معرفی نیسان قشقایی 2025

نیسان قشقایی جدید
نیسان قشقایی ۲۰۲۵

کمپانی نیسان از نسخه به‌روزشده مدل قشقایی رونمایی کرد. کراس اووری که با طراحی زیبا و متفاوت خود باز هم مانند گذشته در بازارهای هدف نیسان خواهد درخشید.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

قشقایی و جوک را باید از جمله محبوب ترین کراس اوورهای نیسان دانست. اکنون این قشقایی‌ست که زیر تیغ جراحی رفته است. علیرغم تغییرات کلی که برای این خودرو رخ داده، قشقایی جدید همچنان از نسخه تمام برقی یا پلاگین بی بهره است. درحالی‌که ما همچنان منتظر نسل قبل یا حتا قبل‌ترِ قشقایی در ایران هستیم تا آن را سرخوشانه با قیمت های گزاف خرید و فروش کنیم، قشقایی جدید با انبوهی از تغییرات ظاهری و فنی روانه بازار شده است که در ادامه به معرفی آن خواهیم پرداخت.

طراحی ظاهری نیسان قشقایی ۲۰۲۵

به نظر می رسد طراحان کمپانی نیسان برای قشقایی تا حدودی از زبان طراحی نیسان آریا بهره گرفته اند. چراغ های روز خودرو به باریک ترین حالت ممکن در لبه کاپوت تعبیه شده اند و جلوپنجره بزرگ با گرافیک بسیار زیبا و چند ال ای دی تزیینی در دو طرف، بیش‌تر نمای جلو را پوشانیده است. پک چراغ های اصلی نیز با ابعادی کوچک در دو گوشه جلوپنجره جانمایی شده است. در نمای عقب خودرو هم چراغ ها و سپر تغییر کرده‌اند تا حس اسپرت بودن و جوان پسند بودن خودرو تقویت شود. نکته ای که در بدنه قشقایی جدید به چشم می آید، استفاده کم‌تر از پلاستیک به عنوان قطعات تزیینی است که همین امر سبب لوکس تر نشان دادن خودرو شده است. برای قشقایی جدید طیف رینگ های ۱۸، ۱۹ و ۲۰ اینچی قابل سفارش گذاری هستند.

کابین نیسان قشقایی جدید

کابین قشقایی دقیقاً جایی‌ست که علیرغم ظاهر خودرو، خصوصاً نمای جلوی آن، همچنان تا حد زیادی کلاسیک باقی مانده است. در این‌جا، نمایشگر مرکزی خودرو قدری بزرگ تر و عریض تر شده است تا کلیدهای فیزیکی درون کابین کاهش یابند و خوشبختانه خبری از مانیتور و کلاستر یکپارچه نیز نیست. از نظر متریال کابین و طرح برخی قطعات دکوراتیو نیز بهبودهایی در داخل قشقایی جدید رخ داده است.

تهویه اتومات دوگانه، گرم‌کن صندلی های جلو، سیستم کنترل پایداری و کشش، شیفتر الکترونیکی دنده، ترمز پارک برقی و اتوهلد، تریم چرم داخلی، صندلی برقی راننده، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم های کمکی رانندگی، دوربین ۳۶۰ درجه و… نیز از جمله امکانات ایمنی و رفاهی در قشقایی جدید به شمار می آیند.

مشخصات فنی قشقایی ۲۰۲۵

برای قشقایی ۲۰۲۵ ویژه بازار اروپا، دو پیشرانه هیبرید ارائه می‌شود. در مدل پایه قشقایی مجهز به پیشرانه هیبرید، موتور ۱/۳ لیتری توربوشارژ، ۱۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نسخه از قشقایی با ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور و گیربکس CVT، در مدت زمان ۱۰ ثانیه به مرز سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست می یابد.

در نیسان قشقایی e-Power نیز موتور سه سیلندر ۱/۵ لیتر توربوشارژ و موتور برقی، ۱۹۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌کنند. نهایت گشتاور این مدل هم ۳۰۰ نیوتن‌ متر اعلام شده است. گفتنی است پیشرانه ۲ لیتری تنفس طبیعی قشقایی با حدود ۱۵۰ اسب بخار قدرت نیز به همراه گیربکس CVT همچنان برای این خودرو در برخی بازارها نظیر امارات، در دسترس خواهد بود.

سوالات متداول

نیسان قشقایی جدید چه مشخصاتی دارد؟

برای قشقایی ۲۰۲۵ ویژه بازار اروپا، دو پیشرانه هیبرید ارائه می‌شود. در مدل پایه قشقایی مجهز به پیشرانه هیبرید، موتور ۱/۳ لیتری توربوشارژ، ۱۴۰ اسب بخار قدرت تولید می‌کند. این نسخه از قشقایی با ۲۴۰ نیوتن‌متر گشتاور و گیربکس CVT، در مدت زمان ۱۰ ثانیه به مرز سرعت صد کیلومتر بر ساعت دست می یابد. در نیسان قشقایی e-Power نیز موتور سه سیلندر ۱/۵ لیتر توربوشارژ و موتور برقی، ۱۹۰ اسب بخار قدرت ارائه می‌کنند. نهایت گشتاور این مدل هم ۳۰۰ نیوتن‌ متر اعلام شده است.

نیسان قشقایی جدید چه امکاناتی دارد؟

تهویه اتومات دوگانه، گرم‌کن صندلی های جلو، سیستم کنترل پایداری و کشش، شیفتر الکترونیکی دنده، ترمز پارک برقی و اتوهلد، تریم چرم داخلی، صندلی برقی راننده، سیستم کنترل پایداری و کشش، سیستم های کمکی رانندگی، دوربین ۳۶۰ درجه و… نیز از جمله امکانات ایمنی و رفاهی در قشقایی جدید به شمار می آیند.

۵ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.