بررسی تغییرات هیوندای الانترا ۲۰۲۱ نسبت به نسل پیشین

تغییرات هیوندای الانترا 2021

«هیوندای» به تازگی از آخرین نسل «الانترا» پرده برداشته است. خودرویی که در طراحی بیرونی و داخلی نسبت به نسل پیشینش تغییراتی داشته است که در این مقاله به آن ها می پردازیم.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

کمپانی هیوندای بیش ترین تمرکز را به طراحی دوباره و تغییرات ظاهری الانترا اختصاص داده است، چرا که این محصول باید سبک جدید و متفاوت طراحی های این خودروساز کره ای را دنبال کند. پس ما هم در ابتدا به بررسی تغییرات ظاهری و مقایسه دو نسل می پردازیم.

تغییرات در طراحی بدنه

تغییرات هیوندای الانترا 2021

چراغ ها در نسل جدید الانترا باریک تر و کشیده تر شده و طراحی آن ها کاملاً متفاوت انجام شده است، اما تغییر مکان راهنما از گوشه چراغ به بالای جلوپنجره کمی گیج کننده است چرا که عادت نداریم راهنمای خودرو را در آن قسمت ببینیم. تغییر بعدی که با یک نگاه به ظاهر خودرو به سادگی قابل تشخیص است تغییر اندازه و محل نشان هیوندای است. در نسل پیشین نشان هیوندای در بالای جلوپنجره نصب می شد، اما در مدل ۲۰۲۱ هیوندای الانترا نشان کمپانی بزرگ تر شده و روی کاپوت خودرو قرار گرفته است. سپر حالتی تیزتر به خود گرفته و جلوپنجره الانترا به شکل دیگر محصولات جدید هیوندای درآمده است. با دقت به طراحی نمای کناری متوجه می شویم که طراحی تلفیقی سپر،کاپوت و گلگیر به گونه ای انجام شده است که قطعات در مدل جدید یکپارچه تر به نظر می رسند.

تغییرات هیوندای الانترا 2021

با مقایسه خطوط طراحی در دو نسل الانترا متوجه پیچیدگی خطوط در نسل جدید می شویم. نسل پیشین الانترا طراحی زیبا در کنار سادگی خطوط طراحی را داشت، اما در نسل جدید، تعدد خطوط و پیچیدگی آن ها بسیار مشهود است و شاید برای ساده پسندان این نکته ای منفی در الانترای جدید باشد. سقف هیوندای الانترای جدید شیب بیش تری دارد و ظاهر کوپه چهاردر را به این خودرو داده است. در کنار و عقب خودرو باز هم خطوط شکسته در طراحی را می بینیم که کاملاً با نسل پیشین متفاوت است. نشان هیوندای در عقب الانترای جدید بالاتر قرار گرفته و کمی بزرگ تر شده و طراحی عقب برجسته تر و خشن تر از نسل قبل است. چراغ های عقب باریک تر و کشیده تر شده و نواری قرمزرنگ این دو چراغ را به هم متصل می کند و مانند نسل قبل نام الانترا روی درِ صندوق و در همان محل سابق نوشته شده است و شاید این تنها نقطه اشتراک طراحی عقب در دو نسل باشد.

تغییرات در طراحی داخلی

تغییرات هیوندای الانترا 2021

درون خودرو هم مثل طراحی بیرونی تغییرات زیادی می بینیم. مواد سازنده تجهیزات داخل نسبت به نسخه قبل کیفیت بیش تری دارند و از نظر تکنولوژی هم الانترای جدید در سطح بالاتری از نسخه قبل قرار می گیرد. طراحی فرمان به طور کلی متحول شده و یک صفحه نمایش ۱۰٫۲۵ اینچی در جلوآمپر اطلاعات خودرو و سفر را نمایش می دهد و برخلاف نسل قبل این بار صفحه نمایش سیستم اطلاعات و سرگرمی با جلوآمپر یکپارچه شده است. خروجی های سیستم تهویه در راستای تریم متالیک داشبور با عرض کم تر و کشیده تر از نسل قبل شده است. متریال کنسول خودرو باکیفیت تر شده و طراحی دسته دنده و سیستم تهویه شکلی مدرن تر به خود گرفته است.

تغییرات در مشخصات فنی

تغییرات هیوندای الانترا 2021

زیر کاپوت الانترای جدید، در نسخه معمولی بنزینی، همان موتور ۴ سیلندر ۲ لیتری را می بینیم که ۱۴۷ اسب بخار قدرت و ۱۷۹ نیوتن متر گشتاور را تولید می کند که نیروی پیشرانه توسط جعبه دنده CVT نسل چهارم به چرخ های جلو منتقل می شود. درحالی که تمامی اخبار اشاره می کنند که هیوندای برای اولین بار نسخه هیبریدی از الانترا را معرفی کرده است، باید گفت این کمپانی در سال ۲۰۱۸ نسخه پلاگین هیبرید از الانترا را روی نسل قبل معرفی کرد و در بازار چین به فروش رساند. در واقع این اولین بار است که هیوندای الانترای هیبرید را برای فروش جهانی آماده کرده است که در آن موتور ۱٫۶ لیتری ۴ سیلندر به همراه باتری لیتیوم یونی ۱٫۳۲ کیلووات ساعتی ۱۳۹ اسب بخار قدرت و ۲۶۴ نیوتن متر گشتاور را تولید می کنند.

مشخصات نسخه هیبرید نشان می دهد که مدل هیبرید از مدل بنزینی ضعیف تر است، اما مصرف سوخت در این مدل به ادعای هیوندای بسیار پایین است و الانترای هیبرید در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۴٫۷ لیتر بنزین می سوزاند. تاکنون اطلاعاتی در رابطه با قیمت هیوندای النترای ۲۰۲۱ منتشر نشده است، اما با درنظر گرفتن فناوری های جدید و ظاهر جذاب این خودرو می توان النترا را گزینه ای مناسب در سگمنت خودروهای سدان کامپکت دانست. النترا ۲۰۲۱ در کره جنوبی و کارخانه هیوندای در آلابامای آمریکا تولید می شود و پاییز امسال به فروش می رسد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.