ب ام و X3 مدل 2025 ؛ شاسی بلند جدید کمپانی آلمانی

ب ام و X3 مدل 2025
ب ام و X3 مدل ۲۰۲۵

پرفروش‌ترین شاسی‌بلند BMW، با چهره جدید، موتورهای هیبرید جدید و قیمت کمی بیش‌تر عرضه شده است.

آریزو 8 آریزو 8

BMW امسال مشغول به‌روزرسانی مدل‌های سری ۲، M3 و سایر مدل‌ها بوده است. اکنون معرفی مدل ۲۰۲۵ X3 را در دو تریم آغاز کرده است که دارای موتورهای هیبریدی جدید، آخرین سیستم مالتی مدیا و طراحی بیرونی جدیدی هستند. ب ام و X3 جدید در اواخر امسال در ایالات متحده به فروش خواهد رسید.

این خودرو در دو تریم X3 30 xDrive و X3 M50 xDrive عرضه خواهد شد. هیچ‌کدام از این دو مدل از نام‌گذاری “i” استفاده نمی‌کنند، زیرا BMW این حرف را اکنون به مدل‌های تمام‌برقی خود اختصاص داده است.

طراحی بیرونی و کابین ب ام و X3 2025

طراحی جدید X3 شامل گریل‌های بزرگ‌تر با میله‌های عمودی و مورب در تریم X3 30 است. چراغ‌های جلوی جدید دارای چراغ‌های راهنمای L شکل هستند که به عنوان دی لایت، چراغ‌های جانبی و چراغ‌های راهنما عمل می‌کنند، در حالی که چراغ‌های جلو تمام LED هستند. رینگ‌های ۱۹ اینچی در X3 30 استاندارد هستند و همچنین گزینه‌های ۲۰ و ۲۱ اینچی نیز موجود است. مدل X3 M50 دارای رینگ‌های ۲۰ اینچی، گریل‌های اختصاصی M با میله‌های افقی، ترمزهای M Sport و اگزوزهای چهارتایی است. نورپردازی گریل این تریم نیز استاندارد است، در حالی که ویژگی‌های عملکردی شامل تعلیق M Sport تطبیقی، فرمان اسپرت و دیفرانسیل عقب M Sport می شوند.

در داخل، ب ام و X3 از نمایشگر خمیده BMW و سیستم اینفوتینمنت iDrive 9 بهره می‌برد که ب ام و آن را برای اولین بار در BMW X1 2024 عرضه کرد. امکانات جدیدی مانند QuickSelect که به کاربر اجازه می دهد بدون این که حواسش از رانندگی پرت شود در سریع ترین حالت ممکن به منوی موردنظر خود دسترسی پیدا کند.

صندلی‌های اسپرت قابل تنظیم با سیستم گرم‌کن نیز در این شاسی‌بلند جدید به صورت استاندارد هستند. صندلی‌ها در سه رنگ موجود و ترکیب M Veganza/Alcantara نیز به عنوان گزینه اختیاری ارائه می‌شود.

ب ام و برای مدل M50 xDrive، ده رنگ بدنه را ارائه خواهد داد که شامل یک رنگ جامد و ۹ رنگ متالیک است. همچنین برای مدل X3 30 xDrive، یازده رنگ متالیک در دسترس خواهد بود، از جمله یک رنگ جدید به نام called Dune Grey metallic.

مشخصات فنی ب ام و X3 2025

مدل X3 30 xDrive از موتور توربو شارژ ۲ لیتری ۴ سیلندر همراه با سیستم هیبریدی خفیف ۴۸ ولت استفاده می‌کند که قدرتی معادل ۲۵۵ اسب بخار و گشتاوری برابر با ۴۰۰ نیوتن متر تولید می‌کند. این مقادیر از مدل قبلی با موتور غیرهیبریدی بیش‌تر است. با این حال، زمان شتاب ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت برابر با ۶ ثانیه و حداکثر سرعت ۲۰۹ کیلومتر بر ساعت از مدل قبلی به این مدل منتقل شده است.

مدل X3 M50 xDrive از موتور ۶ سیلندر خطی توربوشارژ ۳ لیتری بهره می‌برد. این موتور ۳۹۳ اسب بخار قدرت و ۵۸۰ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند که باعث می‌شود این شاسی‌بلند در ۴.۴ ثانیه به سرعت ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد، که مشابه مدل قبلی X3 M40i است. حداکثر سرعت آن با تایرهای مسابقه ای سفارشی ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت و با تایرهای استاندارد ۲۱۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است. چهارچرخ محرک در هر دو تریم استاندارد است و گیربکس اتوماتیک ۸ سرعته استپترونیک BMW تنها گزینه موجود است.

پیشرانه های به‌روزرسانی شده در زیر طراحی جدید و بزرگ‌تر بدنه پنهان هستند، با این حال طول محور چرخ‌ها همچنان ۱۱۲.۸ اینچ باقی مانده است. مدل جدید X3، به اندازه ۱.۳ اینچ طولانی‌تر و ۱.۱ اینچ پهن‌تر، اما ۱.۰ اینچ کوتاه‌تر شده است و ابعاد آن به ۱۸۷.۲ اینچ طول، ۷۵.۶ اینچ عرض و ۶۵.۴ اینچ ارتفاع می‌رسد.

مدل پایه ۲۰۲۵ X3 30 xDrive با قیمت ۵۰,۶۷۵ دلار به فروش می رسد. ب ام و قیمت مدل اسپرت تر X3 M50 xDrive را ۶۵,۲۷۵ دلار تعیین کرده است. این قیمت به ترتیب ۷۸۰ دلار و ۲,۳۸۰ دلار بیش‌تر از مدل های سال ۲۰۲۴ است.

ب ام و، مدل ۲۰۲۵ X3 را در کارخانه اسپارتانبورگ کارولینای جنوبی تولید خواهد کرد. این خودرو در آخرین فصل سال ۲۰۲۴ در آمریکا عرضه خواهد شد.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.