هیوندای سانتافه فیس لیفت 2021 معرفی شد + ویدیو

هیوندای سانتافه فیس لیفت 2021 معرفی شد

کمپانی «هیوندای» کراس اوور محبوب خود را فیس لیفت کرده است که در این نسخه جذابیت های ظاهری و فنی بسیاری دیده می شود.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8 مدیران 777 مدیران 777

با وجود این که از رونمایی نسل جدید و محبوب «سانتافه» تنها دو سال می گذرد، اما کمپانی فیس لیفت این مدل را به بازار آورده و در آن سعی شده تا تقویت های فنی و جذابیت ها ظاهری به این خودرو اضافه شود. مهم ترین تغییر در نسخه فیس لیفت سانتافه مربوط به پیشرانه است. جایی که ضعف هایی در نسل قبل دیده می شد و کمپانی سعی کرده نواقص را برطرف کند. حالا در سانتافه دو پیشرانه ۲.۵ لیتری جدید قابل سفارش است که یکی تنفس طبیعی و دیگری توربوشارژ است. سانتافه ۲۰۲۱ از نظر قدرت تقویت شده که در ادامه مقاله اعداد مربوط به بحث فنی را بررسی می کنیم. نکته جذاب تر این است که سانتافه ۲۰۲۱ را می توانید با پیشرانه هیبرید جدید هیوندای سفارش دهید که موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ در کنار موتور الکتریکی تأمین نیرو را انجام می دهند. همچنین کمپانی اعلام کرده که نسخه پلاگین هیبرید سانتافه ۲۰۲۱ هم در راه است.

هیوندای سانتافه فیس لیفت 2021 معرفی شد

حتماً بخوانید: انتشار طراحی احتمالی پیکاپ سانتاکروز بر مبنای هیوندای توسان

در نسل پیشین سانتافه پیشرانه ۲.۴ لیتری ۴ سیلندر خطی و ۲ لیتر توربوشارژ قابل سفارش بود. در پیشرانه ۲.۵ لیتر تنفس طبیعی جدید نهایت قدرت ۱۹۱ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۴۷ نیوتن متر ارائه می شود که نسبت به نسل پیشین قدرت به شکل محسوسی افزایش داشته است. این پیشرانه با جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک هماهنگ می شود و نیرو به چرخ های جلو و یا تمام چرخ ها (در نسخه تمام چرخ محرک) منتقل می شود. در پیشرانه جدید هیوندای، که با نام “Smartstream” شناخته می شود، تکنولوژی ورودی های چندگانه پاشش سوخت به کار رفته که باعث می شود در این پیشرانه راندمان بالاتر باشد و مصرف سوخت در این نسخه به ۹ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در نسخه دیفرانسیل جلو و کم تر از ۱۰ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر در نسخه تمام چرخ محرک برسد.

پیشرانه ۲.۵ لیتر ۴ سیلندر توربو به عنوان آپشن در برخی تریم های سانتافه جدید قابل سفارش است که این پیشرانه توان تولید حداکثر قدرت ۲۷۷ اسب بخار قدرت و ۴۲۲ نیوتن متر گشتاور را دارد. این در حالی است که در پیشرانه ۲ لیتر توربو قبلی خروجی های ۲۳۵ اسب بخار قدرت و ۳۵۲ نیوتن متر گشتاور را داشتیم. تغییر دیگر مربوط به جعبه دنده ای است که با این پیشرانه هماهنگ خواهد شد. جعبه دنده ۸ سرعته دوکلاچه تر اتوماتیک با پیشرانه جدید توربو هیوندای هماهنگ می شود که نسبت به جعبه دنده اتوماتیک قبلی ضرایب تعویض دنده تغییر کرده اند و تعویض دنده به مراتب بهتر انجام می شود تا رانندگی در حالت اسپرت لذت بیش تری داشته باشد.

هیوندای سانتافه فیس لیفت 2021 معرفی شد

به پیشرانه هیبرید می رسیم، جایی که موتور ۱.۶ لیتری توربوشارژ ۴ سیلندر در کنار موتور برقی با توان ۴۴ کیلوواتی، نهایت قدرت ۲۲۵ اسب بخار و نهایت گشتاور ۲۶۴ نیوتن متر را برای این نسخه به ارمغان می آورد. نمونه هیبرید تنها در حالت تمام چرخ محرک قابل سفارش است و قدرت در این نسخه توسط جعبه دنده ۶ سرعته اتوماتیک به چرخ ها منتقل می شود. تخمین زده می شود که مصرف نسخه هیبرید سانتافه جدید ۶.۷ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر باشد.

