فورد موستانگ الکتریکی لیتیوم در نمایشگاه سما معرفی شد

فورد موستانگ لیتیوم
شاسی بلند الکتریکی الهام گرفته از «موستانگ» ساخت شرکت «فورد» به صورت رسمی در تاریخ ۱۷ نوامبر معرفی می شود. باوجود این که بسیاری منتظر رونمایی این خودرو هستند، فورد اکنون نسخه ای الکتریکی از موستانگ را نیز در نمایشگاه سما معرفی کرده است. این خودرو «موستانگ لیتیوم پروتوتایپ» (Mustang Lithium prototype) نام دارد.
فورد موستانگ لیتیوم
پیش از این که طرف داران پروپاقرص خودروهای آمریکایی ۸ سیلندر بخواهند اعتراض خود را بیان کنند، باید گفت موستانگ الکتریکی بیش از ۹۰۰ اسب بخار قدرت تولید می کند. یکی دیگر از مزایای این خودرو، بهره مندی از جعبه دنده ۶ دنده دستی است. شرکت فورد با همکاری Webasto موستانگ الکتریکی را به سما آورده و نمی توان قدرت خارق العاده این خودرو را کتمان کرد.
فورد موستانگ لیتیوم
درست در خودرویی که معمولاً پیشرانه های قدرتمند ۸ سیلندر در آن قرار می گیرند، یک موتور الکتریکی دو هسته ای با اینورتر دوگانه نصب شده است. باتری های ۸۰۰ واتی خودرو نیز ساخت Webasto هستند. این باتری ها قادر به تخلیه بار یک مگاوات هستند که بیش از دو برابر خودروهای الکتریکی معمولی محسوب می شود. سیستم تک موتور نیز وزن کم تری دارد و گرمای کم تری تولید می کند.
فورد موستانگ لیتیوم
موتور الکتریکی خودرو با جعبه دنده ۶ دنده Getrag MT82 به روزرسانی شده، هماهنگ شده و تا ۱۳۶۵ نیوتن متر گشتاور را تحمل می کند. دیفرانسیل تورزن ۸٫۸ فورد پرفورمنس نیز قدرت را به چرخ های عقب منتقل می کند. ارتفاع سیستم تعلیق خودرو نیز کاهش یافته و از پکیج Track Handling فورد پرفورمنس بهره می برد.
فورد موستانگ لیتیوم
از دیگر نکات جذاب فورد موستانگ الکتریکی می توان به ترمزهای ۶ پیستون برمبو و کیت بدنه اشاره کرد. باوجود این که موستانگ الکتریکی با جعبه دنده ۶ دنده کمی کندتر خواهد بود، اما استفاده از این جعبه دنده می تواند طرف داران پروپاقرص فورد را تاحدودی به خودروهای الکتریکی علاقه مند کند.


ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

مدیران 777 مدیران 777
به این مطلب رای دهید

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.