پولستار 2 برای سال 2024 قوی تر ظاهر می شود

پولستار 2
پولستار ۲

پولستار ۲ یکی از جذاب ترین خودروهای برقی موجود در بازار جهانی است که حالا نسخه ۲۰۲۴ آن قرار است با مشخصات فنی جدیدی به بازار عرضه شود. به‌روز شدن خودرو از نظر فنی تنها مختص موتور برقی آن نیست و باتری ها هم از قبل بهتر شده اند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

خلاصه ای در مورد کمپانی پولستار

پولستار 2
پولستار ۲

پولستار یکی از شرکت های زیرمجموعه ولوو محسوب می شود که به صورت تخصصی به طراحی و تولید خودروهای برقی می پردازد. این شرکت از سال ۱۹۹۶ شروع به کار کرد، اما زمینه فعالیتش خودروهای برقی نبود، چراکه در آن زمان بحث تولید خودروهای برقی اهمیت خیلی کمی داشت. در همان سال های اول تأسیس، پولستار خودروهای دیگر کمپانی ها را برای مسابقات آماده می کرد و سپس رفته رفته به سمت طراحی و تولید خودروهای برقی رفت.

از آن جایی که کمپانی ولوو خود توسط جیلی خریداری شده بنابراین در مجموع پولستار یکی از شرکت های جیلی محسوب می شود. 

مدل ۲۰۲۴ پولستار ۲

پولستار 2
پولستار ۲

پولستار ۲ یکی از محصولات برقی دنیاست که کلاس بدنه آن بین سدان، لیفت بک و کراس اوور قرار می گیرد و از این رو می توان آن را شبیه تویوتا کراون جدید دانست. در مدل های حال حاضر این خودرو، چرخ های جلو محرک اند اما طبق گفته ها و اطلاعاتی که منتشرشده قرار است در مدل ۲۰۲۴ آن چرخ های عقب محرک باشند و از طرفی مشخصات فنی هم بهتر شود.

مشخصات ظاهری مدل ۲۰۲۴ پولستار ۲

پولستار 2
پولستار ۲

یکی از مهم ترین ویژگی های ظاهری این خودرو مشخص نبودن کلاس بدنه آن است، زیرا همان طور که گفته شد نه می توان این خودرو را سدان دانست و نه کراس اوور. مشابه این نوع طراحی را می توانیم در کراون جدید تویوتا ببینیم که موجب جذابیت بسیار بالای آن شده است. اگر به پولستار ۲ هم نگاه کنیم با یک خودروی بسیار جذاب روبه‌رو هستیم که می تواند در خیابان ها بسیار خاص باشد و توجه ها را به خود جلب کند.

پولستار 2
پولستار ۲

در قسمت جلوی خودرو تغییری در چراغ ها به وجود نیامده است، اما جلوپنجره آن دیگر مشبک نیست و کاملاً پوشیده شده است. به کارگیری جلوپنجره بسته در درجه اول از پولستار ۳ الهام گرفته شده است و علت آن هم به کارگیری رادار و دوربین هایی است که برای رانندگی خودکار در آن جا نصب شده اند. با این پوشش به وجودآمده بخش هایی که اطلاعات اطراف خودرو را به دست می آورند بیش تر از قبل محافظت می شوند. کمپانی سازنده نام این قسمت از پولستار ۲ را به دلیل رادار و دوربین هایی که در پشتش قرار دارند، Smart Zone یا ناحیه هوشمند نامیده اند.

پولستار 2
پولستار ۲

در عقب خودرو با چراغ یکپارچه ای روبه‌رو هستیم که از بالا به هم متصل نمی شوند و از این رو می توانند در مقایسه با دیگر خودروهای دنیا، که چراغ های پیوسته دارند، متفاوت باشند. در مجموع، عقب خودرو در مقایسه با نسخه ۲۰۲۳ فرق خاصی ندارد. البته به طور کلی به جز جلوپنجره ای که از حالت مشبک به بسته تغییر پیدا کرد، مدل ۲۰۲۴ این خودرو تفاوت خاصی با مدل های قبلی ندارد.

مشخصات فنی مدل ۲۰۲۴ پولستار ۲

این خودرو با دو نوع سیستم پیشرانه به تولید می رسد که در نسخه پایه یک موتور الکتریکی و در نسخه ای قوی تر دو موتور برای آن استفاده می شود. تفاوت اصلی نسخه پایه مدل ۲۰۲۴ با مدل ها قبلی در این است که چرخ های عقب آن قرار است محرک باشند. در مدل های حال حاضر که تک موتور هستند چرخ های جلو محرک اند (FWD) و این ویژگی در شتاب گیری ها می تواند تأثیر منفی بگذارد، اما اگر خودرو به صورت RWD باشد هنگام شتاب گیری وزن خودرو بر روی چرخ های عقب بیش تر می شود و هرزگردی را کم می کند. به این ترتیب، خودرو شروع به حرکت بهتری خواهد داشت.

