کیا سلتوس برای بازار آمریکا معرفی شد + ویدیو

کیا سلتوس
در روزهای گذشته، «کیا» به شکلی برنامه ریزی شده، از شاسی بلند جدید خود، «سلتوس»، در نمایشگاه خودروی لس آنجلس ۲۰۱۹ رونمایی کرد.
سلتوس اکنون به صورت رسمی به جهانیان معرفی شده است و کار خود را ابتدا از بازار آمریکا با دو پیشرانه بنزینی آغاز می کند. مقایسه این مدل با نسخه بین المللی که چند ماه پیش در هند معرفی شد، نشان می دهد که سلتوس آمریکایی با اصلاحاتی در نمای جلو همراه شده است. سپر جلو برجسته تر و قطعات تزئینی جدید در نمای کناری از جمله این تغییرات هستند. اما ما نتوانستیم تفاوتی در نمای عقب دو مدل مذکور، پیدا کنیم.
کیا می گوید که این کراس اوور کاربردی، فضایی جادار و راحت را به سرنشینانش ارائه می دهد. خم شدن صندلی های عقب هم به افزایش این فضا کمک شایانی کرده است. با آن که از فضای پای سرنشینان عقب، اطلاع دقیقی نداریم، خودروساز کره ای تأکید کرده است که سلتوس، به سرآمد خودروهای این کلاس در بحث فضای اتاق و میزان کاربردپذیری بدل خواهد شد. قدرت در سلتوس آمریکایی توسط دو پیشرانه بنزینی تأمین می گردد. اولین گزینه، ۲٫۰ لیتری MPI با ۱۴۶ اسب بخار توان به همراهی جعبه دنده اتوماتیک متغیر هوشمند در تریم های LX، S و EX. درحالی که یک نمونه ۱٫۶ لیتری توربو قدرتمندتر ۱۷۵ اسب بخاری هم در فهرست انتخاب ها قرار دارد که با جعبه دنده ۷ دنده دو کلاچه اتوماتیک برای نسخه های S و SX عرضه می شود.
کیا سلتوس
بسته به نوع تریم و سطح تجهیزات، سیستم چهار چرخ محرک با قفل دیفرانسیل که قدرت را به طور متعادل میان محورهای جلو و عقب توزیع می کند نیز به صورت سفارشی در اختیار مشتریان قرار می گیرد. در بحث تکنولوژی، نمایشگر چندرسانه ای ۱۰٫۲۵ اینچی بر روی کنسول مرکزی درنظر گرفته شده است که از ره یاب ماهواره ای، اپل کار پلی و اندروید اتو هم پشتیبانی می کند. همچنین سیستم صوتی سفارشی Bose نیز با ۸ بلندگو پذیرای سرنشینان است. فهرست بلندبالایی از سیستم های ایمنی و دستیارهای رانندگی نیز در سلتوس گنجانده شده اند. از جمله رادار تشخیص حرکت بین خطوط، کروزکنترل هوشمند، سامانه هوشمند استارت/ استاپ، رادار پیشگیری برخورد از جلو و دیگر موارد مشابه.
این خودرو اکنون آماده فروش است. سلتوس در ۵ تریم مختلف ارائه می گردد که از مدل پایه LX تا نسخه پرچم دار SX را دربر می گیرد. تریم LX با سیستم چهار چرخ محرک، کم تر از ۲۲,۰۰۰ دلار قیمت گذاری شده است. قیمت دقیق این خودرو در زمان آغاز فروشش از سوی کیا اعلام می گردد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8


سپهر عظیمی
پایگاه خبری اسب بخار

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.