معرفی خودروی کوچک و برقی جدید بائوجان

بائوجان e300

شرکت چینی «بائوجان»، که در مالکیت گروه «جنرال موتورز – سایک» قرار دارد، به تازگی جدیدترین خودروی کوچک و برقی خود را معرفی کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

این خودرو که «بائوجان E300» نام دارد اولین خودروی تمام برقی بائوجان است که با برند جدید این کمپانی عرضه می شود و در همان رده ای قرار می گیرد که مدل های E100 و E200 این کمپانی عرضه می شد. بائوجان E300 نسبت به مدل های قبلی این کمپانی طراحی به روزتر و آینده نگرتری دارد. تلفیق طراحی مدرن و شکل مکعبی در این خودرو چهره جذابی را به خودروی کوچک برقی بائوجان داده است. سبک کلی طراحی در خودرو به صورت خاصی طراحی شده که به آن طراحی «اتاق مجزا» گفته می شود. در این سبک از طراحی، قسمت بالایی، که مربوط به کناره های اتاق و سقف است، با رنگی متفاوت نسبت به اجزای دیگر طراحی شده اند. دستگیره های در به صورت پنهان طراحی شده اند و برآمدگی در قسمت بالای چرخ ها باعث شده عرض خودرو بیش تر به نظر آید. بائوجان E300 با طول ۲۶۲۵ میلی متر، عرض ۱۶۴۷ میلی متر و ارتفاع ۱۵۸۸ میلی متر و با فاصله محوری ۱۷۵۰ میلی متر در کلاس خودروهای کوچک یا آفرودرهای شهری قرار می گیرد که امروز در چین و بسیاری از نقاط پرجمعیت جهان کلاس پرطرف داری است. در نظر داشته باشید که E300 در نسخه ای با پسوند پلاس هم عرضه می شود که ابعاد آن کمی از نسخه پایه بزرگ تر است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
بائوجان e300

مثل بسیاری دیگر از خودروهای کوچک، در کابین با طراحی ساده داخلی طرف هستیم. این خودرو در بحث سیستم های ارتباطی به سیستم های کار هواوی مجهز است. در کنسول وسط خبری از سیستم اطلاعات و سرگرمی لمسی نیست، اما درعوض در جلوآمپر، صفحه نمایشی دیجیتال اطلاعات خودرو و سفر را در اختیار راننده قرار می دهد. در نظر داشته باشید وجود دستیار صوتی هوشمند تا حد زیادی جای خالی سیستم اطلاعات و سرگرمی را در این خودرو پوشش می دهد. بائوجان E300 در نسخه های ۳ و ۴ صندلی عرضه می شود. در نسخه ۳ صندلی، صندلی سوم در قسمت پشت و سمت راست قرار می گیرد و در نسخه پایه فضا برای این صندلی بسیار کم است، اما در نسخه پلاس، با توجه به افزایش ابعاد، باید گفت فضا برای ردیف دوم قابل قبول تر خواهد بود.

بائوجان e300

در بائوجان E300 پیشرانه برقی ۳۱٫۹ کیلووات ساعتی نهایت قدرت ۳۹ اسب بخار را خواهد داشت و با هربار شارژ این خودرو می توان مسافت ۳۰۵ کیلومتر را پیمود. با این اعداد و ارقام می توان گفت این خودرو می تواند در این کلاس مشتریان زیادی را به خود جذب کند و رقیب جدی برای خودروهای دیگر این رده باشد.

محمدرضا پاداش
پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.