گزارش اسب بخار از بورس تهران/ موتور سرد خودرویی ها در تابستان گرم

بورس خودرو

خودرویی های حاضر در بازار سرمایه، امروز نه تنها باز هم مانند روز گذشته با افت همراه شدند بلکه میزان داد و ستدها در این گروه نیز به شدت با افت همراه شد.

فونیکس آریزو 8 فونیکس آریزو 8

به گزارش پایگاه خبری «اسب بخار»، هر چند برخی کارشناسان این افت دامنه دار را محصول رفتار هیجانی سهام داران می دانند، در همین شرایط آن ها معتقد هستند که سهام داران باید صبور باشند، چراکه ممکن است این رفتار هیجانی باعث ریزش بیش تر ارزش سهام آن ها شود و برخی افراد حقوقی یا حقیقی اقدام به جمع آوری آن ها کرده و در آینده، خود تعیین کننده آن سهام در بازار شوند.

مدیران 777 مدیران 777

با این حال، همچنان گروه خودرو و قطعات حاضر در بورس اوراق بهادار توانایی بازگشت از مسیر نزولی را پیدا نکرده است و امروز هم تمامی نمادهای این گروه با افت به کار خود پایان دادند. طی داد و ستدهای امروز ۴۵۳ میلیون سهم به ارزش ۲۶۷ میلیارد و ۵۷۰ میلیون تومان در ۳۷ هزار نوبت خرید و فروش شد. ضمن این که، بازهم بیش تر حجم داد و ستد و ارزش ریالی معاملات به نام نمادهای صدرنشین و شاخص ساز این گروه ثبت شد.

امروز ۱۱۱ میلیون سهم «خودرو» با افت ۴٫۹۴ درصد در ۸۳۹۱ نوبت به ارزش ۴۷ میلیارد و ۲۲۸ میلیون تومان دست به دست شد. ۲۷۶ میلیون «خساپا»، دیگر نماد صدرنشین این گروه، شاهد افت ۳٫۸۴ درصدی ارزش سهامش بود در ۱۵ هزار نوبت و به ارزش ۹۹ میلیارد و ۶۰۸ میلیون تومان داد و ستد شد.

«خگستر» هم، از دیگر نمادهای بالانشین این گروه، با ۳٫۴۶ درصد کاهش ارزش روزانه سهام خود همراه شد و ۲۲۲۲ نزدیک به ۱۰ میلیون از سهامش به ارزش ۷ میلیارد و ۶۷۷ میلیون تومان دست به دست شد.

«خبهمن»، که طی روزهای گذشته از معدود نمادهای مثبت این گروه بود، امروز نتوانست به روند صعودی خود ادامه بدهد و کار را با افت ۴٫۷۱ درصدی به پایان رساند.

«خپارس»، «خمحرکه» و «خزامیا» هر کدام به ترتیب با ۴٫۹۸-، ۲٫۰۵- و ۲٫۷- درصد افت به پایان کار خود در معاملات امروز رسیدند.

بر پایه این گزارش، «ختوقا» ۴٫۳۲-، «ورنا» ۱٫۳، «خاهن» ۰٫۷۶-، «خدیزل» ۴٫۸۸-، «خریخت» ۱٫۴۴-، «خاور» ۱٫۶۸-، «خمهر» ۰٫۴۷-، «خمحور» ۲٫۴۳-، «خاذین» ۰٫۳-، «ختور» ۰٫۱۴-، «خشرق» ۰٫۴۲-، «خرینگ» ۱٫۸۸-، «خوساز» ۰٫۱۸-، «خکار» ۰٫۹۷، «خکمک» ۰٫۲۷-، «خزر» ۰٫۷۶-، «ختراک» ۰٫۱۷-، «خچرخش» ۰٫۱۷-، «خموتور» ۰٫۰۷-، «خفنر» ۰٫۰۹، «خلنت» ۰٫۱۹-، «خپویش» ۰٫۲۲-، «تشتاد» ۱٫۳۹-، «خکرمان» ۲٫۹۹-، «خکاوه» ۰٫۲۴ و «خفناور» ۰٫۳۲- از دیگر نمادهای گروه خودرو و قطعات حاضر در بورس اوراق بهادار بودند که امروز با کاهش ارزش سهام خود همراه شدند.

براساس این گزارش امروز هم شاخص کل در پایان معاملات ۶۵ هزار و ۳۴ واحد ریزش داشته و به رقم ۱ میلیون و ۶۶۲ هزار و ۲۰۴ واحد رسید.

امروز معامله‌گران بیش از ۵٫۹ میلیارد سهام حق تقدم و اوراق مالی در قالب ۷۳۶ هزار نوبت معامله و به ارزش ۸ هزار و ۹۹۴ میلیارد تومان داد و ستد کردند.

امروز که نمادهای پتروشیمی خلیج فارس، شستا، فولاد مبارکه، ملی مس، پالایش نفت تهران، مخابرات ایران، و هلدینگ تاپیکو به ترتیب بیشترین اثر کاهشی در شاخص بورس را داشتند.

نمادهای پربیننده در بورس امروز شامل فولاد مبارکه، ایران خودرو، ملی مس، پالایش نفت اصفهان، بانک تجارت، سایپا و بانک صادرات بودند.

به این مطلب رای دهید

تازه ترین اخبار و ویدیوهای خودرویی را در کانال تلگرام و اینستاگرام اسب بخار دنبال کنید.