کیا EV5 ؛ کراس اوور کره ای با طراحی متفاوت برای بازار ایران + ویدیو

کیا EV5
کیا EV5

کیا EV5، اولین خودروی تمام برقی این برند کره ای برای بازار ایران، در نمایشگاه خودرو مشهد رونمایی شد. این خودرو قرار است توسط کوشا خودرو عرضه شود.

آریزو 8 آریزو 8

شرکت کیا نیز به مانند دیگر خودروسازان دنیا به سراغ طراحی و تولید خودروهای برقی رفته است. این کمپانی کره ای پس از معرفی EV9 در کلاس شاسی بلند فول سایز و EV6 به عنوان یک خودرو هاچ بک، به سراغ معرفی و عرضه یک کراس اوور جذاب با طراحی متفاوت با نام EV5 رفته است. حال اما پس از گذشت یک سال از معرفی رسمی این خودرو تمام برقی در بازار جهانی، باید منتظر حضور EV5 در بازار ایران باشیم.

پس از آزاد شدن واردات، شرکت کوشا خودرو موفق شده تا علاوه بر محصولات بنزینی کیا، جهت تکمیل کردن سبد محصولات خود، EV5 را به ایران بیاورد و طی برگزاری نمایشگاه خودرو مشهد آن را رونمایی کند.

ویدیو معرفی کیا EV5

طراحی ظاهری

از نظر طراحی ظاهری، کیا EV5 با EV9 شباهت بسیار زیادی دارد و عمده فرق آن ها با هم در ابعاد و همچنین فرم و طراحی چراغ هاست. فرم چراغ های جلوی سومین خودروی تمام برقی کیا از یک خط LED تشکیل شده که با شکستگی هایش توانسته است با فرم بدنه هماهنگ شود و پیوسته بودنش هم که مد روز دنیاست. در نمای عقب خودرو به طرز عجیبی خبری از چراغ پیوسته نیست و مانند قسمت جلو از همان خطوط نورانی LED استفاده شده است.

با نگاهی به قسمت کناری خودرو، به غیر از دستگیره درهای مخفی شونده، با رینگ های بسیار جذابی هم روبه‌رو می شویم که به احتمال خیلی زیاد برای خنک کاری ترمز، از حالت تمام بسته به حالت نیمه باز تغییر وضعیت می دهند تا جریان هوا به درون چرخ هم راه پیدا کند.

بیشتر بخوانید
کیا EV9 ؛ شاسی بلند برقی و فول سایز کیا معرفی شد
مشخصات فنی کیا EV6 مشخص شد + تصاویر

مشخصات فنی کیا EV5

کیا EV5

برای این کراس اوور جذاب کیا از موتور برقی ۲۱۷ اسب بخاری استفاده شده که قادر است ۳۱۰ نیوتن متر گشتارو آنی را در اختیار چرخ های جلو قرار دهد.

پک باتری EV5 وارداتی ۶۴.۲ کیلو وات ساعت است که می تواند در سیکل NEDC حداکثر پیمایش ۶۶۵ کیلومتر را برای خودرو فراهم کند.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی کیا EV5

کیا EV5

با ورود به درون کابین این SUV تمام الکتریکی با برخی ویژگی های بسیار خاص مانند یکپارچه بودن صندلی های جلو مواجه می شویم. با نگاهی به عکس های درون کابین این خودرو متوجه می شویم کنسول میانی‌اش بسیار کوچک تر از دیگر SUVهاست و از طرفی دیگر، صندلی شاگرد تا صندلی راننده ادامه‌دار شده و زیر آرنجی هم جمع شونده است. اکنون پرسش این است که آیا چنین تغییری برای این در نظر گرفته شده است که یک فرد اضافه تر یا یک کودک بین راننده و شاگرد سوار شوند و یا فلسفه دیگری پشت این داستان بوده است.

از مهم ترین امکانات و آپشن های سومین خودروی تمام برقی کیا می توان به کلاستر و مولتی مدیای یکپارچه، دسته دنده غربیلکی، سیستم تهویه دستی، کروز کنترل، سانروف برقی و … اشاره کرد. به طور کلی می توان گفت که نسخه وارداتی EV5، مجهز به هیچ یک از آپشن های رانندگی خودکار نیست و در پایه ترین تیپ به بازار ایران عرضه خواهد شد.

گالری تصاویر

سوالات متداول

طراحی ظاهری کیا EV5 چگونه است؟

فرم چراغ ها از یک خط LED تشکیل شده که با شکستگی هایش توانسته است با فرم بدنه هماهنگ شود و پیوسته بودنش هم که مد روز دنیاست. در نمای عقب خودرو به طرز عجیبی خبری از چراغ پیوسته نیست و مانند قسمت جلو از همان خطوط نورانی LED استفاده شده است.

طراحی داخلی و امکانات رفاهی کیا EV5 چگونه است؟

از مهم ترین امکانات و آپشن های سومین خودروی تمام برقی کیا می توان به کلاستر و مولتی مدیای یکپارچه، دسته دنده غربیلکی، سیستم تهویه دستی، کروز کنترل، سانروف برقی و … اشاره کرد. به طور کلی می توان گفت که نسخه وارداتی EV5، مجهز به هیچ یک از آپشن های رانندگی خودکار نیست و در پایه ترین تیپ به بازار ایران عرضه خواهد شد.

مشخصات فنی کیا EV5 چیست؟


برای این کراس اوور جذاب کیا از موتور برقی ۲۱۷ اسب بخاری استفاده شده که قادر است ۳۱۰ نیوتن متر گشتارو آنی را در اختیار چرخ های جلو قرار دهد. پک باتری EV5 وارداتی ۶۴.۲ کیلو وات ساعت است که می تواند در سیکل NEDC حداکثر پیمایش ۶۶۵ کیلومتر را برای خودرو فراهم کند.

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.