همه چیز در مورد یواز پیکاپ؛ محصول جدید بازار ایران + ویدیو

همه چیز در مورد پیکاپ پاتریوت

در چند ماه گذشته شرکت سروش دیزل مبنا تولید رسمی پیکاپ یواز را در کنار پاتریوت آغاز کرده و این روزها فروش فوری این خودروهای آفرودی را در دستور کار خود قرار داده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

حتما ببینید : ارتفاع پست : تست و بررسی یواز پاتریوت و پیکاپ

به گزارش پایگاه خبری اسب بخار ، با توجه به آغاز عرضه انبوه خودروهای شاسی مستقل یواز از سوی سروش دیزل در بازار ایران، این باز به سراغ معرفی پیکاپ دو دیفرانسیل این نشان روسی رفته ایم.

کمپانی «یواز» و یا یو.اِی.زِد (UAZ)، به عنوان یکی از بزرگ ترین خودروسازان روسیه، تخصص ساخت خودروهای شاسی بلند، مینی ون ها و خودروهای کار و تجاری را دارد. محصولات این نشان مقرون به صرفه هستند و دوام بالایی هم دارند. این برند از جنگ جهانی دوم به تولید خودرو مشغول است و عمده بازار این نشان مختص روسیه است. اما در سال های اخیر ردپای این نشان را در کشورهای مختلفی می بینیم، به طوری که، تنها در سال ۲۰۱۹ صادرات این نشان ۳۰ درصد افزایش داشت. نسخه پیکاپ پاتریوت از این کمپانی به عنوان پیکاپ آفرودی شناخته می شود که طی سال های گذشته سعی شده به خوبی ارتقا داده شود.

همه چیز در مورد پیکاپ پاتریوت

نشان روسی یوا،ز که در سال ۱۳۹۵ به نمایشگاه خودروی تهران آمد و برنامه حضور خود را در ایران اعلام نمود، حالا به مرحله تولید انبوه در کشور رسیده و گویا یکی از خودروسازان بخش خصوصی، مونتاژ این شاسی بلند را آغاز کرده است. شرکت «سروش دیزل مبنا» نماینده رسمی یواز در ایران شده و برنامه تولید خودروهای شاسی مستقل این نشان روسی را در پیش گرفته است. کاتالوگ رسمی محصولات UAZ هم توسط این شرکت منتشر شده و به زودی این خودرو به بازار کشورمان می آید. ما در این مقاله این خودرو را از جنبه های مختلف بررسی می کنیم.

حتماً بخوانید : همه چیز در مورد یواز (UAZ) پاتریوت؛ شاسی بلند جدید بازار ایران + ویدیو

بررسی طراحی بدنه پیکاپ یواز

همه چیز در مورد پیکاپ پاتریوت

از اولین سال عرضه پاتریوت، این خودرو در دو نسخه شاسی بلند و پیکاپ عرضه شد. پیکاپ پاتریوت از نظر ظاهری دقیقاً همان طراحی شاسی بلند را دارد و کوچک ترین تغییری در طراحی آن ها دیده نمی شود. طراحی نمای بیرونی آن به گونه ای است که در ظاهر باریک به نظر می آید. طرح کلی V در جلوپنجره و در امتداد چراغ ها شکل تازه ای را در این خودرو ایجاد کرده است. در قسمت زیر کاسه چراغ های جلو، چراغ های روز را داریم که امتداد طرح جلوپنجره را ادامه می دهد. البته در ابعاد این پیکاپ نسبت به نسخه شاسی بلند تفاوت هایی دیده می شود. پیکاپ پاتریوت ۵۱۲۵ میلی متر طول، ۱۹۱۵ میلی متر عرض و ۱۹۱۵ میلی متر ارتفاع دارد و این اعداد نشان می دهد طول این پیکاپ نسبت به نسخه شاسی بلند ۳۴ سانتی متر بیش تر است و ۱۵ میلی متر در عرض و ارتفاع هم ابعاد افزایش را داریم. همچنین فاصله محوری در این خودرو ۳۰۰۰ میلی متر است. قسمت بار این پیکاپ هم ابعاد ۱۲۶۵ در ۱۳۷۵ میلی متر را دارد و به نظر می رسد فضای نسبتاً قابل قبولی برای بار زدن در این خودرو فراهم باشد.

بررسی طراحی داخلی و امکانات یواز پیکاپ

همه چیز در مورد پیکاپ پاتریوت

طراحی داخلی خودرو با طراحی بدنه هماهنگی دارد، یعنی همان سادگی و سبک قدیمی را در داخل این خودرو می بینیم. المان های طراحی به سادگی در کنار هم قرار گرفته اند و شاید تنها بخشی که کمی حسی از مدرن بودن را القا می کند، صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی این خودرو در وسط کنسول باشد. رنگ زمینه در طراحی داخلی مشکی است و در دستگیره های در و حاشیه سیستم تهویه خطوط نقره ای رنگی دیده می شود.

