کیا استینگر Scorpion معرفی شد

کیا استینگر Scorpion
کیا استینگر Scorpion

به تازگی کمپانی کیا نسخه ای خاص از استینگر را معرفی کرده است که این خودرو ویژگی هایی جذاب در بدنه دارد و ظاهری کاملاً اسپرت و متمایز را ارائه می دهد.

مدیران 777 مدیران 777

کیا استینگر Scorpion نسخه ای اسپرت تر از استینگر جذاب کیاست که تولید آن به ۲۵۰ دستگاه در ماه محدود می شود. قیمت پایه این خودرو ۵۲.۵۸۵ دلار در نسخه دیفرانسیل عقب و ۵۴.۷۸۵ دلار در نسخه تمام چرخ محرک است. این نسخه اسپرت بر مبنای استینگر GT2 ساخته شده است، اما تغییراتی را در داخل دارد. برای مثال، قطعات ورودی های هوا و خروجی گلگیر، دیفیوزر، آینه های کناری و رینگ های مخصوص با رنگ مشکی طراحی شده اند. بال مخصوصی را در عقب خودرو می بینیم و خروجی های اگزوز هم مشکی رنگ هستند. کیا استینگر Scorpion علاوه بر تغییرات ذکرشده در سه رنگ مخصوص سفید صدفی، مشکی و نقره ای سرامیکی عرضه می شود. رنگ بدنه و تغییرات ذکرشده باعث می شود از نظر بصری این نسخه از دیگر استینگرهایی که می بینیم متمایز باشد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

تغییرات در داخل جزئی تر می شوند و به جز اضافه شدن قطعات طرح فیبرکربن و روکش چرک مشکی و قرمز ناپل، همه چیز همانند طراحی استینگر معمولی خواهد بود. کیا استینگر با مدل ۲۰۲۲ از نظر فنی تغییراتی داشت که در این نسخه هم می بینیم. کیا استینگر Scorpion به پیشرانه ۲.۵ لیتری چهار سیلند توربوشارژ مجهز است که توان تولید حداکثر قدرت ۳۰۰ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۴۲۲ نیوتن متر را دارد. این پیشرانه جایگزین پیشرانه ۲ لیتری در نسخه قبل شد و حالا با پیشرانه حجیم تر و قوی تر فعلی کیا استینگر در ۵.۲ ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را انجام می دهد. البته نسخه قوی تر استینگر به پیشرانه ۳.۳ لیتری تویین توربو مجهز است که خروجی ۳۶۸ اسب بخاری را دارد. در تمام نسخه های استینگر جدید جعبه دنده ۸ سرعته اتوماتیک (مجهز به دنده پشت فرمان) انتقال قدرت پیشرانه به محور عقب یا دو محور (بسته به نوع تریم) را انجام می دهد.

تغییرات جرئی در طراحی چراغ ها هم دیده می شود و درون کابین، کیا استینگر Scorpion مجهز به صفحه نمایش ۱۰.۲۵ اینچی برای سیستم اطلاعات و سرگرمی شده است و به صورت استاندارد صفحه نمایش ۴.۲ اینچی را در جلوآمپر دیجیتال این خودرو می بینیم که با پرداخت مبلغ بیش تر می توان از صفحه نمایش ۷ اینچی در این قسمت استفاده کرد. همانند نسخه معمولی در کیا استینگر Scorpion امکانات جذابی مثل هشدار تصادف جلو، ترمز هوشمند هماهنگ با سنسور نقطه کور و رادار خطی را می بینیم تا این نسخه خاص از استینگر علاوه بر اسپرت بودن، خودرویی ایمن با آپشن های ایمنی به روز باشد.

محمدرضا پاداش

پایگاه خبری اسب بخار

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.