ویژگی های فنی نسخه پایه تک موتور

با توجه به RWD بودن نسخه پایه، تک موتور الکتریکی این خودرو در قسمت عقب قرار می گیرد و می تواند ماکسیمم توان ۲۹۹ اسب بخار و گشتاور ۴۸۹ نیوتن متر را تولید کند و به چرخ های عقب تحویل دهد. در مقایسه با مدل ۲۰۲۳، پولستاری که قرار است در سال ۲۰۲۴ عرضه شود حدوداً ۷۰ اسب بخار توان و ۱۶۰ نیوتن متر گشتاور بیش تری تولید می کند و این حجم از اختلاف یعنی خودرو از نظر فنی خیلی بهتر شده است. با این ویژگی ها پولستار ۲ توانایی این را دارد تا از سرعت صفر، طی ۵.۹ ثانیه به ۹۶ کیلومتر بر ساعت برسد.

پولستار 2
پولستار ۲

ویژگی های فنی نسخه دو موتور

در نسخه قوی تر این خودرو دو موتور الکتریکی وجود دارد که یکی چرخ های عقب و دیگری چرخ های جلو را تغذیه می کند. عملکرد این دو موتور به گونه ای‌ست که خودرو در حالت عادی توسط چرخ های عقب به حرکت درمی آید و موتور الکتریکی چرخ های جلو از مدار خارج می شوند، اما به محض این که پدال گاز برای شتاب گیری فشرده شود موتور جلو نیز فعال می شود و به حرکت خودرو کمک می کند.

پولستار دوموتور معمولی می تواند ۴۲۱ اسب بخار و ۷۴۰ نیوتن متر خروجی داشته باشد و اگر پکیچ پرفورمنس توسط مشتری سفارش گذاری شود، توان خروجی به ۴۵۵ اسب بخار هم می رسد. نسخه پرفورمنس که ۴۵۵ اسب بخار توان از موتورها دریافت می کند می تواند ۰ تا ۹۶ کیلومتر بر ساعت را در ۴.۱ ثانیه بپیماید.

مشخصات باتری مدل ۲۰۲۴ پولستار ۲

علاوه بر تغییرات به وجودآمده در موتورهای الکتریکی به‌کاررفته، ظرفیت باتری این خودرو نیز بهتر شده و به ۸۲ کیلووات ساعت رسیده است. ماکسیمم پیمایش پولستار ۲ با باتری های جدیدش به خاطر بهینه کردن برنامه ریزی های دریافت توان از باتری، ۴۸۰ کیلومتر شده و از سویی دیگر، سرعت شارژ هم سریع تر شده است.

منبع: motor1.com

درباره پولستار ۲ مدل ۲۰۲۴.

پولستار ۲ یکی از محصولات برقی دنیاست که کلاس بدنه آن بین سدان، لیفت بک و کراس اوور قرار می گیرد و از این رو می توان آن را شبیه تویوتا کراون جدید دانست. در مدل های حال حاضر نسخه پایه این خودرو، چرخ های جلو محرک اند، اما طبق اطلاعاتی که منتشر شده قرار است در نسخه پایه مدل ۲۰۲۴ آن چرخ های عقب محرک باشند.

مشخصات فنی مدل ۲۰۲۴ پولستار ۲ چیست؟

این خودرو با دو نوع سیستم پیشرانه به تولید می رسد که در نسخه پایه یک موتور الکتریکی و در نسخه ای قوی تر دو موتور برای آن استفاده می شود. در نسخه تک موتور حداکثر توان تولیدی ۲۹۹ اسب بخار است و نسخه دو موتوره با پکیج پرفورمنس ۴۵۵ اسب بخار تحویل چرخ ها می شود. 

مشخصات باتری مدل ۲۰۲۴ پولستار ۲ چیست؟

ظرفیت باتری این خودرو بهتر شده و به ۸۲ کیلووات ساعت رسیده است. ماکسیمم پیمایش پولستار ۲ با باتری های جدیدش به دلیل بهینه کردن برنامه ریزی های دریافت توان از باتری، ۴۸۰ کیلومتر شده و از طرفی دیگر، سرعت شارژ هم سریع تر شده است.

۵ امتیاز از ۴ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.