دوچرخه هیبریدی برقی ب ام و به ایران آمد

دوچرخه هیبریدی برقی ب ام و به ایران آمد
دوچرخه هیبریدی برقی ب ام و به ایران آمد

دوچرخه هیبریدی برقی ب ام و جدید ترین محصول پرشیا خودرو از برند ب ام و است که دیروز در مجموعه فرهنگی ورزشی انقلاب معرفی شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

همیشه عادت داشتیم نام پرشیا خودرو را با خودروهای مینی و ب ام و بشنویم. اما این بار این شرکت یک دوچرخه هیبریدی برقی را به سبد محصولات خود اضافه کرده است. البته قبلاً هم در بخش سبد اکسسوری و تجهیزات این شرکت دوچرخه وجود داشت، اما این دوچرخه جدید فناوری هیبریدی برقی را دارد و از همه نشر در بازار ایران بی رقیب است. در حال حاضر پرشیا خودرو دوچرخه برقی هیبریدی ب ام و را به صورت نقدی و اقساطی عرضه می کند و یکسال گارانتی و خدمات در محل را برای این محصول لوکس در نظر گرفته است. در ادامه مشخصات این دوچرخه را بررسی می کنیم.

مشخصات دوچرخه هیبریدی برقی ب ام و

این دوچرخه در سبد محصولات ب ام و اکتیو هیبرید ای بایک (Active Hybrid E-Bike) نام دارد و به عنوان یکی از مدرن ترین دوچرخه های ب ام و شناخته می شود. در حال حاضر در بازار ایران دوچرخه های برقی حضور دارند و بعضی شرکت ها هم دوچرخه ها را برقی سازی می کنند. اما آنچه در دوچرخه هیبریدی برقی ب ام و دیده می شود با دوچرخه های برقی دیگر بازار متفاوت است. در دوچرخه ب ام و نیروی موتور برقی با رکاب زدن شما وارد مدار قدرتی می شود در حالیکه در بیشتر دوچرخه های برقی بازار باید عملی مشابه گاز دادن در موتور سیکلت را برای گرفتن کمک از موتور برقی بکار برد. همین طرز کار تلفیقی دوچرخه باعث شده تا ب ام و واژه هیبرید را در نام این محصول بکار ببرد.

در قسمت وسط فرمان یک صفحه نمایش مخصوص ب ام و را داریم که اطلاعات دوچرخه و پیمایش را به شما نشان می دهد و در قسمت سمت چپ دکمه هایی قرار گرفته تا تنظیمات مربوط به دوچرخه را انجام دهید. دوچرخه هیبریدی برقی ب ام و ۵ حالت برقی بدون برق، اکو، اکو پلاس، اسپرت و بوست را دارد که به ترتیب سهم موتور برقی در این حالت ها افزایش پیدا می کند. در قوی ترین حالت یعنی حالت بوست، شما با رکاب زدن آرام می توانید پیمایش بیشتر و سریع تری را نسبت به دیگر حالت ها داشته باشید. در مجموع در این دوچرخه قرار نیست موتور برقی شما را حرکت دهد بلکه موتور برقی با رکاب زدن به شما کمک می کند و این ویژگی چیزی است که در دیگر دوچرخه های برقی بازار نمی بینیم.

قطعات دوچرخه BMW E-Bike

یک باتری لیتیوم یونی با ظرفیت ۶۰۰ وات در وسط انرژی لازم برای موتور برقی را فراهم می کند. این پک باتری هم می تواند روی باتری شارژ شود و هم قابلیت جداسازی از دوچرخه را دارد. نکته جالب در مورد ابن پک باتری این است که محفظه آن با کلیدی مجزا باز می شود که این کلید برای هر دوچرخه بصورت خاص یا یونیک طراحی شده است. جنس  بدنه دوچرخه هیبریدی برقی ب ام و آلمینیومی است و وزن آن به ۲۳.۵ کیلوگرم می رسد. ترمز جلو ۱۸۰ میلیمتری و ترمز عقب ۱۶۰ میلیمتری شیمانو ژاپن است.

جعبه دنده ۱۰ سرعته شیمانو را در این دوچرخه می بینیم و علاوه بر آن تایر های کانتیننتال دور رینگ های ۲۸ اینچی آن قرار گرفته است. پیشرانه برقی تولید شرکت بروس یا همان برُز (Brose) است که قدرت ۲۵۰ وات اسمی و گشتاور ۹۰ نیوتن متری را دارد. زین مخصوص دوچرخه های برقی ساخت برند Selle Royal را در این دوچرخه داریم که همان فوم مخصوص صندلی های ب ام و در ساخت آن به کار رفته است. تمام این قطعات خاص باعث می شود تا عملکردی عالی و کیفیتی بالا را در این دوچرخه هیبریدی برقی داشته باشیم.

قیمت دوچرخه هیبریدی برقی ب ام و

دوچرخه هیبریدی برقی ب ام و روز گذشته با حضور مشتریان ویژه پرشیا خودرو معرفی شد و قیمت ۱۰۸ میلیون تومان برای این دوچرخه در نظر گرفته شده است که البته با مقایسه با قیمت دلاری آن این قیمت گذاری چندان عجیب نیست. از آنجا که با دوچرخه ای با برند ب ام و طرف هستیم که قطعات و سیستم های روز دنیا در آن بکار رفته است، پس جای تعجب نیست که این قیمت برای آن در نظر گرفته شده است. البته بازار هدف این دوچرخه عمدتاً کسانی هستند که احتمالاً خودروی ب ام و دارند و می خواهند در کنار خودروی خود یک وسیله ورزشی تفریحی هم از این نشان داشته باشند. پس در مجموع با در نظر گرفتن ارزش برندی و دلاری این دوچرخه، قیمت بالای صد میلیون توان برای آن آنچنان عجیب نیست.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

پایگاه خبری اسب بخار

محمدرضا پاداش

عکس ها: علیرضا پاداش

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.