در نسل های جدید هیوندای می بینیم که برخلاف مدل های قبل شباهت ها بین کراس اوورهای این نشان کم تر می شود. با وجود این که خطوط طراحی جدید تقریباً یکسان هستند اما تفاوت های زیادی را در طراحی می بینیم. برای مثال، آن چه در سانتافه جدید دیده می شود نسبت به چیزی که در توسان جدید دیده بودیم بسیار متفاوت است. در سانتافه جدید سعی شده که طراحی نسبت به آن چه در نسخه قبل و در پالیسید دیده می شد فاصله بگیرد. جلوپنجره بزرگ تر شده و چراغ های جلو به عنوان بخشی از آن در کنار قرار گرفته است. در قسمت پایین جلوپنجره خطی کرومی به کار رفته و چراغ های روز در قسمت بالا و به صورت باریک طراحی شده اند. تلفیق چراغ های روز با چراغ های جلو که در پایین قرار گرفته شکل T را در هر دو طرف به وجود می آورد.

تغییرات در عقب خودرو نامحسوس است. چراغ های عقب بازطراحی شده اند و نوار ال ای دی جدید به جای نوار کرومی در نسخه قبل، دو چراغ را به هم متصل می کند. در مدل جدید راهنماهای عقب بازطراحی شده اند و در محل دیگری در سپر به صورت نواری قرار گرفته اند. همچنین در سانتافه جدید طرح جدید رینگ های ۲۰ اینچی را داریم.

هیوندای سانتافه فیس لیفت 2021 معرفی شد

درون سانتافه ۲۰۲۱ تغییرات جذاب و مهیجی دیده می شود. مهم ترین تغییر بزرگ تر شدن صفحه نمایش استاندارد و آپشنال در این خودرو است. در مدل پایه صفحه نمایش لمسی ۸ اینچی را داریم و صفحه نمایش ۱۰.۳ اینچی به صورت آپشن سیستم اطلاعات و سرگرمی را در دسترس قرار می دهد. صفحه نمایش ۱۰.۳ اینچی جلوآمپر تمام دیجیتال این خودرو را تشکیل می دهد و در داخل امکاناتی مثل کلید دیجیتال هیوندای، سیستم نیمه خودران، شارژ بدون سیم موبایل، پشتیبانی از اپل کارپلی و اتو اندروید دیده می شود. کنسول بالایی، همانند آن چه در پالیسید دیده می شد، به صورت پرمیوم طراحی شده و در قسمت پایین آن فضای مناسبی قابل استفاده است. در نسل جدید سانتافه دسته دنده حذف شده و تعویض الکترونیکی دنده با دکمه ها انجام می شود و فضای بیش تری در قسمت بار نسبت به نسل قبل قابل استفاده است.

مثل هیوندای پالیسید، نسل جدید سانتافه با تریم لوکس Calligraphy عرضه خواهد شد که در این نسخه در داخل از چرم درجه یک ناپا استفاده شده و تریم رودری ها و صندلی ها متفاوت است. در سقف از پوشش جیر استفاده شده و امکاناتی مثل هدآپ، نورپردازی داخلی، پنجره های اتوماتیک و رینگ های سفارشی ۲۰ اینچی در این تریم لوکس دیده می شود. تریم Calligraphy سانتافه با پیشرانه ۲.۵ لیتری توربو و به صورت تمام چرخ محرک عرضه خواهد شد.

در ساختار بدنه سانتافه ۲۰۲۱ از آلیاژهای جدیدی استفاده شده که کمپانی ادعا می کند علاوه بر کاهش وزن خودرو، بهبود در رانندگی و هندلینگ را نیز داشته باشیم. همچنین در نسل جدید سانتافه ترمزها تقویت شده اند و عملکرد بهتری را ثبت می کنند. عایق بندی در این خودرو به روز شده و این باعث می شود صدای موتور در داخل کابین به حداقل برسد. هیوندای ادعا می کند که با تغییرات مهندسی صورت گرفته در بدنه و شاسی ضریب درگ در این خودرو از ۰.۳۴ به ۰.۳۳ رسیده و حس راحتی در رانندگی در این خودرو تقویت شده است.

هیوندای سانتافه فیس لیفت 2021 معرفی شد

سانتافه ۲۰۲۱ نخستین بار در سایت آلاباما هیوندای تولید خواهد شد و اواخر سال جاری به نمایندگی ها می آید، اما نسخه هیبرید در اولسان کره جنوبی تولید می شود و اوایل سال آینده عرضه آن صورت خواهد گرفت. احتمالاً سال آینده نسخه پلاگین هیبرید این خودرو هم به بازار می آید. در مورد قیمت این خودرو هنوز اطلاعاتی منتشر نشده اما انتظار می رود افزایش قیمت را نسبت به قیمت ۲۶.۲۷۵ دلاری مدل ۲۰۲۰ داشته باشیم، همچنین تخمین زده می شود برای خرید تریم لوکس Calligraphy حداقل قیمت ۴۲ هزار دلاری در نظر گرفته شود.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.