هیوندای آزرا / گرنجور فیس لیفت معرفی شد

هیوندای آزرا
«هیوندای» برای اولین بار در سال ۱۹۸۶ سدان «گرنجور» را به عنوان پرچم دار خود معرفی کرد. یک دهه پس از آن، مدل Dynasty جای گرنجور را گرفت اما تولید این خودرو متوقف شد. با این وجود تاکنون شش نسل از «هیوندای آزرا گرنجور» به بازار عرضه شده و اکنون فیس لیفت جدیدی برای این خودرو درنظر گرفته شده است. ظاهر آزرا با تغییرات چشمگیری مواجه شده تا هیوندای بار دیگر تکامل در طراحی محصولات خود را به رخ همگان بکشد.


باوجود این که تنها ۳ سال از معرفی آخرین نسل هیوندای آزرا گرنجور می گذرد، اکنون این خودرو، فیس لیفت قابل توجه ای را تجربه کرده است. مهم ترین نکته در قسمت جلو، قرارگیری جلوپنجره جدید با لامپ های مخصوص در داخل آن است. هیوندای در قسمت جلو چراغ های جدیدی را نصب کرده که به سوناتا ۲۰۲۰ شباهت دارد. بدین ترتیب، آزرای ۲۰۲۰ ظاهر خشن تری به خود گرفته است. در مدل ۲۰۱۷ از آزرا، چراغ های LED در قسمت عقب در عرض بدنه قرار گرفته بودند.

اکنون هیوندای در مدل جدید گرنجور، لایت بار نازکی را در عرض بدنه قرار داده است که نسبت به گذشته ظاهر جذاب تری دارد. درون کابین نیز همانند بدنه، تغییرات گسترده ای را شاهد هستیم. مهم ترین نکته در کابین، قرارگیری دو نمایشگر ۱۲٫۳ اینچی برای پشت آمپر دیجیتالی و سیستم سرگرمی است. دکمه های کم تری در پنل میانی دیده می شود و صفحه لمسی جداگانه ای به جای دکمه ها نصب شده است.

حتا خروجی های سیستم تهویه نیز تغییر کرده اند و به صورت یکپارچه در داشبورد طراحی شده اند. دسته دنده بزرگ مدل ۲۰۱۷ نیز اکنون جای خود را به دکمه های تعویض دنده داده است. هیوندای ویژگی های فنی آزرای فیس لیفت را نیز منتشر کرده است. این مدلِ به روزرسانی شده، از پیشرانه ۲٫۵ لیتری بنزینی و جعبه دنده ۸ دنده اتوماتیک بهره خواهد برد.
هیوندای آزرا
مدل هیبریدی با پیشرانه ۲٫۴ لیتری و موتور الکتریکی ۳۸ کیلوواتی به همراه جعبه دنده ۶ دنده و بسته باتری های لیتیوم یونی نیز قابل سفارش هستند. مدل LPi با پیشرانه ۳ لیتری به همراه گاز مایع LPG نیز قابل سفارش است. آزرا ۲۰۲۰ به عنوان سدان پرچم دار هیوندای از سیستم های ایمنی و آپشن های متعددی بهره می برد. رینگ های ۱۹ اینچی، نمایشگر هدآپ، سانروف پانورامیک، تهویه صندلی ها و سیستم صوتی JBL با ۱۲ بلندگو از جمله آپشن های گرنجور فیس لیفت هستند. در فهرست آپشن ها، چراغ های تمام LED و صندلی های برقی نیز دیده می شود.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید فونیکس تیگو 7 پلاگین هیبرید
به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.