گزارش اسب بخار از بورس تهران/ کم فروغ، بی تحرک و زیان ده

بورس خودرو

در آخرین روز کاری هفته، خودرویی های حاضر در بازار سرمایه نتوانستند از نقطه صفر مرزی عبور کنند و همچنان در مسیر افت حرکت کردند.

مدیران 777 مدیران 777

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، داد و ستدها در گروه خودرو و قطعات حاضر در بازار سرمایه در حالی امروز به پایان رسید که در پایان ساعات کاری فعالان بازار باز هم شاهد افت دسته جمعی نمادهای این گروه بودند.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

در این گروه طی ۱۳هزار نوبت ۱۲۵میلیون سهم به ارزش ۱۷۹میلیارد و ۹۱۴ میلیون تومان خرید و فروش شد که باز هم حکایت از کم فروغی خرید و فروش در این بازار دارد. همچنان نیز بر روال سابق بیش ترین حجم داد و ستد به نام «ایران خودرو» و «سایپا» ثبت شد. امروز در ۴ هزار نوبت ۲۵ میلیون سهم «خودرو» به ارزش ۹ میلیارد و ۵۹۲ میلیون تومان دست به دست شد. این نماد امروز با افت ۴٫۲۶ درصدی همراه شد. ۲۳ میلیون سهم «خساپا» نیز که با افت ۳٫۵۱ درصدی همراه شده بود در ۳ هزار نوبت و به ارزش ۷ میلیارد و ۶۷۸ میلیون تومان دست به دست شد.

طی داد و ستدهای دیروز «خگستر»، «خپارس»، «خبهمن»، «خمحرکه» و «خزامیا»، به ترتیب، با ۱٫۱۸، ۰٫۶۲، ۴٫۹۸ ۱٫۷۵ و۰٫۵۲ درصد افت ارزش روزانه همراه شدند.

«ختوقا» ۱٫۲۵-، «ورنا» ۰٫۴۲-، «خاذین» ۰٫۲۱-، «خاهن» ۰٫۶۳-، «خاور» ۰٫۲۵-، «خریخت» ۰٫۱۶-، «خمهر» ۰٫۵-، «خشرق» ۰٫۱۳-، «خچرخش» ۰٫۰۴-، «خکار» ۰٫۲۹-، «خرینگ» ۰٫۱۸-، «خوساز» ۰٫۰۹-، «خکمک» ۰٫۲۸-، «خنصیر» ۰٫۰۷-، «خموتور» ۰٫۱۴-، «ختراک» ۰٫۰۴-، «خکرمان» ۳-، «خدیزل» ۰٫۴۱-، «خفنر» ۰٫۰۵-، «خمحور» ۰٫۰۷-، «خلنت» ۰٫۰۵-، «تشتاد» ۰٫۷۷-، «خکاوه» ۰٫۱۱- و «خفناور» ۰٫۰۳- از دیگر نمادهای حاضر در گروه خودرو و قطعات هستند که امروز با افت ارزش روزانه سهام خود مواجه شدند.

بر پایه این گزارش، روند نزولی شاخص کل بورس امروز هم ادامه یافت و این شاخص بیش از ۵۲ هزار واحد کاهش پیدا کرد.

معاملات امروز بازار سرمایه در حالی به پایان رسید که شاخص کل بازار با ۵۲ هزار و ۹۰۵ واحد کاهش رقم ۱ میلیون و ۶۳۱ هزار واحد را ثبت کرد و معامله گران این بازار ۷۷۲ هزار معامله به ارزش ۷۸ هزار و ۸۸۲ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری تأمین اجتماعی، ملی صنایع مس ایران، پالایش نفت اصفهان، مخابرات ایران و پالایش نفت تهران نسبت به سایر نمادها بیش ترین تأثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

همچنین فولاد مبارکه اصفهان، ملی صنایع مس ایران، بانک تجارت، پالایش نفت اصفهان، پالایش نفت بندرعباس، ایران خودرو و سایپا نمادهای پربیننده این بازار بودند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.