اشکودا اکتاویا RS 2021 رونمایی شد + آلبوم تصاویر

اشکودا اکتاویا RS 2021

شرکت «اشکودا»، که تحت مالکیت گروه «فولکس واگن» قرار دارد، از سدان «اکتاویا RS» با پیشرانه های بنزینی و دیزلی رونمایی کرده است.

مدیران 777 مدیران 777

اوایل سال ۲۰۲۰ بود که شرکت اشکودا از مدل پلاگین هیبریدی «اکتاویا RS Iv» رونمایی کرد. اکنون نوبت به مدل های بنزینی و دیزلی این خودرو رسیده که در دو نوع واگن و لیفت بک رونمایی شوند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

مشخصات فنی

اشکودا اکتاویا RS 2021

در مدل بنزینی اشکودا اکتاویا RS از پیشرانه ۲ لیتری ۴ سیلندر TSI توربوشارژ با ۲۴۲ اسب بخار قدرت و ۳۷۰ نیوتن متر گشتاور استفاده شده است. بیشینه گشتاور بین دورهای ۱۶۰۰ تا ۴۳۰۰ RPM به دست می آید و انتقال قدرت توسط جعبه دنده ۶ سرعته دستی انجام می گیرد.

عکس ۲

اشکودا اکتاویا RS 2021

جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه DSG نیز به صورت آپشنال قابل سفارش است. با استفاده از جعبه دنده دوکلاچه، سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت خودرو در مدت ۶٫۷ ثانیه انجام می گیرد که ۰٫۶ ثانیه از مدل PHEV سریع تر است. بیشینه سرعت نیز به صورت الکترونیکی در ۲۵۰ کیلومتر بر ساعت محدود شده است.

عکس ۳

اشکودا اکتاویا RS 2021

در مدل دیزلی از پیشرانه ۲ لیتری TDI توربو دیزل با ۱۹۷ اسب بخار قدرت و ۴۰۰ نیوتن متر گشتاور استفاده شده است. این مدل منحصراً از جعبه دنده ۷ سرعته دوکلاچه بهره می برد و به صورت آپشنال امکان سفارش سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها نیز موجود است. با استفاده از سیستم انتقال قدرت به تمامی چرخ ها، سرعت گیری صفر تا ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت اشکودا اکتاویای RS دیزلی به ۶٫۸ ثانیه می رسد.

از نظر ظاهری، تمامی نسخه های اشکودا اکتاویا RS از کیت بدنه اسپرت بهره می برند. از جمله ویژگی های خاص نسخه RS می توان به سپرهای مخصوص، جلوپنجره و ورودی های هوای تیره، رینگ های ۱۸ اینچی آلومینیومی منحصر به فرد، مه شکن های جدید و کلیپرهای ترمز قرمزرنگ اشاره کرد. چراغ های جلو نیز به صورت استاندارد از نوع LED ماتریکس هستند.

کابین

عکس ۶

اشکودا اکتاویا RS 2021

در قسمت داخلی خودرو از پوشش تیره استفاده شده است. بخش های مختلفی از جمله فرمان چرمی سه شاخه، تریم آلکانترا، صندلی های اسپرت استاندارد و دوخت اسپرت، ظاهر نسخه RS را از سایر مدل های اکتاویا متمایز می سازد. دو نمایشگر بزرگ برای سیستم سرگرمی و پشت آمپر دیجیتالی نیز از نکات قابل توجه کابین به شمار می روند.

عکس ۷

اشکودا اکتاویا RS 2021

در تمامی مدل های اشکودا اکتاویا RS از سیستم فرمان پذیری progressive steering و شاسی اسپرت با سیستم تعلیق مالتی لینک استفاده شده است. این نوع سیستم تعلیق ۱۵ میلی متر از ارتفاع خودرو را کاهش می دهد. سیستم کنترل دینامیک شاسی فعال نیز به صورت آپشنال قابل سفارش است. افزون بر این، در مدل های TSI امکان سفارش دیفرانسیل لغزش محدود با بسته کلاچ های تر وجود دارد.

ارشیا شیخ الاسلامی
پایگاه خبری اسب بخار
منبع: Carscoops

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.