کیا EV9 ؛ شاسی بلند برقی و فول سایز کیا معرفی شد

کیا EV9
کیا EV9

کیا EV9 را به نوعی می بایست برادر برقی تلوراید دانست که حالا پرچم‌دار جدید، لوکس و الکتریکی برند کیا محسوب می شود و بر پایه پلت فرم E-GMP بنا شده است.

مدیران 777 مدیران 777

پیش نمایش این خودرو را باید مربوط به سال ۲۰۲۱ و رونمایی از نسخه کانسپت EV9 دانست و اکنون نسخه تولید انبوه این خودرو با وفاداری قابل قبولی به نمونه کانسپت معرفی شده است. این خودرو هنوز هم ظاهر جسورانه و لوکسی دارد و تا حدودی شبیه به تلوراید الکتریکی و به روزرسانی‌شده به نظر می‌رسد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

طراحی ظاهری EV9

در نمای جلوی EV9 شاهد همان فرم تایگر نوز یا پوزه ببری کیا هستیم که چراغ‌ های عمودی با دی‌لایت های متصل در طرفین این پوزه ببر خودنمایی می کنند. ورودی هوای عریض در پایین سپر و خطوط شکسته متعدد در دماغه خودرو از دیگر ویژگی‌های بخش جلویی کراس‌اوور الکتریکی بزرگ کیا هستند.

نمای کناری را می توان تلفیقی از احجام نرم و منحنی و خطوط شکسته دانست که هارمونی جذابی را ایجاد کرده اند. گلگیرهای چندضلعی، دستگیره های مخفی شونده، ستون های مشکی و… نیز سایر پارامترهای جالب توجه در ساید خودرو را شامل می شوند.

طراحی چشم‌گیر و جسورانه این خودرو با چراغ‌ های عمودی با طراحی فیزیکی خارق العاده، اسپویلر بزرگ و سپر مشکی و نقره‌ای، در عقب هم ادامه پیدا کرده و به واقع تحسین برانگیز است.

داخل خودرو

کیا EV9 را می بایست یکی از معدود کراس‌اوورهای الکتریکی سه ردیفه بازار دانست که در نسخه‌ های شش و هفت‌ نفره به بازار عرضه خواهد شد. این خودرو فضای داخلی بسیار بزرگی را در اختیار همه سرنشینان قرار می‌دهد. بیش از هر چیزی باید جذاب ترین ویژگی داخل کراس‌اوور پرچم‌دار جدید کیا را صندلی‌های ردیف دوم آن دانست که می‌توانند ۱۸۰ درجه بچرخند و امکان گفت‌وگو با سرنشینان ردیف سوم را فراهم کنند. طراحی داشبورد هم گویی با خطوطی کار شده است که در بدنه خودرو دیده ایم و سبک طراحی ظاهری خودرو به داخل آن هم راه یافته است. یک پنل بزرگ با سه نمایشگر در این داشبورد تعبیه شده است که شامل کلاستر دیجیتالی ۱۲.۳ اینچی، نمایشگر ۱۲.۳ اینچی سیستم اطلاعات-سرگرمی و یک نمایشگر ۵ اینچی بین آن‌ها می‌ شود. از دیگر ویژگی های کابین EV9 می توان به نورپردازی داخلی، تریم داخلی دورنگ، قطعات دکوراتیو فلزی و شیفتر روی ستون فرمان اشاره کرد.

مشخصات فنی و زمان عرضه

کیا هنوز مشخصات فنی EV9 را اعلام نکرده، اما می دانیم این خودرو بر پلت‌فرم E-GMP بنا شده است و احتمالاً بیش از ۴۸۰ کیلومتر، شعاع حرکتی خواهد داشت و به لطف قابلیت شارژ ۴۵۰ کیلوواتی، می‌توان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باتری‌های آن را ظرف ۲۰ تا ۳۰ دقیقه شارژ کرد. این کراس اوور الکتریکی بزرگ، پاییز سال آینده به بازار می آید.

کیا EV9 چه مشخصاتی دارد؟

کیا هنوز مشخصات فنی EV9 را اعلام نکرده، اما می دانیم این خودرو بر پلت‌فرم E-GMP بنا شده است و احتمالاً بیش از ۴۸۰ کیلومتر، شعاع حرکتی خواهد داشت و به لطف قابلیت شارژ ۴۵۰ کیلوواتی، می‌توان از ۱۰ تا ۸۰ درصد از باتری‌های آن را ظرف ۲۰ تا ۳۰ دقیقه شارژ کرد.

کیا EV9 چه زمانی به بازار می آید؟

این کراس اوور الکتریکی پاییز سال آینده به بازار می آید.

۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.