رنج رور ایووک و لندرور دیسکاوری اسپرت پلاگین هیبریدی معرفی شدند

رنج رور ایووک پلاگین هیبرید

شرکت «جگوار لندرور» به تازگی پیشرانه پلاگین هیبریدی جدیدی را معرفی کرده که در مدل های «ایووک» و «دیسکاوری اسپرت» نصب خواهد شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

ویژگی های فنی

رنج رور ایووک پلاگین هیبرید

پیشرانه پلاگین هیبریدی رنج رور ایووک و لندرور دیسکاوری اسپرت از ترکیب یک پیشرانه بنزینی ۳ سیلندر ۱٫۵ لیتری با توان ۱۹۷ اسب بخار و یک موتور الکتریکی ۱۰۷ اسب بخاری تشکیل شده است. با بهره گیری از بسته باتری های ۱۵ کیلووات ساعتی، بیشینه قدرت پیشرانه به ۳۰۴ اسب بخار و بیشینه گشتاور به ۵۴۰ نیوتن متر می رسد.

لندرور دیسکاوری پلاگین هیبرید

انتقال قدرت نیز به وسیله جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک به تمامی چرخ ها صورت می گیرد. با این تفاسیر، رنج رور ایووک P300e در مدت زمان ۶٫۴ ثانیه و لندرور دیسکاوری اسپرت P300e در مدت زمان ۶٫۶ ثانیه از حالت سکون به سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت می رسند. هر دو مدل با استفاده از شارژرهای سریع ۵۰ و ۱۰۰ کیلوواتی DC، قادر به بازیابی ۸۰ درصد انرژی باتری ها در مدت زمان ۳۰ دقیقه هستند.

رنج رور ایووک پلاگین هیبرید

شعاع مسافتی ایووک و دیسکاوری اسپرت P300e در حالت پاک نیز به ترتیب به ۶۶ و ۶۲ کیلومتر می رسد. مدل های پلاگین هیبریدی ایووک و دیسکاوری اسپرت نه تنها از مشخصات فنی قابل قبولی برخوردارند، بلکه در بحث مصرف سوخت نیز بسیار بهره ور هستند. بدین ترتیب مصرف سوخت ترکیبی لندرور ایووک پلاگین هیبریدی به ۱٫۴ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر و مصرف سوخت رنج رور دیسکاوری اسپرت به ۱٫۶ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر می رسد.

رنج رور ایووک پلاگین هیبرید

خریداران مدل های پلاگین هیبریدی جدید شرکت جگوار لندرور، یک کابل Mode 2 برای استفاده در منزل دریافت می کنند. این کابل می تواند ذخیره مورد نیاز باتری ها را در مدت ۶ ساعت و ۴۲ دقیقه با استفاده از پریز برق خانگی بازیابی کند.

لندرور دیسکاوری پلاگین هیبرید

سه حالت مختلف برای رانندگی در شرایط مختلف درنظر گرفته شده است. حالت استاندارد هیبریدی، هماهنگی لازم برای کنترل مصرف سوخت و ذخیره باتری ها را میان پیشرانه بنزینی و موتور الکتریکی فراهم می آورد. در حالت EV توان مورد نیاز برای حرکت خودرو تنها از طریق موتور الکتریکی به دست می آید. حالتی با عنوان Save نیز درنظر گرفته شده که در آن توان حرکتی از پیشرانه بنزینی گرفته می شود و انرژی باتری ها ذخیره می شود. مدل های جدید رنج رور ایووک و لندرور دیسکاوری اسپرت پلاگین هیبریدی تا نیمه دوم سال ۲۰۲۱ وارد بازار خواهند شد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.