در حال حاضر شرکت سروش دیزل امکانات به نسبت کاملی را برای یواز پیکاپ درنظر گرفته است :

گرم کن صندلی های جلو

یخ زدای شیشه جلو و برف پاک کن

گرم کن فرمان

سیستم چهارچرخ محرک با قابلیت تنظیم دیفرانسیل

سنسور پارک جلو و عقب

چراغ روز

دو کیسه هوای جلو

راهنمای پارک

سیستم کنترل پایداری

سیستم کنترل شروع حرکت در سربالایی

سیستم کنترل حرکت در سراشیبی

کروزکنترل

محدودکننده سرعت

و…

بررسی پیشرانه و عملکرد فنی پیکاپ UAZ

یواز پاتریوت در بازارهای مختلف با دو پیشرانه دیزل و بنزینی عرضه می شود. پیشرانه بنزینی در این خودرو خروجی ۱۵۰ اسب بخار قدرت و ۲۳۵ نیوتن متر گشتاور را دارد. موتور دیزلی این خودرو هم ۲٫۲ لیتر حجم دارد و خروجی ۱۴۳ اسب بخار قدرت و ۲۲۸ نیوتن متر گشتاور را ارائه می دهد. قدرت این پیشرانه ها توسط جعبه دنده ۵ دنده دستی و یا ۶ سرعته اتوماتیک (ساخت شرکت پانچ) به چرخ ها منتقل می شود. انتظار می رود این خودرو با موتور بنزینی ۲.۷ لیتری و با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک و یا ۵ دنده دستی در سروش دیزل مبنا مونتاژ شود. البته در کاتالوگ رسمی منتشرشده از سوی سروش دیزل، جعبه دنده دستی ۵ سرعته برای نسخه شاسی بلند و پیکاپ معرفی شده است. همچنین در کاتالوگ رسمی اشاره شده که امکان سفارش موتور دیزلی هم در ایران فراهم است.

یواز پیکاپ یک خودروی کار و تجاری آفرودی است. پس طبیعتاً انتظار عملکرد خوب آفرودی از پاتریوت خواهید داشت. بنا بر اطلاعات کارخانه سازنده و همچنین تست های انجام شده بر این خودرو، پاتریوت با توجه به پیشرانه و امکانات آفرودی در مسیرهای سخت به خوبی عمل می کند.

براساس آخرین اصلاحات انجام شده بر این خودرو، کمپانی مدعی می شود که پاتریوت عملکرد خوبی را در آفرود نشان می دهد. با امکاناتی مثل سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی و حالت مخصوص رانندگی آفرود در این خودرو انتظار می رود پیمایش مسیرهای سخت برای این پیکاپ کار ساده ای باشد. همانند نسخه شاسی بلند، برای یواز پیکاپ هم بسیاری از لوازم آفرود مثل وینچ، باربند، اسنورکل، رکاب، محافظ موتور و باک سوخت و تجهیزات دیگر به صورت استاندارد توسط این کمپانی تولید می گردد و شما می توانید آن ها را مستقیماً از همین کمپانی تهیه کنید.

بررسی قیمت و وضعیت آینده بازار

همه چیز در مورد پیکاپ پاتریوت

بر اساس اطلاعات منتشر موجود این پیکاپ روسی با قیمت ۸۵۰ میلیون تومان را در بازار ایران دارد و بزودی قرار است تا عرضه گسترده آن در نمایندگی های سروش دیزل مبنا آغاز شود.

همه چیز در مورد پیکاپ پاتریوت

برخلاف نسخه شاسی بلند که در ایران رقیب صفری را برای خود نمی دید، پیکاپ پاتریوت رقیب مستقیم آمیکو آسنا و فوتون تونلند محسوب می شود و این موضوع شرایط را برای حضور این خودرو در بازار سخت می کند، چراکه دو رقیب این خودرو هم در همین محدوده قیمتی به فروش می رسند.

کاتالوگ یواز پاتریوت
کاتالوگ یواز پاتریوت
مشخصات فنی UAZ پاتریوت پیکاپ مونتاژ ایران چیست؟

انتظار می رود این خودرو با موتور بنزینی ۲٫۷ لیتری و با جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک در ایران مونتاژ شود.

پیکاپ پاتریوت چه قیمتی در ایران خواهد داشت؟

براساس اطلاعات منتشرشده گویا قرار است این پیکاپ با قیمت ۵۰۰ تا ۵۵۰ میلیون تومان در ایران به فروش برسد.

عملکرد آفرودی UAZ پاتریوت چگونه است؟

با امکاناتی مثل سیستم کنترل پایداری، سیستم کنترل حرکت در سربالایی و سراشیبی و حالت مخصوص رانندگی آفرود در این خودرو انتظار می رود پیمایش مسیرهای سخت برای پاتریوت کار ساده ای باشد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

۳ امتیاز از ۲ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.