و تریم صندلی ها، جانمایی متفاوت اهرم تعویض دنده‌، مانیتور ۷ اینچی، سیستم اپل کارپلی و اندروید اتو، دوربین دنده عقب، سانروف، صفحه آمپر با طرح نوستالژیک و دایره ای شکل با سرعت سنج دیجیتال و… بی شک از جذاب ترین و جالب توجه ترین بخش های طراحی داخلی و امکانات فیات ۵۰۰ محسوب می‌شوند.

نحوه عرضه فیات ۵۰۰

با کنار رفتن عرضه وارداتی ها در بورس، حالا این عرضه قرار است به روشی دیگر صورت پذیرد. به همین منظور، تیم اسب بخار در مطلبی جامع این نحوه جدید ثبت نام خودروهای وارداتی را برای شما شرح داده است که می توانید این مطلب را از لینک پایین مطالعه کنید.

حتما بخوانید: صفر تا صد خرید وارداتی ها

جدول مشخصات و ویژگی های فیات ۵۰۰

نام خودروفیات ۵۰۰
شرکت واردکنندهپارسیان موتور
حجم موتور۱۲۴۲ سی سی
شتاب صفر تا صد۱۲.۹ ثانیه
حداکثر قدرت۶۹ اسب بخار
حداکثر گشتاور۱۰۲ نیوتن متر
تعداد سیلندر۴ سیلندر
تعداد سوپاپ۸ سوپاپ
حداکثر سرعت۱۶۰ کیلومتر بر ساعت
جعبه دنده۵ سرعته اتومات
محور محرکچرخ های جلو
سگمنتهاچ‌بک ساب کامپکت
وزن خودرو۹۰۰ کیلوگرم
مصرف سوخت ترکیبی۵.۱
فیات ۵۰۰ چه مشخصاتی دارد؟

پیشرانه ۱.۲ لیتری این خودرو توانایی تولید ۶۹ اسب بخار قدرت را به همراه ۱۰۲ نیوتن متر گشتاور داراست. این موتور به گیربکس‌ ۵ سرعته دستی یا اتومات مجهز شده است.

فیات ۵۰۰ چه امکاناتی دارد؟

در این خودرو مواردی همچون مانیتور، کلاستر دیجیتال، اپل کار پلی و اندروید اتو، سانروف و… به چشم می خورد.

۴.۱ امتیاز از ۲۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.