بائوجان RC-5 رونمایی شد

بائوجان RC-5

شرکت چینی «بائوجان»، که در مالکیت گروه «جنرال موتورز – سایک» قرار دارد، سدان “RC-5” را در نمایشگاه چونگ چینگ رونمایی کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

بائوجان، که به عنوان یک کمپانی قدرتمند چینی در برخی رسانه های اروپایی و آمریکایی به آن پرداخته شده بود، حالا سبد محصولات خود را کامل تر کرده و سدانی را به خانواده R این کمپانی اضافه کرده است. بائوجان قبل تر از این مدل های RC-6، RM-5 و RS-5 را معرفی کرده بود و سهم خوبی را در بازار چین به خود اختصاص داده است. این کمپانی در ساخت خودروهای برقی نیز در چین سرآمد است و به تازگی آفرودر شهری و برقی خود را با نام E300 معرفی کرده که با عملکرد خوبش توجه بسیاری را به خود جلب کرد. بائوجان RC-5 در رده سدان های کامپکت قرار می گیرد و سبک طراحی خانواده R را دنبال می کند و با برنامه ریزی های کمپانی انتظار می رود این خودرو در نیمه دوم امسال وارد بازار چین شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
بائوجان RC-5

در نمای جلوی این خودرو جلوپنجره بزرگ و ذوزنقه ای را می بینیم که خطوط کرومی افقی دارد. چراغ های بائوجان RC-5 شبیه به مدل RS-5 طراحی شده اند و همان طرح باریک و کشیده را دارند. ورودی های هوا در قسمت پایین سپر به رنگ مشکی و بزرگ طراحی شده اند و مه شکن ها، شبیه به محصولات دیگر سری R، با اندازه ای بزرگ در دو گوشه سپر قرار گرفته اند. در کنار خودرو خطی در امتداد چراغ های عقب و جلو کشیده شده است و قطعه ای مشکی رنگ در قسمت پایین درها قرار دارد. شیب سقف و المان های طراحی در قسمت کنار و عقب باعث شده بائوجان RC-5 کشیده تر به نظر برسد. این خودرو ۴۶۵۰ میلی متر طول، ۱۸۰۶ میلی متر عرض و ۱۴۵۸ میلی متر ارتفاع دارد و فاصله محوری در این خودرو ۲۷۰۰ میلی متر است. با وجود ظاهر کشیده در بائوجان RC-5 با این اعداد و ارقام، همان طور که گفته شد، این خودرو در رده سدان های کامپکت قرار می گیرد.

بائوجان RC-5

در نمای عقب خودرو چراغ هایی را با طراحی منحصر به فرد بائوجان می بینیم که در دیگر محصولاتش هم دیده می شود. چراغ های عقبِ به هم پیوسته سبکی در طراحی است که پس از کره ای ها، حالا چینی ها در بیش تر محصولات خود آن را پیاده می کنند. طراحی قطعات در نمای عقب طوری انجام شده که یکپارچگی در آن دیده می شود و قطعات با فاصله کم و شکستگی حداقل خطوط را ادامه می دهند. محل قرارگیری پلاک در قسمت پایینی سپر طراحی شده و قطعه ای مشکی رنگ قسمت زیرین سپر را پوشانده تا تلفیق رنگی خوبی را به عناصر دیگر طراحی این خودرو داشته باشد.

بائوجان RC-5

درون خودرو تمرکز طراحی سیستم ها براساس دسترسی راننده انجام شده است. طراحی در کنسول وسط ساده و رنگ زمینه کلی درون خودرو مشکی است که در قطعاتی تلفیق رنگ های کرومی و قرمز هم دیده می شود. در وسط، صفحه نمایش بزرگی سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و جلوآمپر تمام دیجیتال هم در نسخه پایه روی این خودرو نصب می شود. با توجه به این که این خودرو در رده سدان های کامپکت نیمه لوکس قرار می گیرد و با توجه به سطح بالای تکنولوژی در محصولات بائوجان انتظار می رود این خودرو در کامل ترین نسخه امکانات و آپشن های زیر را داشته باشد:

ترمز پارک برقی
شش کیسه هوای ده نقطه ای
سیستم کنترل پایداری
دوربین ۳۶۰ درجه
تنظیم حالت رانندگی
استارت دکمه ای
تریم داخلی چرم
فرمان کمکی برقی
سنسور نور و باران
کروزکنترل هوشمند
سامانه پیشگیری از تصادف
رادار خطی و نقطه کور
تهویه اتوماتیک
گرم کن صندلی های جلو
رانندگی خودران سطح ۳
و…
بائوجان RC-5

براساس اطلاعاتی که قبلاً منتشر شده بود، بائوجان RC-5 دو پیشرانه ۱٫۵ لیتری تنفس طبیعی و توربو را زیر کاپوت خواهد داشت که موتور ۱٫۵ لیتر تنفس طبیعی خروجی ۹۸ اسب بخار و موتور توربو خروجی ۱۴۵ اسب بخار را دارد. میانگین مصرف سوخت در دو پیشرانه مذکور حدود ۶٫۲ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر است و راندمان گرمایی در این دو پیشرانه خوب ارزیابی می شود. هنوز اطلاعاتی در مورد زمان دقیق عرضه و قیمت این محصول مشخص نیست، اما آن چه می توان از محصولات بائوجان دید این است که این کمپانی دید متفاوت تری را نسبت به تولید خودرو در چین دارد و به نظر می رسد یکی از برندهای چینی است که در آینده بسیار از آن خواهیم شنید.

بائوجان RC-5

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.