شورولت بلیزر برقی با 557 اسب بخار قدرت معرفی شد

شورولت بلیزر برقی 2024
شورولت بلیزر برقی ۲۰۲۴

شورلت بلیزر برقی جدیدترین محصول کمپانی شورولت است که به تازگی معرفی شده است.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

نام بلیزر برای ما یادآور یک شاسی بلند بزرگ و قدرتمند آمریکایی است. یک SUV که با چابکی از بیراهه ها می گذشت و حتا حالا نسخه های کلاسیکش طرف‌دارهای خودش را دارد. اما چند سال پیش بود که بلیزر بعد از مدت ها دوباره برگشت، اما نه با همان ظاهر و کلاس قدیمی. کمپانی شورولت براساس روند بازار امروز خودرو تصمیم گرفت SUV بلیزر را به یک کراس اوور جمع و جور تبدیل کند و حالا شورولت بلیزر برقی هم به صورت رسمی معرفی شده است تا هویت بلیزر به کلی تغییر کند و شاسی بلند بنزینی پرمصرف دیروز حالا به کراس اووری جمع و جور، بی صدا و سبز تبدیل شود.

مدیران 777 مدیران 777

مشخصات فنی شورولت بلیزر برقی

کمپانی شورولت هنوز مشخصات فنی کامل نسخه های این خودرو را اعلام نکرده است، اما می دانیم نسخه قدرتمند شورولت بلیزر برقی یعنی تیپ SS نهایت قدرت ۵۵۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۸۷۹ نیوتن متر را دارد. در این خودرو سیستم جدید برقی با عنوان WOW (Wide Open Watts) به کار رفته است که باعث می شود حداکثر توان برقی از پیشرانه را داشته باشیم و این نسخه از بلیزر برقی بتواند در کم تر از ۴ ثانیه شتاب‌گیری صفر تا صد را انجام دهد. پک باتری این خودرو پشتیبانی شارژر سریع ۱۹۰ کیلوواتی را هم دارد و در بیش ترین حالت پیمایش، برد مسافتی ۵۱۵ کیلومتر را برای این کراس اوور برقی داریم.

طراحی شورولت بلیزر برقی

شورولت بلیزر برقی در تریم های ۱LT ،۲LT ،RS و SS عرضه می شود. در تریم های LT بدنه به صورت تک رنگ عرضه می شود و رینگ های ۱۹ اینچی در این تریم ها استاندارد هستند. در تریم RS جلوپنجره با رنگ مشکی طراحی شده است و رینگ های ۲۱ اینچی استاندارد هستند و در تریم قول SS سقف مشکی رنگ است و رینگ ها با سایز ۲۲ اینچ استانداردسازی شده اند تا این المان ها تغییرات ظاهری را در تیپ های مختلف بلیزر EV رقم بزنند. در تریم های RS و SS چراغ ها تمام ال ای دی هستند و با نزدیک و دور شدن راننده، نشان شورلت روشن و خاموش می شود. همچنین با اتصال شارژر به خودرو می توان وضعیت میزان شارژ را از انیمیشن چراغ ها تشخیص داد.

کابین شورولت بلیزر برقی

کابین شورولت بلیزر برقی 2024
کابین بلیزر برقی ۲۰۲۴

درون کابین یک صفحه نمایش بزرگ ۱۷.۷ اینچی در وسط سیستم اطلاعات سرگرمی را در دسترس قرار می دهد و یک صفحه نمایش ۱۱ اینچی جلوآمپر دیجیتال را نمایش می دهد. سیستم نیمه خودران جنرال موتورز موسوم به سوپر کروز در تمام تریم ها به صورت آپشن قابل سفارش است. درون خودرو هیچ کلید استارتی وجود ندارد و فقط با فشردن پدال ترمز، خودرو آماده حرکت می شود. در نسخه های RS و SS تودوزی های متفاوت را داریم تا این نسخه ها در کابین هم نسبت به نسخه های پایه متمایز باشند. همچنین در این دو نسخه دریچه های تهویه به صورت توربین طراحی شده اند و گرم‌کن و سردکن صندلی های جلو استاندارد هستند.

کابین شورولت بلیزر برقی 2024
کابین بلیزر برقی ۲۰۲۴

شورولت بلیزر برقی به صورت استاندارد آپشن های ایمنی شورولت را دارد که شامل ترمز اتوماتیک اضطراری، هشدار تصادف از جلو، تشخیص عابر پیاده، سیستم کمکی پارک، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط و چراغ های هوشمند جلو می شود.

قیمت و زمان عرضه شورولت بلیزر برقی

تابستان ۲۰۲۳ فروش نسخه های ۲LT و RS با قیمت های ۴۷,۵۹۵ و ۵۱,۹۹۵ دلار آغاز می شود. نسخه SS مدتی بعد با قیمت ۶۵,۹۹۵ دلار خواهد آمد و نسخه پایه ۱LT اوایل ۲۰۲۴ با قیمت ۴۴,۹۹۵ دلار عرضه خواهد شد. شورولت بلیزر برقی قرار است با نسخه ای مخصوص برای پلیس هم عرضه شود که این نسخه هم اوایل ۲۰۲۴ عرضه می شود. این خودرو براساس تریم SS خواهد بود و به صورت دیفرانسیل عقب و یا چهارچرخ محرک عرضه می شود و کابین مخصوصی مناسب برای پلیس دارد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

منبع: Motor1

شورولت بلیزر برقی در قوی ترین نسخه چه مشخصات فنی‌ای دارد؟

نسخه قدرتمند بلیزر برقی، یعنی تیپ SS، نهایت قدرت ۵۵۷ اسب بخار و نهایت گشتاور ۸۷۹ نیوتن متر را دارد. در این خودرو سیستم جدید برقی با عنوان WOW (Wide Open Watts) به کار رفته است که باعث می شود حداکثر توان برقی از پیشرانه را داشته باشیم و این نسخه از بلیزر برقی بتواند در کم تر از ۴ ثانیه شتاب‌گیری صفر تا صد را انجام دهد.

شورولت بلیزر برقی چه امکانات ایمنی ای را به صورت استاندارد دارد؟

بلیزر برقی به صورت استاندارد آپشن های ایمنی شورولت را دارد که شامل ترمز اتوماتیک اضطراری، هشدار تصادف از جلو، تشخیص عابر پیاده، سیستم کمکی پارک، سیستم کمکی رانندگی بین خطوط و چراغ های هوشمند جلو می شود.

شورولت بلیزر برقی با چه قیمتی به بازار می آید؟

تابستان ۲۰۲۳ فروش نسخه های ۲LT و RS با قیمت های ۴۷,۵۹۵ و ۵۱,۹۹۵ دلار آغاز می شود. نسخه SS مدتی بعد با قیمت ۶۵,۹۹۵ دلار خواهد آمد و نسخه پایه ۱LT اوایل ۲۰۲۴ با قیمت ۴۴,۹۹۵ دلار عرضه خواهد شد.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.