لامبورگینی سیان رودستر با تیراژ تولید ۱۹ دستگاه معرفی شد

لامبورگینی سیان رودستر

شرکت «لامبورگینی» به تازگی از رودستر «سیان» به عنوان قدرتمندترین خودروی سقف باز خود رونمایی کرده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

پس از معرفی نسخه کوپه لامبورگینی سیان، اکنون سوپراسپرت ساز ایتالیایی از نسخه رودستر این خودرو نیز رونمایی کرده است. لامبورگینی تنها ۱۹ نمونه از این سوپراسپرت قدرتمند را خواهد ساخت که تمامی آن ها از پیش فروخته شده اند!

مدیران 777 مدیران 777

ویژگی های فنی

لامبورگینی سیان رودستر

همانند مدل کوپه سیان، نسخه رودستر این خودرو نیز از پیشرانه ۶٫۵ لیتری ۱۲ سیلندر تنفس طبیعی با یک موتور الکتریکی ۴۸ ولتی بهره می برد. قدرت ترکیبی پیشرانه به ۸۰۷ اسب بخار می رسد و در مدت زمان ۲٫۹ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت و در نهایت به بیشینه سرعت ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت می رسد.

لامبورگینی سیان رودستر

قدرتمندترین خودروی لامبورگینی، اولین خودروی هیبریدی این شرکت نیز به شمار می رود. موتور الکتریکی سیان با ۳۳ اسب بخار قدرت به صورت یکپارچه با جعبه دنده طراحی شده و برای حرکت در سرعت های پایین، دنده عقب و پارک مورد استفاده قرار می گیرد. یکی از برترین فناوری های به کار رفته در پیشرانه خودرو، استفاده از ابَرخازن (supercapacitor) است که سه برابر بسته باتری لیتیوم یونی قدرتِ بیش تر و سه برابر وزنِ کم تر دارد.

لامبورگینی سیان رودستر

به گفته لامبورگینی، کل بسته موتور الکتریکی و ابرخازن آن تنها ۳۴ کیلوگرم وزن دارد که نسبت وزن به قدرت ۲٫۰ KG/HP را به سیان رودستر هدیه می دهد. یکی دیگر از مزایای قابل توجه ابرخازن، شارژ و دِشارژ شدن با انرژی ثابت است. بدین ترتیب، با هر بار ترمزگیری خودرو، supercapacitor شارژ کامل می شود. در نتیجه، انرژی ذخیرشده تا بیشینه سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت به صورت بوست ناگهانی قابل استفاده است. در این حالت، سرعت خودرو نسبت به حالت استاندارد ۱۰ درصد افزایش می یابد.

طراحی و بدنه

لامبورگینی سیان رودستر

به گفته لامبورگینی، طراحی بدنه سیان از ظاهر مدل افسانه ای کونتاش (Countach) الهام گرفته است. لامبورگینی سیان از بدنه آیرودینامیکی با خطوط تیز و شکسته فراوانی بهره می برد که در کم تر سوپراسپرتی دیده می شود. در قسمت عقب خودرو از باله های آیرودینامیکی فعال و تیغه های سیستم خنک کاری استفاده شده است.

لامبورگینی سیان رودستر

این پره ها از جنس موادِ حساس به حرارت ساخته شده اند تا با تشخیص حرارت بالای پیشرانه، فضا را برای رسیدن هوا به پیشرانه باز کنند.

همان طور که گفته شد تنها ۱۹ دستگاه از لامبورگینی سیان رودستر ساخته می شود که تمامی آن ها از پیش به فروش رسیده اند. با وجود این که قیمت رسمی این خودرو مشخص نشده است، اما طبق اطلاعات به دست آمده می توان قیمتی نزدیک به ۳٫۷ میلیون دلار را برای سیان رودستر پیش بینی کرد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.