آواتر 12، سدان 578 اسب بخاری تمام برقی چانگان و هوآوی

آواتار 12

آواتر ۱۲ جدیدترین سدان تمام برقی چانگان است که به کمک کمپانی هوآوی ساخته شده و می تواند در کنار طراحی ظاهری جذابش، توان ۵۷۸ اسب بخاری هم تولید کند.

مدیران 777 مدیران 777

همان طور که می دانید در سال های اخیر بسیاری از خودروسازان مطرح دنیا به سمت تولید خودروهای برقی رفتند و با وجود پیشرفت های چشمگیری که داشتند اما باز هم نتوانستند طبق انتظارشان پیش بروند. از این رو تصمیم گرفتند تا با شرکت های پیشرو در زمینه تکنولوژی های الکترونیکی و برقی همکاری کنند تا به کمک علم آن ها بتوانند محصولات پیشرفته تری تولید و به بازار دنیا عرضه کنند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به همین دلیل چانگان هم تصمیم گرفت تا همکاری اش با کمپانی هوآوی را آغاز کند و از علم این شرکت در راستای تولید خودروهای برقی بهره ببرد.

آواتار 12

آواتر ۱۲ نیز جدیدترین محصول برقی چانگان است که با کمک هوآوی و CATL ساخته شده تا هم در طراحی و ساختار فنی، هم در بخش قوای محرکه و هم در قسمت باتری و ذخیره سازی انرژی در یکی از بهترین سطوح قرار گیرد.

لازم به ذکر است که کمپانی CATL در زمینه طراحی و تولید باتری های لیتیومی فعالیت می کند و از این رو گوشه ای از پروژه آواتر ۱۲ را برعهده گرفته.

طراحی ظاهری آواتر ۱۲ :

آواتار 12

این خودرو همانند آواتر ۱۱ که SUV کوپه است بر پایه پلتفرم EP1 ساخته شده اما آواتر ۱۲ SUV نیست و می توان آن را یک سدان بزرگ اما لیفت بک دانست. جدا از فرم بدنه خاصی که این خودرو دارد، در قسمت جلو شاهد چراغ های خطی بسیار نازکی هستیم که جلوه بسیار جذابی برایش فراهم کرده و امتداد خط چراغ ها بر روی سپر توانسته ظاهری اسپرت به خودرو هدیه دهد.

آواتار 12

الگو طراحی چراغ ها به صورت خطی در قسمت عقب خودرو نیز رعایت شده اما چراغ های عقب در مقایسه با چراغ های جلو کمی پهن ترند تا آواتر ۱۲ توسط دیگر خودروها بهتر دیده شود.

با نگاهی به بخش جانبی خودرو با دستگیره های در مخفی شوند و همچنین دوربین هایی رو به رو می شویم که حکم آینه بغل را دارند و تصویر طرفین خودرو را به راننده نشان می دهند.

آواتار 12

از امکانات، ویژگی ها و سبک طراحی درون کابین این خودرو هنوز اطلاعاتی در دست نیست و شرکت فقط به ۵ نفره بودن آن اشاره کرده است.

مشخصات فنی آواتر ۱۲ :

آواتار 12

برای آواتر ۱۲ دو تریم فنی قابل عرضه است که اولی به صورت تک موتوره و دیفرانسیل عقب و دومی با دو موتور برقی و به صورت ۴ چرخ محرک عرضه می شود. تمام موتورهای برقی در نظر گرفته شده برای این خودرو توسط کمپانی هوآوی طراحی و ساخته شده است.

نسخه تک موتوره این خودرو می تواند ۳۱۳ اسب بخار توان تولید کند و نسخه دو موتوره نیز مجموعاً قادر به تولید ۵۷۸ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور است که نتنها برای آواتر ۱۲ بلکه برای هر خودروی دیگری می تواند هیجان انگیز باشد.

سوالات متداول

مشخصات فنی آواتر ۱۲ چیست؟

نسخه تک موتوره این خودرو می تواند ۳۱۳ اسب بخار توان تولید کند و نسخه دو موتوره نیز مجموعاً قادر به تولید ۵۷۸ اسب بخار و ۶۵۰ نیوتن متر گشتاور است.

آواتار ۱۲ در چند نسخه عرضه می شود؟

برای آواتر ۱۲ دو تریم فنی قابل عرضه است که اولی به صورت تک موتوره و دیفرانسیل عقب و دومی با دو موتور برقی و به صورت ۴ چرخ محرک عرضه می شود.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.