چگونه می‌توان با استفاده از رپورتاژ برندسازی کرد؟

ویرلن

بازاریابی دیجیتال یکی از رایج‌ترین روش‌های بازاریابی در عصر امروز است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

تجربه نشان داده که این شیوه بازاریابی اگر به صورت درست و اصولی استفاده شود، نه‌تنها می‌تواند فروش شما را تحت تاثیر قرار دهد بلکه می‌تواند شما را به یک برند مطرح و ماندگار در حوزه کاریتان تبدیل نماید.

به همین دلیل بسیاری از صاحبان کسب‌وکارهای تازه ترجیح می‌دهند که بخشی از بودجه تبلیغاتی خود را به دیجیتال مارکتینگ اختصاص دهند.

 کارشناسان و دیجیتال مارکتر ها میگویند رپورتاژ آگهی یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در دیجیتال مارکتینگ است که به دلیل ماهیت تبلیغات غیرمستقیم خود توانسته مخاطبان زیادی را تشویق به بازدید از سایت یا خرید محصول کند.

در این مقاله قصد داریم چگونگی استفاده از رپورتاژ آگهی در برند سازی را بررسی کنیم.

برندینگ چیست؟

ویرلن

پیش از آن که درباره تاثیر رپورتاژ بر برندینگ صحبت کنیم بیایید کمی برندینگ را بررسی کنیم. برندینگ همان چیزی است که می‌تواند بر شناخته شدن و محبوب شدن برند شما تاثیر بگذارد. بنابراین آشنایی با اصول آن به پیشرفت کسب‌وکار شما کمک زیادی خواهد کرد.

به طور کلی برندینگ دارای سه اصل آگاهی از برند، یادآوری برند و تصویر برند است.

اصل آگاهی از برند مربوط به شناساندن برند و محصولات به مشتری است. این اصل به عنوان اولین اصل شناخته می‌شود. زمانی که مخاطب شروع به شناختن برند کرده و به آن علاقه‌مند می‌شوند. در اصل دوم که یادآوری برند است، باید وجود برند را به مخاطب خود یادآوری کرده و تلاش کنید در ذهن او باقی بمانید. هدف این اصل این است که شما اولین برندی باشید که در حوزه کاری خود با ذهن مخاطبین می‌رسید. در اصل سوم نیز احساس مخاطب نسبت به برند شما مطرح است. در واقع باید کاری کنید که مخاطب با شنیدن نام برند شما تجربه خوبی را که دارد به خاطر آورده و احساس خوشایندی داشته باشد.

برای تاثیر رپورتاژ آگهی بر برندینگ چه باید کرد؟

– باید رپورتاژ را در سایت‌های معتبر منتشر کرد.

یکی از بهترین راه‌ها برای ماندگار شدن در خاطر مخاطب، ظاهر شدن در سایت‌هایی است که بازدید و اعتبار زیادی دارند.‌ به این ترتیب شما می‌توانید خود را در ناخودآگاه مخاطب به عنوان یک برند معتبر مطرح نمایید. همچنین اعتبار سایت پذیرنده می‌تواند اعتبار برند شما را افزایش داده و به او در پیمودن پله‌های ترقی کمک کند. رپورتاژ آگهی به دلیل فراگیر بودن می‌تواند به‌سادگی چنین وظیفه‌ای را بر عهده گرفته و برند شما را در سایت‌های مختلف به طور غیرمستقیم تبلیغ کند. در نتیجه مخاطبان شما را به عنوان یک برند مطرح به خاطر خواهند آورد و ترغیب به خرید از شما خواهند شد.

ویرلن

– محتوای رپورتاژ آگهی اهمیت زیادی در برندسازی دارد.

مهم‌ترین بخش رپورتاژ آگهی گذشته از محل انتشار آن، محتوا است. در قالب یک محتوای خوب شما می‌توانید خود را به عنوان یک برند معتبر معرفی کنید. اگر محتوای شما بتواند دقیقا نیاز مخاطب را پاسخ گوید، در هنگام انتخاب محصول برند شما نخستین گزینه‌ای است که به ذهن مخاطب خطور خواهد کرد. همچنین باید به خاطر داشته باشید که نمی‌توانید از یک محتوای یکسان در چندین سایت استفاده کنید. زیرا این کار جلوه خلاقانه کار شما را در ذهن مخاطب خراب می‌کند. حتی ممکن است تکرار دائمی یک محتوا مخاطب شما را کلافه کرده و او را از خرید منصرف کند.

بنابراین یکی از مهم‌ترین تاثیراتی که رپورتاژ آگهی می‌تواند در برندینگ داشته باشد، در گرو محتوای خلاقانه است.

محتوایی که علاوه بر جذاب بودن برای مخاطب، نیازهای او را پاسخ گفته و او را ترغیب به دیدن سایر محصولات شما کند. حتی یک محتوای خوب می‌تواند دست‌به‌دست در شبکه‌های اجتماعی بچرخد. به این ترتیب شما می‌توانید با پرداخت کمترین هزینه برند خود را در سطح گسترده تبلیغ کنید.

