پنج خصوصیت برتر راوفور را بشناسید

پنج خصوصیت برتر راوفور را بشناسید
پیش از این سال‌هاست که شاسی‌بلندهای تویوتا را به خاطر لندکروز و هایلوکس شناختیم. این برند ژاپنی تجربه‌های جدیدتر و کم‌تر شناخته شده‌ای هم تولید کرده که به باکیفیتی محصولات قدیمی است. از راوفور تا به حال چندین نسل تولید شده است اما این خودرو از نسل چهارم به کشور ما راه باز کرد. در گزارش زیر نگای به این خودرو می‌اندازیم:

مدیران 777 مدیران 777
  • گیربکس با کیفیت:

جعبه دنده یکی دیگر از مسائلی است که به تویوتا راو ۴ ارزش بالایی داده است. این خودرو یک جعبه دنده شش سرعته اتوماتیک دارد و در حالی که رقبای زیادی از گیربکس‌های خسته‌کننده cvt استفاده می‌کنند، راوفور می‌تواند با هماهنگی بیشتری قدرت تولید شده را به چرخ‌ها برساند. راو یک پیشرانه چهارسیلندر ۱۶ سوپاپه دارد که از موتوری با ۲٫۵ لیتری قدرت بالایی (۱۷۷ اسب بخار) تولید می‌کند.  نحوه عملکرد گیربکس را می‌توان در انتقال  این نیرو به چرخ‌ها مشاهده کرد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8
  • خدمات پس از فروش

در شهر تهران و هر محله‌ای که راه برویم یا به هر منطقه شهری پا بگذاریم حتما یک نمایندگی تویوتا پیدا خواهیم کرد. همچنین حداقل یک نمایندگی هم در همه شهرستان‌های کشور تاسیس شده است که برای راننده نگرانی جهت دریافت خدمات باقی نگذارد. از سوی دیگر اگرچه قبلا گارانتی این خودرو دو ساله بود اما سال گذشته این کمپانی طرحی مبنی بر سه ساله شدن این ضمانت‌نامه ارائه کرد.

  • چهره زیبا

از ویژگی‌هایی که بر فروش تویوتا راو ۴ تاثیر زیادی داشته طراحی جسورانه آن به خصوص در قسمت جلوی خودرو بوده که چهره‌ای تهاجمی برای آن درست کرده. یکی از دلایل مهمی که افراد را به سمت راو۴ می‌آورد طراحی آن است. تویوتا در سال‌های گذشته دست از محافظه‌کاری برداشته است و خط و خطوط منحنی و برجستگی‌هایی در محصولاتش ایجاد کرده تا بتواند امضای جدیدی در طراحی‌های جدید خودرو داشته باشد. برای همین هم اگر راو۴ را در کنار محصولات کارخانه خوشنام دیگری مانند میتسوبیشی بگذاریم متوجه می‌شویم که راو چقدر خودرویی هنجارشکن‌تر و میتسوبیشی چقدر حوصله‌برتر است. بال عقب آن باعث شده که مرزی بین خودش و شاسی‌بلندهای قدیمی و محافظه‌کار بکشد. چراغ‌های باریک جلو نیز آن را به خودرویی اسپرت و جوان‌پسند تبدیل کرده است. این طراحی زیبا به داخل خودرو هم کشیده شده. همچنین راوفور ارگونومی بسیار مناسبی دارد.

  • فضای کافی :

تویوتا راوفور یک بدنه بزرگ دارد که نشان می دهد فضای اتاق آن هم بزرگ است. آنقدر بزرگ که مناسب قرار دادن دو ردیف صندلی در ماشین را فراهم کرده است. راو می‎توانست خودروی خود را با سه ردیف صندلی روانه بازار کند اما به خاطر قیمت تعداد سرنشینان بیشتر، کیفیت نشستن در خودرو را کاهش نداده است. به همین دلیل هم سرنشینان صندلی عقب هم بدون نگرانی فضای کافی برای پایشان دارند.

 

  • خودروی مناسب سفر

خلاقیتی که تویوتا برای صندوق عقب راو فور داشته فقط شامل ابعاد خودرو نمی‌شود بلکه در قسمت مخصوص باز گیره‌های نگهدارنده بار نصب کرده و جای مشخصی برای نگهداشتن لیوان، فلاسک و یک جیب برای وسایل داخل در طراحی کرده است. به همین دلیل آن را باید خودروی مناسب سفر دانست که در کنار کیفیت بالای مشخصات فنی و قدرت متوسط برای شتابگیری، به جزییات ریزی برای رفاه حال مسافرین هم اهمیت داده است.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.