سوبارو WRX STI EJ20 Final Edition در توکیو رونمایی شد

سوبارو wrx
شرکت «سوبارو» در جریان نمایشگاه خودروی توکیو از آخرین مدل “WRX STI” با پیشرانه باکسر EJ20 رونمایی کرد. نخستین بار در سال ۱۹۸۹ بود که سوبارو پیشرانه ۴ سیلندر تخت EJ20 را معرفی کرد. از آن زمان تاکنون، این پیشرانه محبوب در بسیاری از مدل های سوبارو نصب شده است. حال، آخرین مرحله از عرضه پیشرانه EJ20 با معرفی نسخه ای مخصوص از WRX STI برپایه مدل تایپ S، همزمان شده است.
سوبارو wrx
پیشرانه ۲ لیتری توربوشارژ تخت این خودرو قادر به تولید ۳۰۴ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور است. انتقال قدرت در این خودرو توسط جعبه دنده ۶ دنده به تمامی چرخ ها انجام می گیرد. از رینگ های ۱۹ اینچی گلد با ترمزهای برمبو گرفته تا کابین خودرو، نکات جذاب فراوانی پیرامون سوبارو EJ20 Final Edition وجود دارد. این خودرو تنها در بازار ژاپن عرضه خواهد شد.
سوبارو wrx
پیشرانه، کلاچ و فلای ویل خودرو تقویت شده و سیستم های ایمنی فراوانی برای این خودرو درنظر گرفته شده است. سوبارو تنها ۵۵۵ دستگاه از EJ20 Final Edition تولید خواهد کرد که هرکدام از نمونه ها نزدیک به ۳۸٫۰۰۰ دلار قیمت خواهند داشت. ثبت سفارش برای سوبارو WRX STI در تاریخ ۲۳ دسامبر به علت بازنشسته شدن پیشرانه EJ20، به پایان خواهد رسید. به احتمال زیاد نسل جدید سوبارو WRX تا پیش از پایان سال ۲۰۲۰ با پیشرانه ای کم حجم تر رونمایی خواهد شد.


ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Motor1

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777
۵ امتیاز از ۱ رای

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.