– رپورتاژ آگهی باید معیارهای سئو را برآورده کند.

یکی از مواردی که می‌تواند در برند سازی به شما کمک کند این است که شما بتوانید خود را در نتایج اولیه جستجو گوگل جای دهید. زمانی که مخاطب برند شما را به عنوان نخستین پیشنهاد گوگل برای رفع نیاز خود مشاهده می‌کند، به طور ناخودآگاه نام شما را به ذهن خواهد سپرد و در موارد مشابه به شما مراجعه کرده یا شما را به دیگران پیشنهاد می‌دهد. بنابراین بسیار مهم است که قوانین سئو را در رپورتاژ آگهی رعایت کنید. به عبارت بهتر با این کار شما می‌توانید گوگل را به عنوان یکی از مخاطبان مهم خود در نظر گرفته و محتوای خود را باب طبع او تولید کنید.

اصل موضوع: رپورتاژ آگهی می‌تواند برندینگ را اصولی بهبود دهد.

در بخش‌های قبل کمی درباره برندینگ و اصول آن صحبت کردیم. همچنین مطالبی را درباره کارهایی که باید برای بهبود رابطه رپورتاژ و برند سازی انجام دهید بیان کردیم.

حال نوبت به آن رسیده است که چگونگی پیاده‌سازی اصول برندینگ با رپورتاژ آگهی را بررسی کنیم. در اصل اول که معرفی برند است، رپورتاژ نقش مهمی دارد. در این بخش مخاطبان سایت‌های پربازدید از طریق محتوای رپورتاژ با برند شما و محصولات آن آشنا شده و احتمالا اولین تجربه کار با سایت شما را خواهند داشت.

اما اصل دوم که همان یادآوری برند است. با انتشار به‌موقع رپورتاژ و نگهداری آن در آرشیو سایت‌های منتشرکننده می‌توان برند را به مخاطب یادآوری کرد. به علاوه درصورتی‌که از مطالب جذاب استفاده کنید، می‌توانید خود را در ذهن مخاطب حک کنید. توجه کنید که انتشار مکرر و پرحجم رپورتاژ در سایت‌های مختلف نمی‌تواند به این اصل کمکی بکند. چرا که با این کار موتورهای جست‌وجو را علیه خود بسیج کرده و ضربه‌ای سهمگین به برندتان وارد می‌کنید.

اما درباره اصل سوم باید بگوییم که رپورتاژ نماینده سایت شما است.

بنابراین می‌توان آن را اولین تجربه برخورد مخاطب با محصولات شما و مطالب آن دانست. همین موضوع باعث می‌شود که مخاطب تجربه اولین برخورد با مطالب رپورتاژ را به خوبی به یاد داشته باشد. بنابراین دقت در انتخاب موضوع و عنوان رپورتاژ می‌تواند خاطره‌ای خوب یا بد از شما در ذهن مخاطب به‌جا بگذارد.

بر این اساس می‌توان رپورتاژ آگهی را یکی از مهم‌ترین ابزارها برای توسعه برندینگ دانست. اما نکته مهم اینجا است که تولید رپورتاژ را به چه کسی بسپاریم تا از نتیجه آن مطمئن باشیم.

چگونه می‌توان همه این ابزارها را در کنار یکدیگر برای ساخت یک برند معتبر به کار برد؟

این کار نیازمند تجربه و مهارت است. برای اینکه بتوانید از رپورتاژ آگهی در مسیر درست رسیدن به مقصد برند سازی استفاده کنید، باید از یک تیم باتجربه و متخصص کمک بگیرید.

ویرلن

ویرلن یک شرکت متخصص تولید محتوای رپورتاژ آگهی و انتشار آن است که می‌تواند با استفاده از تجربیات خود دست برند شما را گرفته و پا به‌پای آن تا آموختن شیوه ماندگاری حرکت کند.

سابقه ویرلن در ساخت برندهای معتبر و ماندگار ثابت کرده که این مجموعه به‌درستی همه نیازهای شما را در رسیدن به این مقصد درک کرده و برای رفع آن‌ها برنامه‌ای مشخص دارد.

تیم ویرلن در تلاش است تا هرروز بیشتر از پیش دایره ارتباطات خود را گسترده کند. به این ترتیب شما می‌توانید مطمئن شوید که رپورتاژ آگهی شما در سایت‌های بسیار معتبری منتشر خواهد شد. در نتیجه اعتبار هریک از این سایت‌ها قطره‌قطره به اعتبار برند شما خواهد افزود.

در کنار این‌ها ویرلن تلاش کرده تا مناسب‌ترین قیمت رپورتاژ آگهی ‌را در کنار بهترین خدمات گرد هم آورده تا شما بتوانید با صرف کمترین هزینه و در کوتاه‌ترین زمان برند خود را در ذهن مخاطبان خود حک کنید.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.